  • 1. Data: 2020-01-02 21:18:53
    Temat: Jaka grubość ścianki "działowej"
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Dach dwuspadowy, poddasze długie na 20m. Muszę sobie zagospodarować w
    środku jakieś 3-4 m bieżące na kotłownie pod piec gazowy. Połać dachową
    ocieplę na 14 dm bo takie mam belki, ale nie wiem jakiej grubości zrobić
    ścianki działowe. W "kotłowni" będzie jakiś kaloryfer, lub grzejnik
    elektryczny, aby piec nie zamarzał.
    I tak się zastanawiam, ścianki 6cm wystarczą (poskręcałbym łaty które
    posiadam i okręcił OSB lub płytami gipsowymi), czy dać belki 10x5cm, a
    może iść na całość i dać 15?
    Estetyka nie ma tutaj znaczenia.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-01-02 21:21:47
    Temat: Re: Jaka grubość ścianki "działowej"
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 21:18, Baczek pisze:
    > W "kotłowni" będzie jakiś kaloryfer, lub grzejnik
    > elektryczny, aby piec nie zamarzał.

    Piec chcesz ogrzewać grzejnikiem?
    Intrygujące.

    --
    MN

  • 3. Data: 2020-01-02 21:29:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 21:19:39 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:
    > I tak się zastanawiam, ścianki 6cm wystarczą (poskręcałbym łaty które
    > posiadam i okręcił OSB lub płytami gipsowymi), czy dać belki 10x5cm, a
    > może iść na całość i dać 15?
    > Estetyka nie ma tutaj znaczenia.

    Ja w bloku miałem ściany działowe z cegły na sztorc, czyli 6cm.
    Zmyślny hydraulik upchnął tam nawet rury, więc taka ścianka, mimo
    że cienka i delikatna, też daje radę. A na takim poddaszu to już na pewno
    sobie poradzi ;)

    L.

  • 4. Data: 2020-01-02 21:37:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 21:29:28 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ja w bloku miałem ściany działowe z cegły na sztorc, czyli 6cm.

    a w jednej firmie widzialem jak murarze taką chcieli postawić na raz. Gdy wybudowali
    ze 2m jak to pierdykło...

    b.

  • 5. Data: 2020-01-02 21:50:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 2 stycznia 2020 21:37:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a w jednej firmie widzialem jak murarze taką chcieli postawić na raz. Gdy
    > wybudowali ze 2m jak to pierdykło...

    To ciekawe jaki mieli system ci u mnie. Blok z 1996, nawet nie jakoś
    dziadowsko zrobiony, elektryka i murarka w środku takie sobie ale
    nawet dużo ocieplenia dali i generalnie do teraz nic się złego nie dzieje
    z tymi blokami. Ale samego etapu budowy i stawiania owych ścianek działowych
    niestety nie widziałem :>

    L.

  • 6. Data: 2020-01-02 21:55:58
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-02 o 21:21, Marcin N pisze:

    > Piec chcesz ogrzewać grzejnikiem?
    > Intrygujące.

    Że grzejnik elektryczny intrygujący? Czy, że chcę tam grzać?
    Mam dwa piętra do ogrzania i chciałbym, żeby każde piętro miało
    niezależne ogrzewanie. Jeżeli będzie tam grzejnik elektryczny, nie
    zaburzy mi to obliczania ile ciepła poszło na jaką kondygnację.
    Sądzę, że taki grzejnik włączy się kilka razy w ciągu roku.

  • 7. Data: 2020-01-02 23:58:46
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-02 o 21:55, Baczek pisze:

> [...]
    > zaburzy mi to obliczania ile ciepła poszło na jaką kondygnację.
    > Sądzę, że taki grzejnik włączy się kilka razy w ciągu roku.

    Po prostu nie widzę sensu dogrzewać kotłownię, w której stoi piec, bo
    piec jest źródłem ciepła. Potężnym. Postaw ścianki z wełną w konstrukcji
    i piec sam się nagrzeje. 10-15 cm wełny w zupełności wystarczy.

    --
    MN

  • 8. Data: 2020-01-03 09:07:58
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-02 o 23:58, Marcin N pisze:

    > Po prostu nie widzę sensu dogrzewać kotłownię, w której stoi piec, bo
    > piec jest źródłem ciepła. Potężnym. Postaw ścianki z wełną w konstrukcji
    > i piec sam się nagrzeje. 10-15 cm wełny w zupełności wystarczy.

    To super i właśnie pytam o tę grubość.
    10 wystarczy, czy od razu dawać 15?

  • 9. Data: 2020-01-03 10:11:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co kilka rzędów spoin trzeba dać zbrojenie (bednarka lub pręt).

    -----