  • 1. Data: 2019-10-14 09:53:24
    Temat: Jak zdezynfekowac wanne z aeronapowietrzaniem?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zainspirowany artykułem:
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/niebezpieczna-
    wanna-z-hydromasazem-zarazili-sie-bakteria-legionell
    a/qm8qm72
    zastanawiam się, jak zdezynfekować wannę z aeromasażem (obieg bąbelków powietrza, a
    nie hydromasaż wody).
    Wanna obmurowana, dolot powietrza do wanny przez dwie kratki wstawione przy cokole
    obudowy.
    Jakiś aerozol wpuszczać do kratek przy włączonym obiegu powietrza?
    Do samych wylotów powietrza w dnie wanny od czasu do czasy wlewałem chlorek (jakąś
    bielinkę czy ace), z tym że trzeba uważać i na
    krótko, bo chlorek powoduje korozję chromoniklu na mosiężnych elementach.

  • 2. Data: 2019-10-14 10:34:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 14, 2019 at 9:53:27 AM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:

    > Jakiś aerozol wpuszczać do kratek przy włączonym obiegu powietrza?

    Ja majac taka wanne zaopatrzyl bym sie w ozonator... ale na szczescie nie mam (na
    szczescie, bo myslalem o aero/hydro masazach), ale opinie o trudnosci z
    czyszczeniem/dezynfekcja skutecznie wybily mi je z glowy)

  • 3. Data: 2019-10-14 22:17:10
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Ja majac taka wanne zaopatrzyl bym sie w ozonator...
    Odnoszę wrażenie, że w rurach z powietrzem okresowo dostaje się woda.Wtedy
    na ściankach powstaje biologiczny film, którego nie da usunąć inaczej jak
    szczotką.
    Są dobra sposoby i są sposoby działające.Tych ostatnich niestety nie znam,
    bo trudno wymieniać instalację powietrzną po każdym użyciu.Ale podobno
    można żyć razem z bakteriami i wtedy one krzywdy nie robią.To może tak?
    pozdro.abomito

  • 4. Data: 2019-10-14 22:40:51
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 14.10.2019 o 09:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zainspirowany artykułem:
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/niebezpieczna-
    wanna-z-hydromasazem-zarazili-sie-bakteria-legionell
    a/qm8qm72

    Na legionelle najlepsza wysoka temperatura. Kotły gazowe, a nawet i
    takie na ekogroszek jak sterownik przyzwoity, mają funkcję
    "antylegionella" - np. co 2 tygodnie podgrzewają jednorazowo CWU do 70
    st. To może potraktuj tą wannę jakąś myjką parową.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2019-10-15 09:02:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To aero może mieć jakieś podgrzewanie powietrza (inaczej by się woda szybko
    wychłodziła), ale nie mam pojęcia czy i jakiej mocy.
    I jak byłoby rozwiązane sterowanie termostatem, czyli gdzie byłaby mierzona
    temperatura (powietrza? wody?).
    Rurki doprowadzające powietrze są z elastycznego plastiku (PVC?) i o bardzo małej
    średnicy (wewnętrzna może 4-5 mm), zamurowana
    przed laty tyle co pamiętam, ale mogę poszukać kart katalogowych u producenta.

    -----

  • 6. Data: 2019-10-15 09:21:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 15, 2019 at 9:02:15 AM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
    > To aero może mieć jakieś podgrzewanie powietrza (inaczej by się woda szybko
    wychłodziła), ale nie mam pojęcia czy i jakiej mocy.

    Raczej watpie, pewnie pompka/kompresorek przy okazji sprezania troche podgrzeje, ale
    specjalny system grzania sensu nie ma

    Cieplo wlasciwe wody 4200 J/kgK, powietrza 1000J/kgK powietrze wazy ok. 1.3kg/m3
    czyli pi razy oko podgrzanie 1m3 powietrza o jeden stopien ochladza 0.3 litra wody o
    stopien

  • 7. Data: 2019-10-15 09:39:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ze strony producenta:
    "Dysze Aero umieszczone są w dnie wanny. Mają średnicę 25 mm i w całości wykończone
    są chromem. Przez dysze aero do wanny
    wdmuchiwane jest podgrzewane powietrze"
    Przy czym 25 mm to średnica zewnętrzna rantu dyszy.
    Podejście elektryczne jest 230 V jednofazowe.
    Czasem jest wrażenie, że dmucha zimnym, a czasem że gorącym.

    -----
    > To aero może mieć jakieś podgrzewanie powietrza, ale nie mam pojęcia czy i jakiej
    mocy.

  • 8. Data: 2019-10-15 09:42:48
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 14.10.2019 o 10:34, WS pisze:

    > Ja majac taka wanne zaopatrzyl bym sie w ozonator... ale na szczescie nie mam (na
    szczescie, bo myslalem o aero/hydro masazach), ale opinie o trudnosci z
    czyszczeniem/dezynfekcja skutecznie wybily mi je z glowy)

    A najlepiej korzystać z takiej wanny jak z basenu publicznego:
    wykąpać się w zapowietrzonej wannie a potem wziąć normalny prysznic.