  • 11. Data: 2018-06-28 06:31:29
    Temat: Re: Jaki tani młot udarowy do drobnej rozbiórki
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-06-28 01:05, Uzytkownik wrote:
    [...]
    > Te maszynki są za słabe.
    >
    > Z narzędzi Graphite najmniejszy, który trzeba by mieć to 58G878 z udarem
    > 27J a najlepiej typowy młot wyburzeniowy 58G867 z udarem 45J.
    Też tak jakoś mi się wydaje, że te 15 J to na fundament za mało.

    > Jednak najlepszym rozwiązaniem jest poszukać w okolicy firmy, która
    > posiada koparki. Często do takich koparek mają młot hydrauliczny jako
    > wymienne narzędzie.
    Niedawno była remontowana "moja" ulica i widziałem tego typu sprzęt w
    akcji. Rzeczywiście, rozwiązałby sporą część problemu, zwłaszcza, że tuż
    obok fundamentu, który chcę wyburzyć, będzie wybierany koparką grunt pod
    kostkę. Niestety, do tarasu i fundamentu pod nim nie da się dojechać
    koparką, więc tam trzeba będzie kuć ręcznie...

  • 12. Data: 2018-06-28 08:59:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-28 o 01:44, Piotrek Paradysz pisze:
    > Bo wiem co to tanie gowno i jak się nim pracuje a raczej meczy. Masz jednorazowa
    robotę to pożycz, zarabiasz tym to kup porządne. Biednych ludzi nie stać na tanie
    rzeczy, zapamiętaj to sobie

    W brew pozorom te młotowiertarki i młoty Graphite naprawdę są dobrej
    jakości.

    Sam intensywnie użytkuję Graphite 58G878
    https://www.narzedzia.pl/mlot-udarowo-obrotowy-graph
    ite-58g878,44204.html
    od 10 lat. Sprzęt nie do zajechania. Tym bardziej, że sprzęt często
    idzie w różne ręce i w wypożyczki. Co najważniejsze - sprzęgło
    przeciążeniowe działa nadzwyczaj precyzyjnie, zabezpieczając operatora
    przed połamaniem rąk. Naprawdę polecam.

    Z dotychczasowych awarii i napraw w okresie tych 10 lat:

    Rozleciało się małe łożysko przy silniku - koszt nowego nie przekracza 10zł

    Szczotki - wymienione 2 razy - jedne dostałem w komplecie z młotem na
    zapas. Koszt nowych nie przekracza 30zł.

    Przewód skracany z 10 razy - jak w każdym nawet najbardziej markowym
    sprzęcie uszkadza się przy rączce.

  • 13. Data: 2018-06-28 09:05:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 01:44:51 UTC+2 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Bo wiem co to tanie gowno i jak się nim pracuje a raczej meczy. Masz jednorazowa
    robotę to pożycz, zarabiasz tym to kup porządne. Biednych ludzi nie stać na tanie
    rzeczy, zapamiętaj to sobie

    Rozumiem że Ty do takiej robótki byś sprzęt za 5tys kupił bo biedny jesteś?

  • 14. Data: 2018-06-28 09:18:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 16:59:19 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
    > W zasadzie to powinno iść na pl.misc.burzenie... Mam do rozwalenia około
    > 5 m2 tarasu (kilka cm lastryko, a pod tym 10+ cm zbrojonego betonu) i
    > około 40 mb fundamentu (nie chcę wydłubywać całego, a tylko skuć ze 20
    > cm). Wypożyczenie porządnego, markowego młota kosztuje 100-150 zł za
    > dobę. Na zakup markowowego trzeba wyłożyć ze dwa kafle minimum. Ale może
    > do tej roboty wystarczy mi taki za około 600 zł jak Graphite 58G876
    > (niby 15 dżuli) albo 58G874 (10 dżuli) i jeszcze mi zostanie na
    > przyszłość? Wytrzymają te maszyny taką robótke? I czy nie będą za słabe,
> [...]

