  • 11. Data: 2018-10-31 14:29:36
    Temat: Re: Jaka pralka?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 31 października 2018 14:11:38 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:

    > od ponad 10 lat mam stare miele. rok 1986,
    sąsiadka też sobie chwalił
    tylko że trzeba mieć swoją studnie jak ma się dzieci

  • 12. Data: 2018-10-31 14:39:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 października 2018 10:26:48 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > zł, więc zastanawiam się nad nową pralką.
    > Nie potrzebuję super bajerów - ma być ładowana od przodu, mieścić co
    > najmniej 6 kg i wirować 1000-1200 obr./min.
    > Poza tym powinna być niezawodna i tu zaczynają się chyba schody - z tego co
    > czytam, sporo pralek to dziś jednorazówki z plastikowym zbiornikiem i
    > niewymiennymi łożyskami (trzeba przekłądać cały zespół bębna, a to koszt
    > 80% pralki).
    > Doradzicie coś, co będzie przyzwoicie prać i płukać, a do tego wytrzyma
    > dłużej niż gwarancja i będzie się dało serwisować?

    Od 9 lat używamy 8 kg pralki LG. Jakby co to model podam wieczorem
    W standardzie miała 2 letnią normalna gwarancję i 7letnią gwarancję na silnik i bęben
    bodajże.
    Ale ani z tej 2 letniej ani z tej 7 letniej nie było potrzeby korzystać
    Pralka działa do dzisiaj bez problemu i wyglada ze jeszcze troche podziała.
    I co najwazniejsze to nigdzie rdzy nie widać a inne pralki w okolicy szufladki na
    proszek i przy drzwiach po kilku latach rdzewieją.

  • 13. Data: 2018-10-31 18:10:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.10.2018 o 11:26, Maciek pisze:

    > Podasz dokładny kod modelu?

    https://www.electrolux.pl/laundry/laundry/washing-ma
    chines/front-loader-washing-machine/ewf1276gdw/

  • 14. Data: 2018-10-31 18:50:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-10-31 o 12:08, Miroo pisze:

    > W pralkach/zmywarkach/ekspresach/itp zwykle po ok. 5 latach często pada
    > ten sam element scalony (np LNK362GN)

    Tak gówniano czy tak dokładnie zrobiony?

  • 15. Data: 2018-10-31 19:55:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sirapacz pisze tak:

    > WM10E36RPL/05
    > nie widzę w sprzedaży. i tak linie modelowe zmieniają bardzo
    > często więc szanse są znikome na to byś dostał identyczną.
    > Pamiętaj, że jedna jaskółka wiosny nie czyni:)))

    mam WM10E46FPL 2009r

    ale teraz wygląda staroświecko ;)
    teraz takie transformersy robią błyszczace.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 16. Data: 2018-10-31 22:35:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > a ja od lat kupuje pralki używane, jest tu taki koles co sciaga z niemiec,
    daj linka proszę do tego gościa.

    ps
    mam mastercooka 18 lat, ale już umiera. nie, nie zepsuła sie. silnik
    iskrzy ale kręci. klapka straciła zatrzask. łożyska wyją straszliwie -
    ze starości ale się kręcą.

  • 17. Data: 2018-11-01 06:04:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 31 października 2018 14:22:34 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a ja od lat kupuje pralki używane, jest tu taki koles co sciaga z niemiec,
    > odpicowuje i sprzedaje. Koszt pralki ponizej 400zł. A jak mi sie kiedys taka
    > zepsula to pojechalem po następną. I kupiłem. ale koles był obrazony ze nie
    > przywiozlem zepsutej, potem mi ją naprawil za 100zł :)

    Hehe no to jest jedynie słuszne rozwiązanie. Mieliśmy Polara, padł programator,
    w cenie nowego programatora kupiłem używanego Niemca który pociągnął jeszcze
    8 lat przy trójce dzieci aż w końcu niestety padł. Teraz jest kolejny
    używany niemiaszek tym razem na bogato bo za tysiaka! Wygląda na takiego
    co pożyje 20 lat :P

    L.

  • 18. Data: 2018-11-01 09:13:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2018 22:04:12 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    (...)

    Normalnie nie wierzę w teorie spiskowe, ale... dlaczego proudukowane wciąż
    pralki przodujące w niemieckich rankingach są w ogóle niedostęne w Polsce?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 19. Data: 2018-11-01 09:20:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 09:13:19 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Normalnie nie wierzę w teorie spiskowe, ale... dlaczego proudukowane wciąż
    > pralki przodujące w niemieckich rankingach są w ogóle niedostęne w Polsce?

    Nie interesowałem się tego typu półką sprzętową, ale przypuszczam
    że powód jest prozaiczny, jak nowe Miele z wypasami kosztuje ze 6-7 tys. PLN
    to jest to raczej produkt niszowy u nas ;)

    L.

  • 20. Data: 2018-11-01 09:32:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 01 Nov 2018 09:13:25 +0100, Maciek wrote:
> [...]
    >
    > Normalnie nie wierzę w teorie spiskowe, ale... dlaczego proudukowane
    > wciąż pralki przodujące w niemieckich rankingach są w ogóle niedostęne w

    Ja tam myślę że to żaden spisek, a najzwyczajniejsze realia handlowe.
    Polski rynek jest generalnie biedny, więc producenci kierują (lub
    importerzy importują) tam głównie budżetowy towar, bo tylko ten schodzi w
    zadowalającym stopniu. Sytuacja ekonomiczna powoli się zmienia, ale do
    standardów zachodnich jeszcze daleko. No ale jeśli trend się utrzyma, to
    za kilka-kilkanaście lat różnice ekonomiczne między Polską a Europą
    zachodnią całkiem się zatrą - cierpliwości :)

    Mateusz