  • 1. Data: 2014-11-27 13:37:34
    Temat: Jaki klucz hydrauliczny do zapieczonej rury?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Chciałem zdjąć kolanko z rury wodnej 1/2 i za Chiny nie udało się tego
    zrobić. Klucz się ślizga na rurze i obawiam się że odkręcę nie ten koniec co
    trzeba i będzie przeciek. Jaki klucz kupić który nie będzie się ślizgał na
    rurze?

  • 2. Data: 2014-11-27 13:52:03
    Temat: Re: Jaki klucz hydrauliczny do zapieczonej rury?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    rageofhonor pisze tak:

> [...]
    > tego zrobić. Klucz się ślizga na rurze i obawiam się że odkręcę
    > nie ten koniec co trzeba i będzie przeciek. Jaki klucz kupić który

    Jak to jaki klucz. Dwa szwedy protiwpałożno. Jednym trzymasz rure a
    drugim kręcisz. Albo w kolanko wkręć kawałek rurki za nią ciągnij.

    https://www.ridgid.eu/pl/pl/klucz-do-rur-prosty

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 3. Data: 2014-11-27 14:04:55
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to jaki klucz. Dwa szwedy protiwpałożno. Jednym trzymasz rure a
    > drugim kręcisz. Albo w kolanko wkręć kawałek rurki za nią ciągnij.
    >
    > https://www.ridgid.eu/pl/pl/klucz-do-rur-prosty

    Wygląda to tak że jeden trzyma rurę a drugi kręci kolankiem. Jednak próbójąc
    odkręcić kolanko klucz się ślizga na rurze.
    Klucz od tego ma już wyrobione zęby bo się trochę zgięły.

    Z kolankiem to nie ma problemu bo do środka wkładam koniec od kombinerek.
    Jedyny problem mam z mocnym uściskiem klucza na rurze. Rura jest pionowo co
    jeszcze bardziej utrudnia sytuację.

    Jak ten klucz zaciska się na rurze bo nie widzę drugiej raczki?

  • 4. Data: 2014-11-27 14:09:10
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2014-11-27 13:37, rageofhonor wrote:
> [...]
    > trzeba i będzie przeciek. Jaki klucz kupić który nie będzie się ślizgał na

    Ja sobie chwalę takie:

    http://tinyurl.com/yclhdax

    --
    mrg

  • 5. Data: 2014-11-27 14:19:03
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 27 listopada 2014 14:04:58 UTC+1 użytkownik rageofhonor napisał:
> [...]
    > jeszcze bardziej utrudnia sytuację.
    >
    > Jak ten klucz zaciska się na rurze bo nie widzę drugiej raczki?

    Klinuje się. Im użyta siła większa tym mocniej sam zaciska.

  • 6. Data: 2014-11-27 14:23:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > co trzeba i będzie przeciek. Jaki klucz kupić który nie będzie się ślizgał

    Polecam taki:
    http://dedra.pl/pl/products/info/320/klucz-nastawny-
    do-rur-s.html

    Trzeba tylko pamiętać że ząbki muszą być skierowane w przeciwną stronę niż
    działa siła skręcająca na rurę. Najlepiej chwycić rurę tak by mieć zapas
    miejsca zacisnąć klucz i zrobić ruch jakby się chciało rurę dociągnąć i
    dopiero odkręcać złączkę. Jak dobrze nastawiony to nie ma takiej możliwości
    by się ślizgało. Jak się ślizga to znaczy że za mocno rozwarte szczęki i
    trzeba dokręcić tę metalową "obrączkę". Jak to półcalowa rurka to prędzej ją
    zgniecie niż puści.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-11-27 14:35:04
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]
    >
    > Jak ten klucz zaciska się na rurze bo nie widzę drugiej raczki?

    Klinuje się. Im użyta siła większa tym mocniej sam zaciska.

    A czy zadziala to też w przypadku gdy na kolanko będzie działała siła
    wykręcająca?
    Rura ma być tylko trzymana by jej drugi koniec się nie wykęcił

  • 8. Data: 2014-11-27 14:39:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "rageofhonor" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A czy zadziala to też w przypadku gdy na kolanko będzie działała siła
    > wykręcająca?
    > Rura ma być tylko trzymana by jej drugi koniec się nie wykęcił

    Zadziała - chwycisz ją z zapasem miejsca i pociągniesz klucz tak jakbyś
    chciał tę rurę dokręcić - wtedy klucz się zaklinuje i dopóki nie zwolnisz
    siły to klucz będzie trzymał więc będziesz mógł oskręcić złączkę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2014-11-27 16:07:34
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Radziłbym solidnie podgrzać palnikiem.Solidnie nie znaczy do czerwoności.
    Po lekkim ostudzeniu puści z łatwością bez zawodów zapaśniczych.
    Po odkręceniu czym prędzej przejść na tworzywo.

  • 10. Data: 2014-11-27 20:41:57
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    rageofhonor pisze:

> [...]
    > jest pionowo co jeszcze bardziej utrudnia sytuację.
    >
    > Jak ten klucz zaciska się na rurze bo nie widzę drugiej raczki?

    Palnik?

    Jak zaczynasz frezować rurę to pozostaje albo przepalić albo rzetelnie
    obtłuc młotkiem zapieczony gwint - bo już tylko takie środki mogą go ruszyć.