    Jeśli tego tarasu jest tylko 10cm grubości betonu to spokojne to skujesz ręcznym
    przecinakiem i dużym zwykłym młotem
    To samo z fundamentem jeśli chcesz tylko "odłamać" górne 20cm.
    W maju u mamy skuwałem schody przy tarasie- było tego ok 10m bieżących, dwa stopnie.
    Pierwszy stopień beton wysoki na ok 30cm(15 w ziemi, 15cm ponad gruntem) i szeroki
    30cm drugi stopień wyższy o kolejne 15cm(czyli 45*30cm). Gruzu z tego ze 3m3 wyszło.
    Dwa długie popołudnia to skuwałem przecinakiem i 5kg młotem bo akurat nic innego pod
    reka nie miałem a wypożyczalni w pobliżu nie było. Tylko szlifierki jeszcze używałem
    do odcinania zbrojenia. Napierdzieliłem się trochę to fakt
    Wiec taras grubości 10cm to powinno pójść łatwo zwykłym młotem, Tak samo niezagruby
    pewnie fundament

  • 15. Data: 2018-06-28 10:39:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-06-28 09:18, Kris wrote:
    [...]
    > Jeśli tego tarasu jest tylko 10cm grubości betonu to spokojne to skujesz ręcznym
    przecinakiem i dużym zwykłym młotem
    Mam jakieś tam doświadczenie w kuciu przecinakiem i dużym młotkiem i
    jestem pewny, że dałboby się to zrobić. Ale IMO z pewnością nie byłaby
    to "spokojna" robota. :-)

  • 16. Data: 2018-06-28 10:40:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-06-28 10:39, JDX wrote:
> [...]
    > Mam jakieś tam doświadczenie w kuciu przecinakiem i dużym młotkiem i
    > jestem pewny, że dałboby się to zrobić. Ale IMO z pewnością nie byłaby

    Aczkolwiek tak z ciekawości aż spróbuję jak to będzie szło. :-)

  • 17. Data: 2018-06-28 11:03:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 09:18:02 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jeśli tego tarasu jest tylko 10cm grubości betonu to spokojne to skujesz ręcznym
    przecinakiem i dużym zwykłym młotem

    Przez trzy dni. Wypożyczając duży młot za 20 pln / h zrobi to w pół godziny :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2018-06-28 12:07:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 11:03:31 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Przez trzy dni. Wypożyczając duży młot za 20 pln / h zrobi to w pół godziny :D

    A to na pewno i jest to najlepsze rozwiązanie
    Ale podałem inne jakby cos z wypozyczeniem nie wyszło
    10cm betonu na gruncie to tragedii być nie powinno- połamać na mniejsze kawałki
    Ale jak ma możliwość wypożyczenia młotu to ok
    Tylko że 100-150zł pisał a nie 20zł

  • 19. Data: 2018-06-28 12:20:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 12:07:12 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tylko że 100-150zł pisał a nie 20zł

    Za dobę zdaje się pisał! Niech rozważy na godziny - u mnie mam trzy
    wypożyczalnie i w każdej się da na godziny wziąć :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2018-06-28 14:56:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-06-28 12:07, Kris wrote:
    [...]
    > 10cm betonu na gruncie to tragedii być nie powinno- połamać na mniejsze kawałki
    U mnie w sam raz nie na gruncie, tylko na fundamencie i podmórówce, na
    wysokości wysokiego parteru - dom to taki typowy sześcianik z połowy lat
    70-tych.

    > Ale jak ma możliwość wypożyczenia młotu to ok
    > Tylko że 100-150zł pisał a nie 20zł
    U mnie też można brać na godziny i też pewnie będzie ze dwie dychy za
    młot - tyle płacił sąsiad kilka dni temu za zagęszczarkę.

    BTW, może macie pomysł jak się do tego zabrać? Ja chcę taras
    podstemplować, kątówką 230 mm zrobić możliwie najgłębsze nacięcie wzdłuż
    fundamentu domu i brać się za kucie.