  • 71. Data: 2018-11-05 10:41:55
    Temat: Re: Jaka pralka?
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-10-31 o 14:39, Kris pisze:
    > Od 9 lat używamy 8 kg pralki LG. Jakby co to model podam wieczorem
    > I co najwazniejsze to nigdzie rdzy nie widać a inne pralki w okolicy szufladki na
    proszek i przy drzwiach po kilku latach rdzewieją.

    Bosch (średnio-niska półka, obecny odpowiednik 1200zł) , którego miałem
    przez 13 lat, przeżył 2 poważne zalania gorącą wodą (stoi pod
    kaloryferem). Jak go sprzedawałem kilka lat po zalaniach, to nie miał
    nawet odrobiny rdzy, elektronika nie nawalała. Rozklekotany (amorki do
    wymiany), bo 10 lat temu próbowałem uprać poduszkę, ale tłukł się tylko
    w konkretnym momencie rozpędzania i zwalniania przy wirowaniu. W ogóle w
    środku, nie licząc pyłu od szczotek, pralka wyglądała jak nówka, nawet
    gumowy pasek napędowy.
    Ale to był "made in Germany", a obecne odpowiedniki są "made in Russia",
    więc nie wiadomo jak będzie z trwałością.

    Za to pamiętam jak rodzice mieli polską pralkę Diana, ładowaną od góry.
    Po kilku latach boki przerdzewiały na wylot.

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2018-11-05 20:36:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 15:14:37 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A ja wolę Helmuta, bo jest porządnie wykonany,
    > zamiast dwóch kawałków krawężnika
    > ma dobrze zaprojektowane płyty żeliwne i jak wiruje możesz postawić
    > szklankę z kawą na nim i się nie wyleje. A swąd gaci Helmuta można usunąć
    > gotując w pralce sodę, kwasek cytrynowy i inne specyfiki ;)

    Nigdy by mi nie przyszło do głowy stawiać kawę na pralce podczas wirowania
    ale mój obecny bosch za o ile dobrze pamiętam około 1,3k jakoś nie skacze,
    nie przemieszcza się i nie wibruje na zewnątrz jakoś specjalnie.
    Pewnie wytrzyma 10-12 lat jak poprzednia - to chyba była Amica - też nie
    wibrowała i nie skakała i wytrzymałaby pewnie jeszcze drugie tyle tylko
    zacząłem prać w niej przez kilka dni pod rząd gacie po szlifowaniu gładzi
    całe w niej upieprzone i chyba cośtam wywołało szybką korozję bo w końcu
    urwał się bęben :)

    --
    Adam Sz.

  • 73. Data: 2018-12-11 17:33:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 31.10.2018 10:26, Maciek wrote:

    > Doradzicie coś, co będzie przyzwoicie prać i płukać, a do tego wytrzyma
    > dłużej niż gwarancja i będzie się dało serwisować?

    Piłowałem bęben dookoła i go później skręciłem i skleiłem. Dało się.

  • 74. Data: 2018-12-12 10:00:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 10:41, Miroo pisze:
    > Za to pamiętam jak rodzice mieli polską pralkę Diana, ładowaną od góry.
    > Po kilku latach boki przerdzewiały na wylot.

    My mamy Whirlpoola ładowanego od góry od jakich 8 lat. Aktualnie tylko
    czekam przy którym otwieraniu klapa zostanie mi w końcu w rękach...
    Cala pralka w miarę, ale klapa to jest tak zardzewiała, zwłaszcza przy
    zawiasach, że masakra :/

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 75. Data: 2018-12-12 10:51:51
    Od: quent <x...@x...com>

    On 31.10.2018 18:10, Jacek wrote:

    > https://www.electrolux.pl/laundry/laundry/washing-ma
    chines/front-loader-washing-machine/ewf1276gdw/

    Niedawno kupiłem identycznie wyglądającą. Model jakiś aktualny.
    Pierze... wiruje... ciężko cokolwiek powiedzieć.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 76. Data: 2018-12-12 11:46:08
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-12-11 o 17:33, KIKI pisze:

    > Piłowałem bęben dookoła i go później skręciłem i skleiłem. Dało się.

    Bęben? Czy zbiornik?