  • 1. Data: 2016-05-16 08:55:44
    Temat: Jak u Was z owocami?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Oglądałem wczoraj drzewka i widzę, że będzie mało wiśni i śliwek.
    Jabłonie mają za to dość dużo zawiązków owoców, zwłaszcza papierówka.
    Jacek

  • 2. Data: 2016-05-16 14:58:48
    Temat: Re: Jak u Was z owocami?
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. Żubry nie chcą jeść jabłek z marketu. :-)
    Pozdrawiam naturalnie Ja...cki

  • 3. Data: 2016-05-16 15:04:18
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-05-16 o 08:55, Jacek pisze:
    > Oglądałem wczoraj drzewka i widzę, że będzie mało wiśni i śliwek.
    > Jabłonie mają za to dość dużo zawiązków owoców, zwłaszcza papierówka.
    > Jacek

    Śliwki, wiśnie, czereśnie i jabłonie w normie. Plaga dopadła
    brzoskwinie, morele i nektaryny. Nie będzie chyba z nich żadnego owocu.
    Za to widzę że zanosi się na rekordowy zbiór gruszek.

    Dość zagadkowe jest uschniecie dwu drzew brzoskwiń i klona. Drzewa dość
    stare, praktycznie nie było mrozów, a po zimie nie wypuściły liści.

  • 4. Data: 2016-05-16 19:06:50
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-05-16 o 15:04, Trybun pisze:

    > Dość zagadkowe jest uschniecie dwu drzew brzoskwiń i klona. Drzewa dość
    > stare, praktycznie nie było mrozów, a po zimie nie wypuściły liści.
    U mnie robale zaatakowały orzecha włoskiego i musiałem ponad 40-letnie
    drzewo wyciąć. Zawsze uważałem orzech za drzewo odporne na szkodniki, a
    tu proszę !
    Jacek

  • 5. Data: 2016-05-16 20:40:01
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > drzewo wyciąć. Zawsze uważałem orzech za drzewo odporne na szkodniki, a
    > tu proszę !
    > Jacek
    napisz cos wiecej....
    jak to mozliwe ze trzeba bylo orzecha wyciac...?
    nie dalo sie przeczekac jakos, czy jak....
    obsechl? jak toto rozpoznac?
    u mnie wysycha orzech. ale mysle ze to jest po prostu starosc bo sadzony
    byl ok. 1900 roku....

  • 6. Data: 2016-05-16 21:30:38
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16.05.2016 o 08:55, Jacek pisze:
    > Oglądałem wczoraj drzewka i widzę, że będzie mało wiśni i śliwek.
    > Jabłonie mają za to dość dużo zawiązków owoców, zwłaszcza papierówka.
    > Jacek

    U mnie na pewno nie będzie nektaryn, śliwek chyba niewiele, jak i
    winogron, większość krzewów podmarzła i ratuje się wypuszczając liście z
    pąków zapasowych.
    Gruszki i jabłka dopiszą oraz dereń jadalny.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 7. Data: 2016-05-17 08:46:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-05-16 o 20:40, abn140 pisze:
> [...]
    > obsechl? jak toto rozpoznac?
    > u mnie wysycha orzech. ale mysle ze to jest po prostu starosc bo sadzony
    Orzech miał 4 konary i był bardzo ładny, kształtny i w ogóle dorodny.
    3 lata temu po zimie jeden konar nie odżył i został ścięty. 2 lata temu
    identycznie stało się z drugim konarem i dodatkowo zaczęła odpadać kora
    i pojawił się biały grzyb. Pod korą widać było otwory po robalach. Jedne
    o średnicy, jak zapałka, inne, jak cienki ołówek (czyżby spuszczel?). W
    zeszłym roku usechł trzeci konar, a kora odpadła mniej więcej na połowie
    obwodu pnia.
    Teraz na wiosnę nie było widać, żeby puszczał pąki, więc poszedł pod
    topór i mam za to opał do kominka (jak wyschnie).
    Jacek

  • 8. Data: 2016-05-17 10:20:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 17.05.2016 o 08:46, Jacek pisze:

> [...]
    > Teraz na wiosnę nie było widać, żeby puszczał pąki, więc poszedł pod
    > topór i mam za to opał do kominka (jak wyschnie).

    Tylko nie trzymaj brewion pod kominkiem w domu, bo robale ci meble,
    okna, klepkę i więźbę domu zjedzą.

  • 9. Data: 2016-05-17 12:10:26
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-05-17 o 10:20, t-1 pisze:
    > Tylko nie trzymaj brewion pod kominkiem w domu, bo robale ci meble,
    > okna, klepkę i więźbę domu zjedzą.
    Parę lat temu złożyłem pod balkonem drewno czereśniowe (miało być do
    wędzenia). Kilka kawałków było z robalami, ale żal mi było wywalić.
    Po kilku latach całe drewno było zżarte i sypało się, jak proszek.
    Na razie to, co zdrowe złożyłem osobno, a to podziurawione palę po
    trochu, chociaż mokre jeszcze.
    Jacek

  • 10. Data: 2016-05-17 12:56:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 May 2016 10:20:25 +0200, t-1 napisał(a):

    > Tylko nie trzymaj brewion pod kominkiem w domu, bo robale ci meble,
    > okna, klepkę i więźbę domu zjedzą.

    Te "robale" żyjące pod korą nie zjadają suchego martwego drewna (czyli np
    podłogi). Drewno suche zjadają inne szkodniki - kołatki i spuszczele,
    żyjące w martwym drewnie. Przy czym spuszczel to szkodnik drewna iglastego.