  • 11. Data: 2020-01-19 17:31:39
    Temat: Re: Jak zrobić przepust kablowy przez ścianę zewnętrzną domu szkieletowego
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Podaj techniczną nazwę tego co opisałem to się poprawię.
    > Na każdej linii napowierznej wchodzącej do chałupy to widuję - ale nie
    > wiem jak się nazywa.

    Pomysł dobry. Na pewno uwzględnię go.

    --
    MN

  • 12. Data: 2020-01-19 17:54:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Podaj techniczną nazwę tego co opisałem to się poprawię.
    > Na każdej linii napowierznej wchodzącej do chałupy to widuję - ale nie wiem jak
    > się nazywa.

    Dobra, to tylko żart, chociaż bez emotki. Niech będzie,
    że to na drucie wchodzącym do chałupy, to okapnik.

    Rozmawiają dwie wydepilowane kobitki.
    - Wiesz, jak kiedyś nazywał się najdłuższy włos?
    - ???
    - Okapnik.

  • 13. Data: 2020-01-20 20:22:25
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 04:00:02 UTC-6 użytkownik Marcin N napisał:
    > Jak byście zrobili przepust kablowy?
    >
    > Rozważam puszczenie kabla 3 fazowego (4 albo 5 żył). Kabel standardowy w
    > dedykowanej rurce plastikowej, powiedzmy, że 3 cm średnicy.
    >
    > Jakbyście się tym przebili przez ścianę domu szkieletowego, żeby nie
    > spowodować zawilgocenia w przyszłości?
    >
    > Myślałem, żeby po prostu przewiercić się wiertłem i wcisnąć rurkę,
    > ewentualnie wstrzyknąć piankę w rurkę, żeby nie wiało z niej.

    1. Nie przebijac sie przez sciane.
    2. Jak sie da to kabel puscic przez juz istniejacy otwor.
    3. Jak juz sie przebijac to przez beton tam gdzie jest. Zaszczelnic silikonem z obu
    stron.
    4. Jak sie juz przebijasz przez sciane to daj otwor nieco wiekszy. Najpierw nawierc
    cienkim wiertlem przez calosc. Potem popraw wiertlem wiekszym o srednicy rurki pcv z
    obu stron tak aby warstwy waty czy innej ozolacji cieplnej czy przeciw wilgociowej
    nie uszkodzic mocno. W otwor wsadz rurke pcv czy jakis peszel. Przepusc kabel.
    Napchaj do rurki waty szklanej czy innej pianki. Ale nie pelno. Z zewnatrz napchaj
    waty stalowej - takiej do czyszczenia garnkow - pomoze przy przelazeniu zwierzakow.
    Od zewnatrz dodaj kolanko w dol.
    Calosc zaszczeln silikonem.