  • 11. Data: 2020-01-20 21:31:38
    Temat: Re: Jest problem
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Dzierżawa? Zarobisz mniej ale spokojniej i bez wysiłku.

    Tak? u nas za darmo nie ma chętnych do uprawy.

  • 12. Data: 2020-01-20 21:39:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 13:30, Kris pisze:

    > 3 literowe agencje(CBA itp) w tamte tereny nie zapuszczają się(jeszcze);)
    Ale Colli ma rację, tylko nie to zioło o jakim myslisz a np melisa,
    mieta itp
    zresztą najlepiej kilka, lecz wpierw zobacz czy są szanse na odbiór
    przez firmy.

    > W ubiegłym roku z 1ha ziemniaków rolnicy blisko 100tys wyciągnęli i tak sobie myślę
    czy kartofli tam nie posadzić.
    > Ale ubiegły rok to ubiegły a co ten przyniesie?.
    Ziemniaki są pracochłonne, lepiej zboże.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2020-01-20 21:42:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 21:31, MiSter pisze:

    > Tak? u nas za darmo nie ma chętnych do uprawy.
    Zależy jaka klasa gruntu, ale jak ma czarnoziem to ok, pytanie ilu ma w
    okolicy
    rolników.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2020-01-20 22:05:33
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 06:16:05 UTC-6 użytkownik Kris napisał:
    > Mam 5000m2 działkę.
    > Urodzajny czarnoziem. Co na tym posadzić żeby zarobić.
    > Coś na 5 lat bo na dzisiaj nic na stałego(farma FV np) tam nie mogę robić a za 5
    lat juz ograniczeń nie będę miał.

    Brzoze energetyczna.
    Czy podobne talatajstwo.
    Sadzi sie latwo. Ale ona lubi wode. Jak masz sucho to slabo bedzie rosnac.

    Potem relatywnie latwo sie zbiera i mozna przerobic na brykiety.

    Alternatywnie kartofle. Ogarniac bardzo nie trzeba. Ale zeby ogarnac trzeba traktor,
    sadzarke a potem zebrac. Ale mysle ze jak znajdziesz kogos ze sprzetem to pozyczy.
    Kartofle mozna relatywnie latwo sprzedac. Dobrze sie przechowuja.

    Ale jak nie masz nic to raczej wiele w 5 lat nie urzezbisz. Oddaj komus w dzierzawe
    na te 5 lat. Tylko najpierw przypilnuj kamieni granicznych i wpisz ze jak lolek je
    wyora to pokryje koszta.

    U mnie oddaje sie w dzierzawe "za podatek". Doplate bierze ten co uprawia i z tego
    placi podatek.
    Wlasciciel ma pozytek z niezdegenerowanej ziemi.

    Ale trza oddac zaufanemu, bo ciaprok moze wyrzadzic sporo szkody...

  • 15. Data: 2020-01-20 23:04:17
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.01.2020 15:20, Kris wrote:

    > Podzielę na działki i domu wybuduję

    Tak chyba lepiej. Zbuduj kilka mieszkań na wynajem. Najtańszym kosztem
    ale ciepłe żeby zjadały mało energii.

  • 16. Data: 2020-01-21 00:15:39
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    W ubiegłym roku z 1ha ziemniaków rolnicy blisko 100tys wyciągnęli i tak sobie myślę
    czy kartofli tam nie posadzić.

    ----------------------------
    Zakładając, ze to prawda to piszesz o przychodzie. Wnioskuje, ze nie masz swojego
    sprzętu. To wynajmując wszystko i płacąc za usługi możesz bardzo łatwo do interesu
    dołożyć. Zeby zebrać 30 ton zmienniakow z ha to musi być dobry rok. Ale jak sprzedać
    po 3zl to nie wiem. Zasada jest prosta - dobry rok, duży plon - niska cena. 30 ton
    nie przechowasz do wiosny bo nie masz gdzie, musisz sprzedać zaraz po wykopkach,
    kiedy są najtańsze. Lepiej budyniu zasiać :)

  • 17. Data: 2020-01-21 09:30:27
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-20 o 15:15 -0800, Piotrek Paradysz napisał:
    > ton nie przechowasz do wiosny bo nie masz gdzie, musisz sprzedać
    > zaraz po wykopkach, kiedy są najtańsze. Lepiej budyniu zasiać :)

    O, i to jest fajny pomysł. Będzie bronił tego poletka 0.5 ha jak
    niepodległości.

    Mateusz

  • 18. Data: 2020-01-21 09:36:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.01.2020 o 23:04, KIKI pisze:

    > Tak chyba lepiej. Zbuduj kilka mieszkań na wynajem. Najtańszym kosztem
    > ale ciepłe żeby zjadały mało energii.

    Jeśli już masz jak Ferdynand Kiepski takie pomysła,
    to jeszcze podpowiedz budowniczemu, komu te mieszkania
    wynajmie na polu, gdzie miały się rodzić ziemniaki.
    No, chyba że ta wieś nazywa się Białołęka. Tam jeszcze
    kilka lat temu między blokami ciągnęły się łany pszenicy.

  • 19. Data: 2020-01-21 10:28:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 20.01.2020 o 15:20, Kris pisze:

    > Podzielę na działki i domu wybuduję

    Kiedyś było łatwiej, wiadomo było od razu
    co wybudować na płachetku pola:

    https://www.youtube.com/watch?v=T18oqpuSjbM

  • 20. Data: 2020-01-21 19:30:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 00:15, Piotrek Paradysz pisze:
> [...]
    dołożyć. Zeby zebrać 30 ton zmienniakow z ha to musi być dobry rok. Ale jak sprzedać

    Nie ma szans, po 3zł to są w markecie, on jak sprzeda po 50gr to będzie
    sukces.

    --
    Janusz