  • 11. Data: 2019-03-12 19:01:16
    Temat: Re: Jeszcze o oświetleniu
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-03-11 o 19:47, Maciek pisze:
    > Dla wyjaśnienia, najbardziej lubię zwykłe, świecące ciepłym światłem
    > żarówki.
    dla przykładu zerknij na ten typ, dopiero się przesiadam ale po 5 szt.
    mogę stwierdzić że zbliżają się do tradycyjnych:
    https://www.google.com/search?q=%C5%BCar%C3%B3wki+fi
    lament&rlz=1C1YKST_plPL789PL789&source=lnms&tbm=isch
    &sa=X&ved=0ahUKEwjJt8H9lv3gAhVHs4sKHQuAAqQQ_AUIDigB&
    biw=1518&bih=1055

    Robak

  • 12. Data: 2019-03-12 21:51:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Mar 2019 19:01:16 +0100, Sir_Robak napisał(a):

    > dla przykładu zerknij na ten typ, dopiero się przesiadam ale po 5 szt.
    > mogę stwierdzić że zbliżają się do tradycyjnych:

    A znalazłeś coś jaśniejszego niż odpowiednik 50 W?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2019-03-13 08:10:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 19:46:59 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
    > Czołem,
    >
    > Propaganda głosi, że "żarówki" LED wytrzymują od ok. 10 tys. do nawet 20
    > tys. godzin pracy. Otóż po ostatnich wymianach "ledówek" podliczyłem, ile
    > rzeczywiście wytrzymały i wyszło mi (z dokladnością 10%) ok. 6 tys. godzin.

    6 tysięcy godzin to jest niecały rok 24/24h.
    Ja mam lampkę ledową która świeci nonstop od 10+ lat.
    No chyba że prądu nie ma.
    I to jakaś prosta tania.
    I przez te 10 lat to była wymieniana ale ile razy to nie wiem.
    Bo tak rzadko , chyba dwa.

    Myślę że tu jest pies pogrzebany.
    Nie wyłaczać

  • 14. Data: 2019-03-13 11:15:14
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 12-03-2019 o 16:19, Maciek pisze:

    > Nie pamiętam właśnie ;)

    To kupuj Philipsa. Już tu kiedyś pisałem, że po przetestowaniu kilku
    różnych LED-ów, Philipsy okazały się mieć najprzyjemniejsze światło.

    Poczytaj wątek:
    Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie

    yabba

  • 15. Data: 2019-03-13 15:07:21
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 12.03.2019 o 21:51, Maciek pisze:

    > A znalazłeś coś jaśniejszego niż odpowiednik 50 W?

    Ikea ma z taką dużą bańką tego typu. Niby odpowiednik 60 W, aczkolwiek
    nie wiem czy 600 lumenów to dokładnie taki odpowiednik...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2019-03-13 21:09:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Mar 2019 15:07:21 +0100, Kżyho napisał(a):

    > Ikea ma z taką dużą bańką tego typu. Niby odpowiednik 60 W, aczkolwiek
    > nie wiem czy 600 lumenów to dokładnie taki odpowiednik...

    Nie, to chyba bedzie mniej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2019-03-14 14:19:58
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 13.03.2019 o 21:09, Maciek pisze:

    > Nie, to chyba bedzie mniej.

    Ja to się generalnie wyleczyłem już dawno z przeliczników typu
    "odpowiednik xx W" i patrzę tylko i wyłącznie na lumeny. Bo to IMHO
    jedyny sensowny wskaźnik ilości światła, jakie z danej żarówki otrzymujesz.
    Bo zazwyczaj te przeliczniki xx W -> xx W nijak się maja do porównania
    lumeny żarowej do lumenów LED.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 18. Data: 2019-03-14 19:50:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2019 o 19:47 Maciek <d...@p...onet.pl> pisze:

    > Dla wyjaśnienia, najbardziej lubię zwykłe, świecące ciepłym światłem
    > żarówki.

    Ja mam pierdolca na punkcie światła i to takiego, że przestałem chodzić do
    Biedronki na mojej wsi gdy ją wyremontowali wg nowego wzorca. Te nowe
    biedronki mają takie oświetlenie, że dostaję w nich prawie ataku paniki i
    muszę spie...ać jak mysz przed kotem.
    Ale do meritum, po miesiącach prób i testów wyszło mi, że optymalne ledy
    dla mnie to takie o temp. 3000k, kącie świecenia 110-120st w oprawie GU10
    o mocy 4-5W. Każde inne to irytacja, marka zupełnie bez znaczenia.
    Pozmieniałem nawet ilość oczek w suficie aby dostosować jasność w
    pomieszczeniu do powyższych parametrów...

    TG

  • 19. Data: 2019-03-15 12:54:33
    Od: l...@g...com

    Niezlośliwe pytanie, czy to się leczy?

  • 20. Data: 2019-03-15 13:02:02
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 15.03.2019 o 12:54, l...@g...com pisze:
    > Niezlośliwe pytanie, czy to się leczy?

    Tu nie ma co leczyć. Leczyć to według mnie trzeba tych wszystkich,
    którym się dobrze siedzi w ledach o temperaturze 6000K, a i tych
    lubiących 4000K poddałbym obserwacji ;)
    Bo to o jakieś nekrofilistyczne zapędy można już podejrzewać :P

    Pzdr
    --
    /__/_* /