  • 1. Data: 2017-10-16 14:45:09
    Temat: Jaki lakier do sosny?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Mam do pomalowania ok. 40 m2 nowej podłogi z surowych, wyszlifowanych desek
    sosnowych na legarach, w pomieszczeniu mieszkalnym. Od spodu są napuszczone
    impregnatem, poza tym nic.

    Polecicie jakiś lakier? Dobrze, żeby nie przyciemniał zanadto drewna. Poza
    tym chciałbym półmat o maksymalnej odporności.
    Nie musi być tanio, ma być dobrze. Oleju nie chcę, mam i nie odpowiada mi
    efekt wizualny.

    I pytanie dodatkowe, dawać jakieś środki przeciw owadom i grzybom pod
    lakier?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-10-16 14:58:34
    Temat: Re: Jaki lakier do sosny?
    Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@n...pl>

    Łódkę kiedyś pomalowałem poliuretanem, wyszło drogo i bardzo dobrze!

    Tadeusz

    e.net...

  • 3. Data: 2017-10-16 15:14:17
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 14:45:09 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > efekt wizualny.
    >
    > I pytanie dodatkowe, dawać jakieś środki przeciw owadom i grzybom pod

    Domalux z castoramy. Ale nie ten akrylowy, tylko ten poliuretanowaty.
    Pod spód daj se co tam ci sie spodoba. Ale nie licz ze nie sciemnieje. Zawsze
    ciemnieje.

  • 4. Data: 2017-10-16 15:37:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 06:14:17 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Pod spód daj se co tam ci sie spodoba.

    Ale pod spód w sensie podkład/grunt, czy masz na myśli zabezpieczenie przed
    grzybami itp.?

    Maciek

  • 5. Data: 2017-10-16 16:09:05
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 października 2017 15:37:00 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Ale pod spód w sensie podkład/grunt, czy masz na myśli zabezpieczenie przed
    > grzybami itp.?

    Pod domaluxa nie daje sie podkladu.
    Mialem na mysli antygrzyba, antyrobala czy co tam sobie zapodasz.
    W praktyce jak masz sucho to nie jest potrzebne a jak mokro to i tak wiele nie
    pomoże...

  • 6. Data: 2017-10-16 17:14:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.10.2017 o 14:45, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Polecicie jakiś lakier? Dobrze, żeby nie przyciemniał zanadto drewna. Poza
    > tym chciałbym półmat o maksymalnej odporności.
    No to klasycznie:
    capon, żeby nie ciemniało, a potem lakier poliuretanowy, najlepiej
    dwuskładnikowy rozpuszczalnikowy.
    Ja się zraziłem do farb wodorozcieńczalnych i jak nie muszę, to nie
    używam (nie licząc malowania ścian i sufitów).
    Jacek

  • 7. Data: 2017-10-16 19:11:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lakier epoksydowy dwuskladnikowy.

  • 8. Data: 2017-10-16 20:45:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 16 Oct 2017 17:14:11 +0200, Jacek napisał(a):

    > No to klasycznie:
    > capon, żeby nie ciemniało,

    To jedyny sposób? Mam opory przed stosowaniem rozpuszczalnikowych środków w
    pomieszczeniach mieszkalnych.

    > Ja się zraziłem do farb wodorozcieńczalnych i jak nie muszę, to nie
    > używam (nie licząc malowania ścian i sufitów).

    Parenaście lat temu pomalowałem komplet dziecięcych mebli lakierem na
    wodzie i do dzisiaj się trzyma, chociaż dzieci mam pomysłowe.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2017-10-16 22:46:38
    Od: w...@g...com

    witam!

    I prawidłowo .Są dobre wtedy, jak jest jakiś nawiedzony ekolog.Ale nawet przy
    pięciokrotnym malowanie to będzie cieniutka warstewka.Ale do boazerii czy jakieś
    rzeczy dla dzieci są idealne .I są dobre, dopóki puszka jest cała.

    Parenaście lat temu pomalowałem komplet dziecięcych mebli lakierem na
    > wodzie i do dzisiaj się trzyma, chociaż dzieci mam pomysłowe.
    Problemem jest to, że to sosna,Jest miękka i szybko powstają dołki.Najlepiej, to się
    rozglądnij, kto ma taką podłogę.Bedziesz wiedział więcej, bo to jest Twoja podłoga.
    Dlatego ja bym polecał, olej.Wprawdzie nie powoduje, że będzie twardsza, ale ale nie
    będzie tak widać dołków.A stare podłogi z sosny mają fajny wygląd- właśnie przez te
    dołki i doły.I mniej trzeba szanować.
    A jaśli nie olej, to właśnie domalux- ale pamiętaj, że jest twardszy, niż
    drewno.Można by - zamiast podkładu(capon) dać pierwszą warstwą z domaluxu
    rozcieńczonego 1x1 z rozcieńczalnikem..Wsiąknie trochę głębiej.I - trzy razy to
    minimum.
    Ale nie wiem, gdzie ta podłoga będzie- jak będzie eksploatowana.
    I jaszcze jedno: sosna jest światłoczuła.Po kilku latach zasłonięte elementy będą
    jaśniejsze, niż na słońcu.A sciemnieje zawsze.
    Pozdro. abomito

  • 10. Data: 2017-10-17 12:33:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Lakier epoksydowy dwuskladnikowy.

    Wspominasz stare dobre czasy, gdzie wolno było rzeczy nazywać po imieniu
    i nie było politycznej poprawności. Lakier, to był lakier, chociaż
    czasem śmierdział i szkodził, ale to tylko do czasu pełnego utwardzenia.
    Chemolakiem mam pomalowane parkiety i mimo 25 lat nadal wyglądają
    przyzwoicie. Boazerię pomalowałem lakierem wodnym i wygląda paskudnie,
    wyczyścić się nie da, bo ten, tfu "lakier" się zachowuje, jak guma do
    żucia i nie daje się szlifować.
    Jacek