  • 1. Data: 2018-01-04 22:32:44
    Temat: Jaki router z silnym radiem
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Wy tu wszystko wiecie, więc zapytam o router.
    Mam niezbyt dużą chałupę i chciałbym, aby obsłużył ją jeden router WiFi.
    Strop mam w konstrukcji lekkiej i wydaje mi się, że nie tłumi on zbytnio
    sygnału i też nie chcę mieć więcej, niż jeden router.
    Obecnie mam Dasan H660GW i mam kilka miejsc w domu, gdzie sygnał jest za
    słaby. Na górze, gdzie stoi router w zasadzie we wszystkich
    pomieszczeniach jest w porządku. Natomiast na dole sygnał jest słabszy -
    tak na 3/4 - albo 2/3 skali ale szybkość transmisji spada bardzo
    znacznie. Umieszczenie routera i ustawienie antenek wybierałem
    korzystając z aplikacji do pomiaru sygnału WiFi, żeby było optymalnie,
    więc raczej tutaj nic nie poprawię.
    Kupiłem niedawno Asusa RT AC 1200 G+ kierując się dobrymi opiniami, ale
    okazał sie słabszy od tego Dasana. Na szczęście mogłem go zwrócić.
    Dziś pożyczyłem na próbę router Tenda z trzeba antenkami, ale też jest
    wyraźnie słabszy.
    Jaki model byście polecali, aby miał silne radio?
    Dodam jeszcze, że w pobliżu nie ma wielu nadajników sygnału mogących
    zakłócać transmisję. Najbliższy sąsiad ma router na na odległym kanale,
    a pozostali są dość daleko i przeważnie ich sieci nie są nawet widoczne.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-01-04 22:39:39
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > zakłócać transmisję. Najbliższy sąsiad ma router na na odległym kanale,
    > a pozostali są dość daleko i przeważnie ich sieci nie są nawet widoczne.

    A da się w ustawieniach regionalnych wybrać kraj? Argentynę na przykład?
    Teoretycznie nie wolno, ale przecież można...

    Jarek

    --
    W ogóle dużo jest na świecie takich rzeczy, których robić nie wolno, ale można.
    Najważniejsze to, żeby spróbować, czy zakazanej rzeczy zrobić nie można.

  • 3. Data: 2018-01-04 22:53:18
    Od: hienryk <z...@g...com>

    > Mam niezbyt dużą chałupę i chciałbym, aby obsłużył ją jeden router WiFi.

    > Obecnie mam Dasan H660GW i mam kilka miejsc w domu, gdzie sygnał jest za
    > słaby.

    Być może powinieneś zainteresować się dokupieniem wzmacniacza wifi. Poszukaj w guglu
    pod hasłem "repeater wifi".
    koszt ~100zł może rozwiązać Twoje problemy

  • 4. Data: 2018-01-04 23:59:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.01.2018 o 22:53, hienryk pisze:

    > Być może powinieneś zainteresować się dokupieniem wzmacniacza wifi. Poszukaj w
    guglu pod hasłem "repeater wifi".
    > koszt ~100zł może rozwiązać Twoje problemy

    dobra rada. tyle że jak są promocje to za 8 usd kupisz.

    ToMasz

    PS. czasami stare routery, takie po 20zł nawet, realizuja podobne
    zadania. ja mam z jednej strony router (nie istotne jaki) on daje sygnał
    wifi i 4 kable. jeden z tych kabli prowadzi do następnego routera
    (tplink za 20zł) i on, ma _wyłączone_ dhcp, załączone wifi. w ten
    sposób, niejako rozszerza pokrycie wifi, ale sam internet dostaje
    kablem, co w znaczący sposób poprawia wydajność

  • 5. Data: 2018-01-05 01:49:07
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Być może powinieneś zainteresować się dokupieniem wzmacniacza wifi. Poszukaj w
    guglu pod hasłem "repeater wifi".
    > koszt ~100zł może rozwiązać Twoje problemy
    Mam starszy router, który mogę podłączyć jako repeater albo kablem, jako
    access point, ale tego chcę uniknąć (próbowałem, sygnał faktycznie jest
    lepszy ale transfery bez szału).
    Na razie upieram się na jeden router na całą chałupkę.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-01-05 03:26:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 stycznia 2018 01:49:11 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Na razie upieram się na jeden router na całą chałupkę.

    Nie upieraj się. O ile router może mieć duży zasięg to już Twoje urządzenia
    (lapek, czy telefon) niekoniecznie, a do transmisji trzeba dwojga ;)

    Mój sąsiad chciał mega mocny router, podłączyłem mu (już nie pamiętam co
    to było ale na tamte czasy najmocniejsze co się dało) i transfery kompletnie
    mu się nie poprawiły, za to ja - 300m dalej - widzę jego sieć (ale połączyć
    się i tak nie mogę - lapek ma za słabą antenkę :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2018-01-05 05:20:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.01.2018 o 03:26, Adam Sz. pisze:

    > Nie upieraj się. O ile router może mieć duży zasięg to już Twoje urządzenia
    > (lapek, czy telefon) niekoniecznie, a do transmisji trzeba dwojga ;)
    To, co piszesz jest logiczne, ale u mnie chyba jednak to sprawa
    kiepskiego routera, bo w pracy ten sam laptop śmiga na słabszym sygnale
    (według wskaźnika 1-2 kreski).
    Nocne poszukiwania dały na razie efekt w postaci routera Netgear R7000
    za 6 i pół stówki. Zaryzykuję chyba zakup. W najgorszym razie zwrócę i
    stracę x 2 za przesyłkę.
    Jacek

  • 8. Data: 2018-01-05 06:01:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jan 2018 22:39:39 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A da się w ustawieniach regionalnych wybrać kraj? Argentynę na przykład?
    > Teoretycznie nie wolno, ale przecież można...

    ?

    A co to da?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2018-01-05 07:49:18
    Od: xeo-n <x...@o...pl>

    Dnia Fri, 5 Jan 2018 05:20:18 +0100, Jacek napisał(a):

    > kiepskiego routera, bo w pracy ten sam laptop śmiga na słabszym sygnale
    > (według wskaźnika 1-2 kreski).

    Tylko na tych dwóch kreskach szybkość transmisji spada na łeb na szyję.

    > Nocne poszukiwania dały na razie efekt w postaci routera Netgear R7000
    > za 6 i pół stówki. Zaryzykuję chyba zakup. W najgorszym razie zwrócę i
    > stracę x 2 za przesyłkę.

    Jak chcesz się bawić w rozwiązania pro, to zainteresuj się sprzętem
    Ubiquiti. Jednak taniej będzie postawić drugi AP z tym samym SSID,
    wyłączonym DHCP (wpinasz się w drugim AP w port LAN nie WAN) tylko na innym
    kanale. Można wtedy nawet ograniczyć moc anteny, aby oba urządzenia się nie
    zakłócały. Zmieścisz się w 100 PLN z nowym urządzeniem i w 50 przy używce.

    --
    xeo-n

  • 10. Data: 2018-01-05 08:00:10
    Od: quent <x...@x...com>

    On 05.01.2018 07:49, xeo-n wrote:

> [...]
    > zakłócały. Zmieścisz się w 100 PLN z nowym urządzeniem i w 50 przy używce.

    Drugi AP to najlepsze wyjście w takiej sytuacji.
    Kupiłem sobie kiedyś router synology RT2600AC m.in. z myślą, że może za
    domem wifi mi się polepszy. Polepszył się nieznacznie niestety.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info