  • 1. Data: 2020-01-03 08:11:39
    Temat: Jakie kołki do betonu?
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    Cześć
    Są w sklepach różne "kołki": stalowe (rozpierane śrubą), nylonowe,
    polipropylenowe i inne "plastikowe".
    Jakie kołki będą najbardziej odporne na wyciąganie ze ściany z wielkiej
    płyty? Jakie będą odporne na starzenie, żeby nagle nie wyskoczyły po
    kilku latach? Jakiej długości/grubości?
    Ma toto utrzymać 50-70kg (wyciąganie!) najlepiej na maks. 2 otworach.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-01-03 08:21:58
    Temat: Re: Jakie kołki do betonu?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.01.2020 o 08:11, Miroo pisze:
> [...]
    > kilku latach? Jakiej długości/grubości?
    > Ma toto utrzymać 50-70kg (wyciąganie!) najlepiej na maks. 2 otworach.

    Na przykład:
    https://www.castorama.pl/kotwa-tulejowa-z-podkladka-
    i-nakretka-8-x-80-mm-id-1083039.html
    Jacek

  • 3. Data: 2020-01-03 09:05:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Najbardziej lubię TOX, mają szeroką ofertę kołków.
    Na wyciąganie to bym nie szedł w plastikowe, szczególnie w suficie (np. wylecą na
    głowę przy pożarze).

  • 4. Data: 2020-01-03 11:51:12
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2020-01-03 o 08:21, Jacek pisze:

    > Na przykład:
    > https://www.castorama.pl/kotwa-tulejowa-z-podkladka-
    i-nakretka-8-x-80-mm-id-1083039.html

    Oglądałem takie, ale jakoś nie budziły mojego zaufania - takie
    gładziutkie, śliskie, żadnych poprzecznych prążków (a są takie małe
    tuleje rozporowe na śruby i one są całe "zębate").

    Czy mam to tak mocno dokręcić, żeby skruszyło beton na końcu kotwy?
    Po czym poznać, że zostało wystarczająco dokręcone, jeszcze przed
    ukręceniem?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2020-01-03 12:19:02
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > kilku latach? Jakiej długości/grubości?
    > Ma toto utrzymać 50-70kg (wyciąganie!) najlepiej na maks. 2 otworach.

    Na przykład:

    https://www.fischerpolska.pl/pl-pl/produkty/kotwa-st
    alowa/kotwa-tulejowa/kotwy-do-duzych-obciazen-ta-m-s
    l-m/kotwa-do-duzych-obciazen-ta-m-t

    Musisz doczytać w parametrach jaka wersja i wielkość jest potrzebna do
    Twoich obciążeń.

    yabba

  • 6. Data: 2020-01-03 13:38:50
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Zrób na kotwie chemicznej

  • 7. Data: 2020-01-03 13:55:07
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2020-01-03 o 12:19, yabba pisze:

> [...]
    l-m/kotwa-do-duzych-obciazen-ta-m-t

    > Musisz doczytać w parametrach jaka wersja i wielkość jest potrzebna do

    Nie bardzo potrafię czytać te parametry, a w zasadzie przełożyć ich na
    rzeczywiste warunki. Co realnie znaczy:
    Pull-out failure / Characteristic resistance in uncracked concrete = 7.5kN?
    Utrzyma 10kg, 20kg, 50kg, ..., 750kg?

    A Fischer to dobry producent? Ostatnio się zraziłem, bo ukręciłem ich
    wkręta w kołku plastikowym tuż przed końcem wkręcania :(
    A to był komplet - wkręty z kołkami.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2020-01-03 14:29:54
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-01-03 o 13:55, Miroo pisze:
    > Pull-out failure / Characteristic resistance in uncracked concrete = 7.5kN?
    > Utrzyma 10kg, 20kg, 50kg, ..., 750kg?

    Wystarczy z nadmiarem (o ile jak piszą w nieskorodowanym betonie) masz
    siłę wyciągającą na poziomie ~ 750 kg-siła.

    Robak

  • 9. Data: 2020-01-03 15:51:50
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > kilku latach? Jakiej długości/grubości?
    > Ma toto utrzymać 50-70kg (wyciąganie!) najlepiej na maks. 2 otworach.

    Na przykład to:
    https://www.sukces-zamocowania.pl/sklep/produkt-21-S
    rubowy_lacznik_rozporowy_fi_20x300__M14-21231-373.ht
    ml
    Na podobnej kotwie, tylko gwint mniejszy - M12, mam podwieszony do
    stropu hamak/krzesło. Przy mojej wadze 90+ od kilku lat jeszcze nic się
    nie wyciągnęło.

  • 10. Data: 2020-01-03 16:02:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.01.2020 o 11:51, Miroo pisze:

> [...]
    >
    > Czy mam to tak mocno dokręcić, żeby skruszyło beton na końcu kotwy?
    > Po czym poznać, że zostało wystarczająco dokręcone, jeszcze przed
    U mnie na takich wisiał na suficie napęd bramy garażowej własnej
    produkcji, który ważył lekko licząc 50 kg i przy pracy dochodziły
    wibracje i szarpnięcia.
    Poszukaj pod hasłem "kotwa rozprężna" albo "kotwa do betonu" i wybierz,
    co Ci się podoba z ząbkami.
    Według mnie ważniejsze od ząbków, czy ich braku jest wyczyszczenie
    otworu z pyłu przez założeniem kotwy. Trzeba dobrze wydmuchać, żeby miec
    pewnośc, że metal styka się z litym betonem a nie z mielonym proszkiem
    Jacek