  • 1. Data: 2015-03-22 16:49:11
    Temat: Jak zamocować markizę?
    Od: Frez <f...@g...com>

    Wypada mi przykręcić do boku płyty żerańskiej (kanałowej)tworzącej
    strop. Śruby/kotwy byłyby mocowane prostopadle do kanału, o tak:
    ---|O O O O O|
    Boję sie,że cienka ścianka się do tego nie nadaje.W górnej części i
    dolnej są pręty zbrojeniowe.
    Markiza miałaby szerokość około 4m i wysięg ok.2,5m.To spore ramię.
    Przykręcać bez obaw?
    Czym i jak zakotwić?

  • 2. Data: 2015-03-23 20:04:19
    Temat: Re: Jak zamocować markizę?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Mar 2015 16:49:11 +0100, Frez napisał(a):

    > Śruby/kotwy byłyby mocowane prostopadle do kanału, o tak:
    > ---|O O O O O|

    Tiaaaaa, nie ma to jak rysunek techniczny 3333333333333333333-]
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 3. Data: 2015-03-23 20:06:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ikselka wrote:

    > Tiaaaaa, nie ma to jak rysunek techniczny 3333333333333333333-]

    wystarczający

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-03-23 20:22:50
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.03.2015 um 16:49 schrieb Frez:
> [...]
    > dolnej są pręty zbrojeniowe.
    > Markiza miałaby szerokość około 4m i wysięg ok.2,5m.To spore ramię.

    Ultymatywne rozwiązanie: przewiercić ścianę i z drugiej strony dodać
    płyty stalowe ;-).

    Waldek

  • 5. Data: 2015-03-23 22:03:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2015 19:06:29 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > wystarczający

    Jak widać nie - po natłoku odpowiedzi :->

    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 6. Data: 2015-03-23 22:08:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Mar 2015 20:22:50 +0100, Waldemar napisał(a):

    > Ultymatywne rozwiązanie: przewiercić ścianę i z drugiej strony dodać
    > płyty stalowe ;-).

    I strzelić sobie w stopę "pięknym" mostkiem termicznym na zimę :-}

    PS. Jakby nie można było rozłożyć siły na więcej punktów - przykręcajac do
    ścianki przy obu końcach markizy dwie pionowe dłuższe drewniane belki (czy
    tam stalowe szyny), do których z kolei dopiero przykręcić zaczepy samej
    markizy.
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 7. Data: 2015-03-23 22:19:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Ultymatywne rozwiązanie: przewiercić ścianę i z drugiej strony dodać
    > płyty stalowe ;-).

    Z opisu sytuacji i z rysunku wynika, że śruby mają wystawać z zewnętrznej
    strony ściany w tym miejscu, gdzie wewnątrz jest strop. Trzeba by więc
    przewiercić na wylot cały budynek. Bardzo ultymatywne rozwiązanie.

    Produkuje się specjalne śruby-uchwyty do silnego mocowania w ścianach
    z płyt wiórowych lub kartonowogipsowych. Taki sprzęcik, to dość długi
    nagwintowany pręt, który z jednej strony ma nakręconą taką "baryłeczkę",
    jakiej używa się do łącznia prostopadłych płyt w meblarstwie. Na niej
    jest przegubowo umieszczona poprzeczka wywinięta z blachy. Gdy jest
    złożona, można cały zestaw wprowadzić w otwór. Jak już się to zrobi,
    to ta poprzeczka ustawia się tam prostopadle, i za cholerę się tego
    nie da wyciągnąć. Wtedy z zewnątrz nakłada się dużą podkładkę z blachy,
    nakręca nakrętkę -- i mamy trzpień sztywny jak jasny gwint.

    Te co miałem i używałem, są zbyt małe jak na utrzymanie markizy. Ale
    można na obraz i podobieństwo zrobić coś podonbego do przegubowego
    zakotwienia grubej śruby w kanale żerańskim. A może nawet da się gdzieś
    kupić gotowe.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2015-03-23 22:22:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ikselka wrote:

    > Jak widać nie - po natłoku odpowiedzi :->

    myślę, że powód jest inny

  • 9. Data: 2015-03-23 22:24:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

> [...]

    można na obraz i podobieństwo zrobić coś podonbego do przegubowego
    zakotwienia grubej śruby w kanale żerańskim. A może nawet da się gdzieś

    PS
    Tu jest specyfikacja techniczna wyżej opisanego diwajsu:
    http://www.connectpol.eu/images/stories/katalog/elem
    enty-zlaczne-dla-budownictwa/katalog-KPS-SZ-Kotwa-pr
    zechylna-skrzydelkowa-z-pretem-gwintowanym.pdf

  • 10. Data: 2015-03-23 22:29:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > można na obraz i podobieństwo zrobić coś podonbego do przegubowego
    > zakotwienia grubej śruby w kanale żerańskim. A może nawet da się gdzieś

    problemem jest raczej wytrzymałość ścianki płyty przez którą się
    przewiercasz