  • 1. Data: 2020-07-02 08:53:02
    Temat: Jak zamontować barierki tarasu - rysunek
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Cześć.

    Poradźcie, jak zamontować barierki tarasu nad garażem.
    Rysunek poglądowy:
    https://www.dropbox.com/s/66ecojcln7mh8nl/strop.jpg?
    dl=0

    Myślałem, żeby użyć kotew chemicznych i wbić się kołkami w suchy
    jastrych - żeby nie uszkodzić papy pod nim. Jastrych ma około 6 cm grubości.

    Ale może stabilniej będzie użyć dłuższe wkręty, które wwiercą się w OSB
    poniżej? Tylko jak potem uszczelnić to? Jastrychowi nie ufam zanadto.
    Wprawdzie ma zatopione zbrojenie, ale i tak jest dość delikatny.

    Co radzicie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2020-07-02 11:00:16
    Temat: Re: Jak zamontować barierki tarasu - rysunek
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.07.2020 o 08:53, Marcin N pisze:
    > Cześć.
    >
    > Poradźcie, jak zamontować barierki tarasu nad garażem.
    Daj jeszcze szkic, jak to wygląda w rzucie z góry. Jeżeli barierka ma
    być tylko na jednym boku, to grozi odłamaniem całej konstrukcji wraz z
    płytą. Jeżeli są 3 boki |_|, to już one same wzajemnie dają pewną
    sztywność konstrukcji.
    Jacek

  • 3. Data: 2020-07-02 11:35:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 11:00, Jacek pisze:

> [...]
    > być tylko na jednym boku,  to grozi odłamaniem całej konstrukcji wraz z
    > płytą. Jeżeli są 3 boki  |_|, to już one same wzajemnie dają pewną

    Szkicu nie dam, ale opiszę:

    tak, mają być 3 a nawet 3 i kawałek czwartego boku. Problem w tym, że
    długi bok prostokąta ma około 8m a krótki 4m więc i tak trzeba dać
    jakieś dodatkowe wsporniki odchodzące pod kątem:

    |\

    --
    MN

  • 4. Data: 2020-07-02 14:06:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.07.2020 o 8:53, Marcin N pisze:

> [...]
    > Tylko jak potem uszczelnić to? Jastrychowi nie ufam zanadto. Wprawdzie ma
    > zatopione zbrojenie, ale i tak jest dość delikatny.

    Radzimy, byś ze względów bezpieczeństwa przewiercił się przez ten
    wafelek i te barierki przykręcił śrubami na wylot, nie oglądając
    się, czy będzie ciekło. Bo będzie, nawet bez barierek - po całości.
    Wylewanie jastrychu na płytę OSB - z papowo-tekturową przekładką -
    już po pierwszej zimie skończy się podstawianiem w garażu miednic
    w czasie deszczu. Krótko mówiąc: najpierw zrób dach jak w książce
    pisze a dopiero potem bierz się za barierki. Albo w trakcie, jeśli
    będzie to stropodach betonowy.

  • 5. Data: 2020-07-02 14:10:32
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.07.2020 o 11:35, Marcin N pisze:

> [...]
    > długi bok prostokąta ma około 8m a krótki 4m więc i tak trzeba dać
    > jakieś dodatkowe wsporniki odchodzące pod kątem:

    Z pierwszego rysunku wynika, że krokwie C24 są prawie pod planowaną
    barierką. Ja bym przewiercił płytę tarasu na wylot i przymocował słupki
    od spodu na szpilkach do kątownika (albo krótkich kątowników)
    przykręconych do krokwi.
    https://www.dropbox.com/s/qvygd9c41252e9c/Taras.jpg?
    dl=0
    Jacek

  • 6. Data: 2020-07-02 15:44:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 14:10, Jacek pisze:

> [...]
    > barierką. Ja bym przewiercił płytę tarasu na wylot i przymocował słupki
    > od spodu na szpilkach do kątownika (albo krótkich kątowników)

    Rozwiązanie bardzo fajne, ale nierealne - od dołu sufit jest zamknięty i
    wykończony. Nie mam dostępu do krokwi, szansa, że trafię w krokiew przy
    montażu barierek - jest niewielka.

    Powiedzmy jednak, że postanowiłem się przewiercić aż do płyty OSB. Nota
    bene 22mm OSB trzyma bardzo mocno więc nie ma obawy, że słupek się
    wyrwie, gdy będzie trzymany na kilka wkrętów.

    Pytanie: jak uszczelnić takie mocowanie, żeby od góry nie lała się woda
    i śnieg?

    --
    MN

  • 7. Data: 2020-07-02 15:47:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-07-02 o 14:06, collie pisze:

> [...]
    > w czasie deszczu. Krótko mówiąc: najpierw zrób dach jak w książce
    > pisze a dopiero potem bierz się za barierki. Albo w trakcie, jeśli

    Zmartwić Ciebie (czy też Was). Ta konstrukcja ma 3 lata i jest
    kompletnie szczelna. Najmniejszego zacieku. Też miałem obawy, czy się
    uda, projektant zapewnił mnie jednak, że będzie ok.

    --
    MN

  • 8. Data: 2020-07-02 20:04:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.07.2020 o 15:44, Marcin N pisze:
> [...]
    > wyrwie, gdy będzie trzymany na kilka wkrętów.
    >
    > Pytanie: jak uszczelnić takie mocowanie, żeby od góry nie lała się woda
    Jak rozumiem nie ma dostępu od dołu.
    W takim razie daj słupki z szeroką stopą - pierwszy z brzegu przykład:
    http://www.chinabalustrade.com/pl/products/Square-ba
    lustrade-mini-post-for-outdoor-handrail-baclony-and-
    deck-glass-railing-design.html
    Przykręć na 4 wkręty i gotowe. Na wkrętach nie oszczędzaj, żaden ocynk
    tylko INOX. Uszczelnienie zrobisz dając pod całą powierzchnię stopy
    silikon (najlepiej neutralny).
    Ja bym się jeszcze zastanowił nad wkręceniem wkrętów na żywicy
    epoksydowej, co powinno dodatkowo wzmocnić i uszczelnić.
    Jacek

  • 9. Data: 2020-07-05 04:03:27
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 02.07.2020 o 15:47, Marcin N pisze:

    > Zmartwić Ciebie (czy też Was). Ta konstrukcja ma 3 lata i jest
    > kompletnie szczelna. Najmniejszego zacieku. Też miałem obawy, czy się
    > uda, projektant zapewnił mnie jednak, że będzie ok.

    I właśnie chcesz to zepsuć.
    Jeśli poręcz będzie w miarę sztywna np. rura fi 50 to rozważ
    przyklejenie wsporników do posadzki klejem do szyb samochodowych

  • 10. Data: 2020-07-21 11:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MK m...@b...cn ...

    > I właśnie chcesz to zepsuć.
    > Jeśli poręcz będzie w miarę sztywna np. rura fi 50 to rozważ
    > przyklejenie wsporników do posadzki klejem do szyb samochodowych

    Wtedy, przy takim ramieniu słabym punktem okaze sie płytka i jej
    klej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,