  • 1. Data: 2017-03-24 09:24:17
    Temat: Jaki beton?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Mam do zalania fundament pod piec ogrodowy (ponad kubik), taras (1,5
    kubika) i słupki. Dwie pierwsze pozycje w odległości 30 i 20 m od drogi.
    Miejsca na mieszanie w betoniarce brak.

    Teraz pytania:

    Przez ile czasu "beton półsuchy" z betoniarni nadaje się do zmieszania z
    wodą i użycia?

    Samochodów z pompą o takim wysięgu chyba nie znajdę?

    Ewentualnie, gdybym gdzieś wcisnął małą betoniareczkę, to jaki beton gotowy
    z worka polecacie?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-03-24 09:40:32
    Temat: Re: Jaki beton?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 09:24:07 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Przez ile czasu "beton półsuchy" z betoniarni nadaje się do zmieszania z
    > wodą i użycia?
    Jak masz gdzieś w pobliżu firmę co bloczki betonowe robią to podjedż do nich, kupisz
    półsuchy beton, przewieziesz choćby przyczepką(tyle że kilka kursów wyjdzie w Twoim
    przypadku).
    Tego betonu nie trzeba już z woda mieszać, sypiesz w dziury, ubijasz i gotowe.
    Małą betoniarką też dasz rade ale 3 kubiki betonu to się ujebiecie.
    A co do tarasu to nie wiem co tam planujesz ale zamiast z betonu betonu to może z
    płyt tarasowych/kostki betonowej. Jest teraz w czym wybierać, gotowe palisady na
    schody itp.
    Fundament pod piec ogrodowy tez mrzesz z bloczków betonowych pewnie wybudować.
    Łatwiejsze w transporcie chociazby

  • 3. Data: 2017-03-24 12:37:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 01:40:32 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Jak masz gdzieś w pobliżu firmę co bloczki betonowe robią to podjedż do nich,
    kupisz półsuchy beton,
    >przewieziesz choćby przyczepką(tyle że kilka kursów wyjdzie w Twoim przypadku).

    To jest jakiś pomysł, bo pewnie w betoniarni w detal się nie będą bawić.

    > Tego betonu nie trzeba już z woda mieszać, sypiesz w dziury, ubijasz i gotowe.
    > Małą betoniarką też dasz rade ale 3 kubiki betonu to się ujebiecie.

    No, coś wiem o tym :) Jak robiłem schody, to 3 dni z rzędu mieszałem po 1,5
    kubika betoniarką 60 l, ale sam :)

    > A co do tarasu to nie wiem co tam planujesz ale zamiast z betonu betonu to może z
    płyt tarasowych/kostki betonowej. Jest teraz w czym wybierać, gotowe palisady na
    schody itp.

    To ma być podlane pod płytki kamienne, które się potem kładzie na kleju lub
    zaprawie.

    > Fundament pod piec ogrodowy tez mrzesz z bloczków betonowych pewnie wybudować.
    Łatwiejsze w transporcie chociazby

    Nie rpzysżło mi to do glowy. Poprzedni robiłem 18 lat temu, lejąc beton i
    ubijając go z kamieniami. Masz na myśli pełne bloczki fundamentowe?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2017-03-24 12:58:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 12:36:59 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > To jest jakiś pomysł, bo pewnie w betoniarni w detal się nie będą >bawić.

    Często tak kupowałem w lokalnej firmie robiącej bloczki i kostkę betonowa. Samochodem
    z przyczepka podjeżdżałem, na przyczepkę wsypali mi suchego betonu i do domu;)

    > Nie rpzysżło mi to do glowy. Poprzedni robiłem 18 lat temu, lejąc >beton i
    > ubijając go z kamieniami. Masz na myśli pełne bloczki >fundamentowe?

    Tak. Bloczek betonowy fundamentowy to się chyba nazywa. Coś koło 3zł/szt powinien
    kosztować

  • 5. Data: 2017-03-24 13:07:55
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-24 o 13:08, yabba pisze:
    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kilka dni temu na jakimś forum kierowców ciężarówek, czytałem o
    > narzekaniach, że mają problemy z pozbywaniem się nawet kilku m betonu na
    > koniec zmiany. Budowa nie chce już go przyjąć, betoniarnia tym bardziej,
    > do lasu nie wolno zrzucić.

    Ano jakoś tak chyba jest, bo jeden z sąsiadów wiem, że za niezłą kasę
    załatwiał sobie w ten sposób wylanie podjazdu :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2017-03-24 13:08:21
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]

    koniec zmiany. Budowa nie chce już go przyjąć, betoniarnia tym bardziej, do

    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2017-03-24 13:37:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 13:04:35 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > koniec zmiany. Budowa nie chce już go przyjąć, betoniarnia tym bardziej, do
    > lasu nie wolno zrzucić.

    Duże betoniarnia to może tak jest
    U nas są 2 czy 3 małe betoniarnie to wręcz kierowców właściciele zachęcają zęby w
    gruchach trochę zostawili. Na placu mają gotowe szablony i płyty YOMB czy drogowe
    wylewają
    Kumpel który grucha jeździł mówił ze właściciel parę złotych od tak "zaoszczędzonej"
    płyty mu dawał.

  • 8. Data: 2017-03-25 01:30:53
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-03-24 08:24, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Miejsca na mieszanie w betoniarce brak.
    > [...]
    > Samochodów z pompą o takim wysięgu chyba nie znajdę?

    Spokojnie powinieneś znaleźć.