  • 11. Data: 2019-07-07 17:26:53
    Temat: Re: Jaka jest wydajność pianki rozprężnej?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Warto też nadmienić, że zbliża się sezon na jabłka.

    Tylko jeszcze znaleźć kilku chętnych w charakterze podstawki pod owe
    jabłka. Może być problem z takimi typowymi z gatunku "z pod budki z
    piwem", gdyż w szczególnym przypadku mogą być jednorazowi. A później
    kłopot z utylizacją.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2019-07-07 18:17:49
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-07-06 o 11:15, Marcin N pisze:
> [...]
    > cm gruby na 15-20 cm. Czyli 0.2 m3. Ile pianek na to zużyję? Czy są
    > pianki twardsze i bardziej miękkie? Wolę twardą.

    Za moich czasów najpopoularniejsze były podkłady z ciętej płyty
    porowatej miekkiej - coś takiego:
    https://sprzedajemy.pl/plyta-porowata-miekka-brzezno
    -3-a1d299-nr22406227.

    Paski szerokości ~ 20 cm składane na sztorc i spinane drewnianą ramą
    dookoła. Powiem tak - cena do trwałości chyba najlepsza.
    Z jednej płyty ~ 20 mm uzyskasz mniej więcej 20-22 cm szerokości
    podkładu 1,2x1,25 m (całkiem niezły do warunków amatorskich wymiar)
    czyli potrzeba 5 szt koszt max 200 zł. Ale kombinując dało by się zrobić
    za 50 zł. Inaczej jeszcze przy grubości 15 cm robiąc z tego linka
    powyżej i grubości 25 mm, tniesz na pół masz 15 cm (oczywiście lepiej
    mieć te 30 cm) podkład i koszt ~ 75 do 80 zł - lub przy 30 na gotowo ~
    150 zł.

    Robak

  • 13. Data: 2019-07-07 20:27:22
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > jabłka. Może być problem z takimi typowymi z gatunku "z pod budki z
    > piwem", gdyż w szczególnym przypadku mogą być jednorazowi. A później

    No... poza tym jak się połapią, to trudniej trafić w ruchomy cel ;)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. też uważam że snopek najlepszy.

  • 14. Data: 2019-07-07 21:48:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gatunek spod butki z piwem to srodkowy PRL. Co ciekawe wtedy piwo nie bylo najtansze
    i nie sluzylo do najebania sie. Druga sprawa to wtedy spozycie czystego spirytusu na
    leb wynosilo ok 4,5 litra ( ciekawostaka, w przedwojennej Polsce 1,5 litra sprytu na
    leb rocznie) teraz wynosi ponad 11 litrow sprytu na statystyczny leb. Uwazam ze
    poslugiwanie sie nazwa " menel spod budki z piwew" jest krzywdzace dla ludzi ktorzy
    wtedy wpadali na piwko do jakiejs pijalki. Pomiedzy nimi wtedy a dzisiejszymi
    miekkimi alkoholikami piwnymi jest kolosalna roznica. Oczywiscie na korzysc ludzi
    zyjacych wtedy a nie dzisiaj.

  • 15. Data: 2019-07-09 00:10:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    dzisiejszymi miekkimi alkoholikami piwnymi jest kolosalna roznica. Oczywiscie na
    korzysc ludzi zyjacych wtedy a nie dzisiaj.

    Masz rację, pamiętam.

    Przypomniało mi się też, jak gdzieś tak w okolicy trzeciej klasy
    podstawówki z owymi "menelami" stałem, mając w ręku identyczny, jak oni
    kufel, tylko z kwasem chlebowym. Niektórzy przechodnie płci przeciwnej
    dziwnie się patrzyły ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2019-07-09 00:13:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-07 o 18:17, Sir_Robak pisze:

> [...]
    > powyżej i grubości 25 mm, tniesz na pół masz 15 cm (oczywiście lepiej
    > mieć te 30 cm) podkład i koszt ~ 75 do 80 zł - lub przy 30 na gotowo ~

    To ja może spytam o co innego, bo zawsze mnie ciekawił łuk, ale nie
    miałem możliwości postrzelać z jakiegoś normalnego. A cisowe gałęzie się
    nie liczą.

    Jakie opóźnienie musi być, aby nie zniszczyć strzały? Bo chyba miękka
    nawet deska, to za duże opóźnienie. Hamowanie powinno być na kilku?
    kilkunastu cm? Jeszcze więcej?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2019-07-09 06:23:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-07-09 o 00:13, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Jakie opóźnienie musi być, aby nie zniszczyć strzały? Bo chyba miękka
    > nawet deska, to za duże opóźnienie. Hamowanie powinno być na kilku?

    Są różne strzały i różne łuki.
    Łuki o stosunkowo małym naciągu rzędu 30 funtów (kobieta sobie z takim
    poradzi) nie złamią strzały z włókna szklanego nawet przy trafieniu w
    deskę sosnową. Jednak łuk 50-60 funtowy zapewne złamie strzałę z włókna
    węglowego (najlepszą) i na pewno skrzywi strzałę aluminiową.

    Do strzelań integracyjnych (imprezowych) polecam łuki bloczkowe o
    naciągu do 30 funtów. Po wystrzeleniu 200 strzał celność łucznika
    znacznie się poprawia i już nie trzeba szukać strzał na łące za tarczą.

    --
    MN

  • 18. Data: 2019-07-09 14:15:53
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Pod warunkiem, ze nie będzie to prawdziwa integracja ;)

  • 19. Data: 2019-07-09 20:54:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 14:15:54 UTC+2 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Pod warunkiem, ze nie będzie to prawdziwa integracja ;)

    Ojtam, teraz się integracje robi na strzelnicach gdzie ostra broń jest.
    Łuki to przy tym zabawki, jak się towarzystwo ulula to nikt nie zdoła
    nawet porządnie cięciwy założyć ;)

    L.

  • 20. Data: 2019-07-10 00:02:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-09 o 20:54, Lisciasty pisze:

    > Ojtam, teraz się integracje robi na strzelnicach gdzie ostra broń jest.
    > Łuki to przy tym zabawki, (...)

    Lat temu kilkanaście znajomy, co strzelał z łuku, mówił, że przy
    odpowiedniej strzale i przez brzuch spokojnie można kilku chłopa
    przedziurkować.
    Energia kinetyczna powinna chyba na to pozwolić.

    Moja wiatrówka (Gamo?), jeszcze gładkolufowa (bo kupowana trochę ponad
    20 lat temu) bez problemu przestrzeliwuje sosnową świeżą calówkę. Łuk
    chyba ma sporo większą energię.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam