  • 1. Data: 2014-08-21 11:18:23
    Temat: Jakie podłoże w nieogrzewanym garażu?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jak byście zbudowali podłogę nieogrzewanego garażu?

    Jakie warstwy?
    Pomyślałem, że błędem byłoby izolować garaż termicznie od podłoża. Zimą
    podłoże trochę go ogrzeje, latem - ochłodzi. Garaż ma mieć izolację
    termiczną wokół (ściany i dach).

    To co dać? Po prostu ubity żwir i 5 cm betonu na to zatartego na gładko?
    Dawać jakieś izolacje przeciwwilgociowe? Ale takie izolacje spowodują,
    że woda spływająca z samochodu nie będzie mogła wsiąknąć w podłoże.

    Doradźcie.

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-08-21 11:41:45
    Temat: Re: Jakie podłoże w nieogrzewanym garażu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 11:18:23 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > To co dać? Po prostu ubity żwir i 5 cm betonu na to zatartego na gładko?

    Żwir + kostak betonowa czy płyty betonowe/tarasowe- kwestia gustu

    > Dawać jakieś izolacje przeciwwilgociowe?
    Po co izolować? Izolacje w tym miejscu to tylko przyczyna kłopotów
    > Ale takie izolacje spowodują,
    > że woda spływająca z samochodu nie będzie mogła wsiąknąć w podłoże.
    Albo jak np. myjka posadzkę zmyjesz to też woda będzie się "kisic" nad izolacją.
    Warto jednak dać spadek i odwodnienie liniowe albo przy drzwiach(spadek w strone
    drzwi) albo wzdłuż garażu po środku(wtedy więcej kombinacji ze zrobieniem spadku ale
    też do zrobienia.