  • 1. Data: 2018-10-31 14:31:59
    Temat: Jak zdjąć farbę olejną ze ściany?
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    Witam
    Potrzebuję zedrzeć olejną farbę ze ściany, takie lamperie.
    Opalarka?
    A może jest inny sposób?
    Palnik?
    Próbowałem gruby papier ścierny na wiertarce. Zamęczę się i wiertarkę.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2018-10-31 14:47:25
    Temat: Re: Jak zdjąć farbę olejną ze ściany?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 października 2018 14:31:59 UTC+1 użytkownik Agent0700 napisał:
    > Witam
    > Potrzebuję zedrzeć olejną farbę ze ściany, takie lamperie.
    > Opalarka?
    > A może jest inny sposób?

    Porysuj tą powłoke ostrym narzędziem, póżniej zaszpachluj jakąś gładzią, wyszlifuj i
    pomaluj czym tam chcesz.

  • 3. Data: 2018-10-31 17:42:41
    Od: s...@g...com

> [...]
    > A może jest inny sposób?
    > Palnik?
    > Próbowałem gruby papier ścierny na wiertarce. Zamęczę się i wiertarkę.

    opalarka albo srodek do usuwania farb.

    Albo dobra gladz ktora ma napisane ze sie nadaje na farbe olejna.
    Zwykly gips czy gladzie gipsowe odleca. Akrylowa moze sie trzymac bedzie.

  • 4. Data: 2018-10-31 19:07:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-31 o 14:47, Kris pisze:

    > Porysuj tą powłoke ostrym narzędziem, póżniej zaszpachluj jakąś gładzią, wyszlifuj
    i pomaluj czym tam chcesz.

    Może wyszczotkować na wysokich obrotach?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-10-31 19:51:04
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 31.10.2018 o 14:47, Kris pisze:

    > Porysuj tą powłoke ostrym narzędziem, póżniej zaszpachluj jakąś gładzią, wyszlifuj
    i pomaluj czym tam chcesz.

    To jest najskuteczniejsza metoda, szczególnie na stare powłoki kładzione
    w szczęśliwych latach 70-tych, kiedy malarze wchodzili zaraz za
    tynkarzami i kładli farbę na mokre jeszcze tynki - takich "fresków"
    nawet chemia nie bardzo bierze.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2018-11-01 17:26:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-10-31 14:47, Kris wrote:

    > Porysuj tą powłoke ostrym narzędziem, póżniej zaszpachluj jakąś
    > gładzią, wyszlifuj i pomaluj czym tam chcesz.
    Jest spora szansa, że bez gruntowania gładź odstanie. W każdym razie, z
    gładzią czy bez, jeśli już ma być bez zrywania starej farby, to sugeruję
    to:
    https://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/grunt
    y-i-impregnaty/grunty/srodek-gruntujacy-cn-94-1-kg-c
    eresit,p111801,l381.html.
    Drogi, ale IMO wart swojej ceny.

  • 7. Data: 2018-11-01 18:28:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 17:26:49 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

> [...]
    > to:
    > https://www.leroymerlin.pl/materialy-budowlane/grunt
    y-i-impregnaty/grunty/srodek-gruntujacy-cn-94-1-kg-c

    Jakikolwiek środek gruntujący ma sens jeśli wlezie w podłoże gruntowane
    W olejnice szans na wniknięcie nie ma więc jego użycie to strata kasy
    Mam jeszcze dostęp do pomieszczenia które w kiedyś tam pomalowano olejnicą a w 1998
    roku położono na to gładz a właściwie zwykły gips szpachlowy Nida Gips bodajże.
    Pożniej pomalowano to emulsją, w kolejnych latach kilka ponownych malowań emulsją a
    warstwa gładzi do dzisiaj nie odpada.

  • 8. Data: 2018-11-01 19:07:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-11-01 18:28, Kris wrote:
    [...]
    > Jakikolwiek środek gruntujący ma sens jeśli wlezie w podłoże gruntowane
    > W olejnice szans na wniknięcie nie ma więc jego użycie to strata kasy
    Sugerujesz, że ten grunt wniknie w szkliwo płytki (jest polecany do
    układania płytek na płytkach), a w farbę olejną nie wniknie? :-) W
    każdym razie polecam spróbować - niezłe cholerstwo.

  • 9. Data: 2018-11-01 19:43:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 19:07:49 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

    > Sugerujesz, że ten grunt wniknie w szkliwo płytki (jest polecany do
    > układania płytek na płytkach), a w farbę olejną nie wniknie? :-) W

    To co poleca producent a własciwie jego dział marketingu to czytam zawsze z wielką
    ostrożnością. Producenci paneli podłogowych nie tylko polecaja ale nawet zalecaja
    folie pod panele. Konia z rzedem temu kto logicznie wytłuaczy w jakim celu oprócz
    tego ze producent na foli zarobi.A taka folia to przeciez więcej szkody narobi jak
    pożytku gdy np coś się rozleje po panelach

    > każdym razie polecam spróbować - niezłe cholerstwo.

    I ok. Jak ktoś ma nadwyżkę gotówki to nic mi do tego jak ją wyda. Ktoś grunt
    produkuje więc ktoś inny go kupuje. Ja wyżej napisaem ile już lat trzyma gładź
    gipsowa na olejnicy. Trzyma a żadnego cudacznego gruntu wtedy nie stosowali.

  • 10. Data: 2018-11-05 12:28:24
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Sugerujesz, że ten grunt wniknie w szkliwo płytki (jest polecany do
    > układania płytek na płytkach), a w farbę olejną nie wniknie? :-)

    Kładziesz płytki szkliwem do gruntu/kleju?