  • 1. Data: 2018-07-02 15:40:18
    Temat: Jaki halogen przed domem
    Od: adam <a...@a...pl>

    Nie chodzi mi o moc, ale o sprawdzoną markę.
    Powinien mieć
    czujnik ruchu,
    czujnik zmierzchu,
    opcję włączenia/wyłączenia na stałe,
    powinien działać dłużej niż gwarancja.

    Głównie ten ostatni punkt mnie interesuje, bo na razie to się denerwuję
    na swój marketowy. Działa wtedy kiedy on chce, a nie kiedy potrzeba.

  • 2. Data: 2018-07-02 16:08:21
    Temat: Re: Jaki halogen przed domem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 lipca 2018 15:40:19 UTC+2 użytkownik adam napisał:
    > Nie chodzi mi o moc, ale o sprawdzoną markę.
    > Powinien mieć
    > czujnik ruchu,
    Tu zwróć uwagę ze sa co najmniej dwa rodzaje tych czujników. Pierwszy to taki że jak
    ruch wykryje to świeci się zadany czas i gaśnie(ew zapala się ponownie jak obiekt
    jest jeszcze w polu czujnika) a drugi typ działa tak że jak ruch wykryje to świeci do
    czasu az obiekt zniknie z pola widzenia czujnika

    > czujnik zmierzchu,
    > opcję włączenia/wyłączenia na stałe,

    To jest proste do zrobienia jak masz dostep do przewodów łaczacych czujnik ze żródłem
    światła. W sporej części halogenów jest to wszytko spięte w kostce do której
    podłączasz zasilanie więc możesz Sobie odpowiednio przewodu podpiąć
    W tej np
    http://allegro.pl/halogen-led-slim-z-czujnikiem-ruch
    u-30w-neutralna-i7346445840.html#thumb/1
    w prosty sposób tak się nie da bez rozlecenia lampy- a wygląda ona na
    nierozbieralną(mam taka i nie ma tam żadnych śrubek widocznych- pewnie jest sklejona)

  • 3. Data: 2018-07-02 16:43:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-02 o 15:40, adam pisze:
> [...]
    >
    > Głównie ten ostatni punkt mnie interesuje, bo na razie to się
    > denerwuję na swój marketowy. Działa wtedy kiedy on chce, a nie kiedy

    Od kilku lat używam Spectrum Nocti     kilku sztuk 50 i 100W. Oświetlają
    podwórze oraz garaże. Jak na razie zero problemów. W rozmowie z
    właścicielami hurtowni w której się zaopatruję od lat te właśnie mi
    polecono jako jedyne z którymi nie mają problemów reklamacyjnych.

    Tyle, że u mnie lampy oświetlające podwórze są bez czujników ruchu, bo
    świecą zbyt jasno i po prostu każde przypadkowe załączenie w nocy byłoby
    wkur....ce. Po załączeniu lampy na zewnątrz domu, wewnątrz robi się dość
    jasno i przeszkadza w spaniu.

    Zastosowałem do nich system zdalnego sterowania Zamel Exta Free i po
    prostu załącza się zdalnie. W każdym samochodzie mam pilota, a ponadto
    zamontowane przy wejściach do domu takie przyciski
    https://ezamel.pl/zamel,rnk04,bezprzewodowy-nadajnik
    -klawiszowy-4kanalowy-2klawiszowy-natynkowy-w-kolorz
    e-ecru,16

    Systemy te można zaprogramować jako bistabilne, monostabilne, czasowe.
    Dodatkowo można też podłączyć łączniki przewodowe. Można też dokupić
    specjalną bramkę Wi-Fi i sterować telefonem komórkowym.

    Do oświetlania chodników natomiast mam takie lampy
    https://www.ceneo.pl/7466074#tab=click_scroll

    Są to lampy halogenowe 2 x 60W. Wyjątkowo udane. Czujnik ruchu dość
    czuły, reaguje na osoby z kilkudziesięciu metrów, a przy tym jest
    odporny na zakłócenia.

  • 4. Data: 2018-07-02 21:37:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.07.2018 o 15:40, adam pisze:
> [...]
    > na swój marketowy. Działa wtedy kiedy on chce, a nie kiedy potrzeba.nie wiem czy
    pytasz o halogen, czy "halogen LED". Jeśli chodzi o LED, to
    padają dla tego że elektronika pracuje na 110% mocy. Ja takie urządzenia
    zbieram od znajomych, wywalam "driver" i "coba", wkładam zasilacz i
    paski diodowe. ostatnio holandpoland ma zasilacze 22V po 1,23zł.
    idealnie pasują do 2 pasków 2x12v. niema bata zeby się coś spaliło.
    problem w tym, ze im nowsze "halogeny" tym mniej miejsca aby zasilacz
    zmieścić w obudowie. ale jak na nie bezpośrednio deszcz nie leje -
    zasilacz może być na zewnątrz.
    REasumujac. czujniki PIR są trwałe. paski diodowe świecą wystarczająco
    mocno, a 12v zasilane z 11v - są wieczne. ceny komponentów - tańsze niż
    koszty przesyłki. niestety traci się estetyka, czasem mocno.
    ToMasz
    PS stabilniej od PIRa działa czujnik mikrofalowy. JAk masz miejsce i
    wiele takich punktów świetlnych - moze warto?

  • 5. Data: 2018-07-04 15:55:07
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Mon, 2 Jul 2018 15:40:18 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Głównie ten ostatni punkt mnie interesuje, bo na razie to się denerwuję
    > na swój marketowy. Działa wtedy kiedy on chce, a nie kiedy potrzeba.

    Mam jakąś lampę noname LED 10W z Mrówki (kosztowała jakieś 20-30pln) +
    oddzielnie czujnik ruchu Orno.

    Od 4 lat zestaw działa bez żadnych problemów.

    --
    Yakhub