  • 1. Data: 2011-01-27 17:15:25
    Temat: Jakie żarówki do żyrandola?
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    Witam wszsytkich i proszę o radę co do żarówek do żyrandola, który ma (jak
    się okazało) płytkie klosze i widać kikuty żarówek stojących nad kloszami.
    Kupiliśmy energooszczędme żarówki 5 sz x 18W (Osram Duluxstar) w postaci
    spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
    większej mocy żarówa tym większa... Poradzcie jakie żarówy zastosować?
    Gwint E27.

  • 2. Data: 2011-01-28 08:49:16
    Temat: Re: Jakie żarówki do żyrandola?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
    > większej mocy żarówa tym większa...  Poradzcie jakie żarówy zastosować?

    może zamiast je chować, to wykorzystać ich walor ozdobny, nie wiem
    jaki to żyrandol, więc nie wiem co będzie pasowało, są żarówki białe
    kulki i są w kształcie sopli lodu, czy też płomienia świecy...
    a jak koniecznie chcesz je upchać, to może zmień oprawki na halogeny z
    trzonkiem G9, a jak nie chcesz zmieniać, to może taki adapter:
    http://allegro.pl/adapter-e27-g9-e14-g9-e27-e14-vero
    lux-i1424053258.html
    plus halogen będzie wystarczająco niski

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-01-28 08:54:25
    Od: sofamebels <x...@x...xx>

    Thu, 27 Jan 2011 18:15:25 +0100, na pl.rec.dom, Maria napisał(a):

> [...]
    > spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
    > większej mocy żarówa tym większa... Poradzcie jakie żarówy zastosować?

    Skoro juz kupiliscie to po co kupowac drugi raz?

    Jelsi zalezy Ci tych wymiarach, wez miare i udaj sie do sklepu w ktorym
    swietlowki mozna "pomacac", czyli praktiker, obi itp. Albo zastosuj zwykle
    zarowki i juz

  • 4. Data: 2011-01-28 10:03:44
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 18:15:25 +0100, Maria napisał(a):
> [...]
    > spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
    > większej mocy żarówa tym większa... Poradzcie jakie żarówy zastosować?

    Wywalic "energooszczedne" i kupic normalne. Skoro sa klosze, to nawet zwykle
    zarowki nie-mleczne beda pewnie OK... Ewentualnie jakies ozdobne halogeny na
    gwint E27.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 5. Data: 2011-01-28 10:57:09
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Jak ma być "energooszczędnie" to zostaw to, co już masz.
    Jak ma być jasno to kup żarówki halogenowe z gwintem E27 np. 42W a
    świeci, jak zwykła 70W (ok. 8 zł sztuka)i do tego daje przyjemne,
    normalne światło.
    Jacek

  • 6. Data: 2011-01-28 20:16:45
    Od: "Maria" <M...@T...pl>

    Dzęki wszystkim :)
    To duży klasyczny żyrandol do salonu 5x5 m, jednak z płytkimi kloszami i nie
    pasują sterczące świdry:
    http://lampylampy.pl//_var/gfx/d9ab415d899028292eba0
    74ffc77a00e.jpg

    Pytam o żarówki, gdyż te:
    http://media.conrad.com/xl/5000_5999/5700/5730/5736/
    573607_BB_00_FB.EPS.jpg
    kupiliśmy w Castor***e z móżliwością zwrotu :)
    Teraz znalazłam gruszkę 18/100W ale niestety o długości 15 cm
    http://media.conrad.com/xl/5000_5999/5700/5730/5733/
    573331_BB_00_FB.EPS.jpg

    Wygląda, że trzeba wstawić halogenowe 70/100 W, takie chyba jak te:
    http://media.conrad.com/xl/5000_5999/5700/5750/5756/
    575660_BB_00_FB.EPS.jpg
    Co Wy na to? Mają 10,5 cm, więc OK, tylko oszczędność diabli wzieli? ;)

  • 7. Data: 2011-01-29 13:15:38
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Maria" <M...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spiral. Długość całej żarówki z trzonkiem to 12 cm. Okazuje się, że im
    > większej mocy żarówa tym większa... Poradzcie jakie żarówy zastosować?

    www.paulmann.pl
    może tu coś się znajdzie
    --
    lukasz

  • 8. Data: 2011-01-31 10:03:49
    Od: sofamebels <x...@x...xx>

    Fri, 28 Jan 2011 21:16:45 +0100, na pl.rec.dom, Maria napisał(a):

> [...]
    575660_BB_00_FB.EPS.jpg
    > Co Wy na to? Mają 10,5 cm, więc OK, tylko oszczędność diabli wzieli? ;)

    Albo chcesz oszczedzac, albo miec jasno w pokoju... musisz sama wybrac,
    wszelkie swietlowki wyrzucilem na kosza... wole tradycyjne zrodlo
    swiatla...