  • 1. Data: 2017-05-21 22:40:18
    Temat: Kaczkobator
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dzieci przyniosły ze spaceru jajko czegoś kaczkopodobnego,
    toteż musiałem na szybko z podręcznych śmieci sklecić inkubator.
    Nigdy nie wylęgałem czegoś takiego, więc wiedza i experiencja są nikłe,
    ale może coś z tego będzie?

    Wygląda to póki co tak:

    http://lisciasty.firehost.pl/kaczka/kaczkobator1.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/kaczka/kaczkobator2.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/kaczka/kaczkobator3.jpg

    wyczytałem, że temperatura ma być na poziomie 37,6-37,8 gradusów,
    walczę natenczas z histerezą

    http://lisciasty.firehost.pl/kaczka/kaczka_temp.jpg

    ten spadek temperatury to wymiana halogena z 50W na 25W, żeby
    zmniejszyć skoki temperatury (na razie wahało się od 37,2 do 38,2.

    Co tu można jeszcze przedsięwziąć? Jakieś porady praktyczne
    ktoś ma na podorędziu? ;)

    L.

  • 2. Data: 2017-05-21 22:54:13
    Temat: Re: Kaczkobator
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > toteż musiałem na szybko z podręcznych śmieci sklecić inkubator.
    > Nigdy nie wylęgałem czegoś takiego, więc wiedza i experiencja są nikłe,

    Ja bym już rozpoczął w rodzinie negocjacje na temat tego, kogo wyznaczyć
    na obiekt wdrukowania. Wesprzeć się przy tym można tekstami Konrada
    Lorenza (jeśli konsensus w negocjacjach nie zostanie osiągnięty, to
    pewnie padnie na kota).

> [...]
    > http://lisciasty.firehost.pl/kaczka/kaczkobator3.jpg
    >
    > wyczytałem, że temperatura ma być na poziomie 37,6-37,8 gradusów,

    Walki daremne. I niepotrzebne.

    > http://lisciasty.firehost.pl/kaczka/kaczka_temp.jpg
    >
    > ten spadek temperatury to wymiana halogena z 50W na 25W, żeby
    > zmniejszyć skoki temperatury (na razie wahało się od 37,2 do 38,2.
    >
    > Co tu można jeszcze przedsięwziąć?

    Sterownik z algorytmem PID.

    > Jakieś porady praktyczne ktoś ma na podorędziu? ;)

    Mam w razie czego jakiś luźny na podorędziu.

    Jarek

    --
    Znosiła jaja na twardo
    I miała czubek z kokardą

  • 3. Data: 2017-05-21 23:19:09
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.05.2017 22:40, Lisciasty pisze:

    > Co tu można jeszcze przedsięwziąć? Jakieś porady praktyczne
    > ktoś ma na podorędziu? ;)

    Nie kombinować z inkubatorem, tylko wzorować się na Abrahamie
    Poinchevalu i kobitkach ze wsi Ryboły na Białostocczyźnie. Może
    i Ty staniesz się artystą.

    https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/artysta-szu
    ka-nowej-perspektywy-publicznie-wysiaduje-wiec-jaja,
    728790.html

  • 4. Data: 2017-05-21 23:46:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 21 maja 2017 22:54:15 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    > na obiekt wdrukowania. Wesprzeć się przy tym można tekstami Konrada
    > Lorenza (jeśli konsensus w negocjacjach nie zostanie osiągnięty, to

    Najbliżej jajka jest teraz drukarka, więc jest możliwość, że drukarka
    zostanie wdrukowana :]

    > Sterownik z algorytmem PID.

    Panie, ja o 4:50 do roboty wstaje, te pidy mi spać nie dadzą.
    Na razie metodą chłopka-roztropka, czyli wymiany żarówy z 50W na 25W
    wyszło całkiem zgrabnie, wahania na poziomie 0,3 gradusa :>

    http://lisciasty.firehost.pl/kaczka/kaczka_temp_new.
    jpg

    L.

  • 5. Data: 2017-05-21 23:48:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 21 maja 2017 23:19:09 UTC+2 użytkownik collie napisał:
    > Nie kombinować z inkubatorem, tylko wzorować się na Abrahamie
    > Poinchevalu i kobitkach ze wsi Ryboły na Białostocczyźnie. Może
    > i Ty staniesz się artystą.

    Ja nie mam etatu wolnego na siedzenie na jajku :/ może kota owinąć
    wokół jajka, niech popracuje na michę żarcia ;) Ale to jajko zraszać
    wodą trza, a kot słabo znosi zraszanie.

    L.

  • 6. Data: 2017-05-22 05:25:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Panie, ja o 4:50 do roboty wstaje,

    Zdanżasz pan?

    > te pidy mi spać nie dadzą. Na razie metodą chłopka-roztropka,
    > czyli wymiany żarówy z 50W na 25W wyszło całkiem zgrabnie,
> [...]

    PID też swą roztropność zawdzięcza wcześniejszym naukom.
    Można jeszcze, tak dla jaj, prostym sterowaniem fazowym
    zjechać nieco z mocą żarówy.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-05-22 05:26:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ja nie mam etatu wolnego na siedzenie na jajku :/ może kota owinąć
    > wokół jajka, niech popracuje na michę żarcia ;) Ale to jajko zraszać
    > wodą trza, a kot słabo znosi zraszanie.

    Jajka też słabo znosi (ma za to inne zalety).

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2017-05-22 08:37:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 05:25:29 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Zdanżasz pan?

    Kładę się w płaszczu a śniadanie jem wieczorem ;)

    > PID też swą roztropność zawdzięcza wcześniejszym naukom.
    > Można jeszcze, tak dla jaj, prostym sterowaniem fazowym
    > zjechać nieco z mocą żarówy.

    Pewnie tak, ale na razie mam tam jedno przekaźnik i mało czasu
    do zabawy. A poza tym kaczka-matka też czasem kuprem wierci,
    toteż takie lekkie wahania temperatury mogą odzwierciedlać owe
    wiercenie, tak że mój niedoskonały układ może być biologicznie lepszy
    od wymuskanego pida.

    L.

  • 9. Data: 2017-05-22 08:58:15
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 08:37:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > toteż takie lekkie wahania temperatury mogą odzwierciedlać owe
    > wiercenie, tak że mój niedoskonały układ może być biologicznie lepszy

    Obracac jaja tez trzeba. I to dosyc często...

  • 10. Data: 2017-05-22 10:27:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 maja 2017 08:58:16 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Obracac jaja tez trzeba. I to dosyc często...

    No właśnie jedni piszą że 2x dziennie, inni że 4x dziennie,
    czy to jest często? Pewnie kwestia subiektywna...

    L.