  • 1. Data: 2015-03-26 10:44:12
    Temat: Jak sprawdzić urodzajność ziemi
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam możliwość kupić czarną ziemię. Jednak jej źródło jest niepewne i
    może się okazać, że to ziemia jałowa.

    Jak mogę sprawdzić, czy ona nadaje się do posadzenia roślin?
    Wziąć próbkę do doniczki i posadzić w niej coś?

    A jeśli ziemia jest jałowa - czy da się ją uzdatnić jakoś?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-03-26 11:03:29
    Temat: Re: Jak sprawdzić urodzajność ziemi
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 marca 2015 10:44:12 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jak mogę sprawdzić, czy ona nadaje się do posadzenia roślin?
    > Wziąć próbkę do doniczki i posadzić w niej coś?

    Pytanie co potem z ta ziemia zrobisz? Chcesz wyrownac teren? Jezeli tak - to
    jaka bedzie grubosc tej warstwy?

    Kazda ziemie mozesz wzbogacic np. poplonem. Skupilbym sie raczej na rodzaju
    tej ziemi - czy nie gliniasta etc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-03-26 11:39:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2015 10:44:12 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Mam możliwość kupić czarną ziemię. Jednak jej źródło jest niepewne i
    > może się okazać, że to ziemia jałowa.

    Zwroc sie do jakiejs uczelni rolniczej z prosba o pomoc.
    Ale jesli zrodlo jest niepewne, to ziemia moze byc nie tylko jalowa, ale
    np. tez skazona jakims syfem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2015-03-26 11:50:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-26 o 11:39, Maciek pisze:

    > Zwroc sie do jakiejs uczelni rolniczej z prosba o pomoc.
    > Ale jesli zrodlo jest niepewne, to ziemia moze byc nie tylko jalowa, ale
    > np. tez skazona jakims syfem.

    Źródło nie jest aż tak niepewne...
    Po prostu czarna ziemia z terenów przemysłowych, która na oko wygląda
    ładnie, ale jest jednak spora szansa, że nic na niej potem nie urośnie.

    Chodzi o podniesienie terenu na działce o dobre pół metra.

    *Dobre pół metra = 70 cm.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-03-26 12:05:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 marca 2015 11:50:52 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Źródło nie jest aż tak niepewne...
    > Po prostu czarna ziemia z terenów przemysłowych, która na oko wygląda
    > ładnie, ale jest jednak spora szansa, że nic na niej potem nie urośnie.
    A co teraz na niej rośnie na tych terenach przemysłowych?

  • 6. Data: 2015-03-26 12:37:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Chodzi o podniesienie terenu na działce o dobre pół metra.
    > *Dobre pół metra = 70 cm.

    Nie podnoś terenu o 70cm czarną ziemią! Jak tak zrobisz to później będziesz
    wydawał majątek na podlewanie trawników.

    Najlepszy układ to 20-30cm czarnej ziemi i niżej glina - dzięki temu w lecie
    po opadach deszczu woda tak szybko nie opada ale pozostaje w ziemi na
    warstwie gliny i nie trzeba trawy podlewać (lbo trzeba rzadziej).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2015-03-26 15:21:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2015 11:50:46 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Po prostu czarna ziemia z terenów przemysłowych,

    Czyli caly Mendelejew.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2015-03-26 15:33:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-26 o 12:37, Ergie pisze:
> [...]
    > lecie po opadach deszczu woda tak szybko nie opada ale pozostaje w ziemi
    > na warstwie gliny i nie trzeba trawy podlewać (lbo trzeba rzadziej).

    A widzisz... bardzo trafna uwaga. Zapamiętam.

    --
    MN

  • 9. Data: 2015-03-26 21:50:41
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > Wziąć próbkę do doniczki i posadzić w niej coś?
    >
    > A jeśli ziemia jest jałowa - czy da się ją uzdatnić jakoś?

    Pod Wroclawiem, sa tereny, na ktorych wystepuje ziemia I-klasy.
    To jest ( jak pamietam ze szkoly)jedyne miejsce w Polsce, poza Zulawami Wislanymi,
    gdzie ziemia tej klasy sie znajduje.
    Ostatnio, firma Amazon, budowala tam wielohektarowe magazyny.
    Wierzchnia warstwe ( humus) zebrano na takie male haldy, a potem gdzies wywozono.
    Ciekawe, kto ja nabyl...???

  • 10. Data: 2015-03-27 08:26:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-03-26 o 21:50, Marek pisze:

> [...]
    > Ostatnio, firma Amazon, budowala tam wielohektarowe magazyny.
    > Wierzchnia warstwe ( humus) zebrano na takie male haldy, a potem gdzies wywozono.
    Każdy może nabyć.
    http://www.amazon.co.uk/s/?url=search-alias%3Daps&fi
    eld-keywords=garden+soil&x=8&y=13

    :)