  • 11. Data: 2020-02-13 00:14:24
    Temat: Re: Kaloryfery grzeją od połowy w górę
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Kiedys probowalem. Chlupotalo tez gdzie indziej. Metalowa rura
    > i woda w niej dosyc dobrze niosa dzwiek.
    >
    > Myslalem ze moze dalo by sie na zasadzie ultrasonografu wybadac
    > czy mamy 2-3 eacha czy raczej 3-4.
    >
    > Mysle ze jest szansa na zmontowanie tego w dzisiejszych czasach
    > za znosne pieniadze (czytaj 1-2kpln).

    W razie czego mamy w odwodzie jeszcze rezonans magnetyczny
    i scyntygrafię jodową.

    Jarek

    --
    Będąc młodą lekarką wszedł raz do mnie pacjent o wyglądzie przygnębionym.
    -- Kaloryfer mię się zapowietrzył, o tu, pani doktór, na brzuchu.

  • 12. Data: 2020-02-13 01:08:50
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.02.2020 22:00, Budyń wrote:
    > byłem pewny ze są zapchane paragonami :P

    No nie mogą być zapchane paragonami, bo daje się je na odchodne :-)

    Zapomniałem, że są skośne filtry :-) Schowane gdzieś pod otuliną.

    A co warte są pompy elektroniczne w stosunku do 3-biegowych?

  • 13. Data: 2020-02-13 08:37:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > W razie czego mamy w odwodzie jeszcze rezonans magnetyczny
    > i scyntygrafię jodową.

    A wystarczyłyby przejrzyste grzejniki i rury.

    Robert

  • 14. Data: 2020-02-13 11:46:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > A wystarczyłyby przejrzyste grzejniki i rury.

    Wszystko to zostało już dawno opisane w literaturze przedmiotu:

    -- Nie takie szkło! Baryka -- nasz imiennik -- produkuje szkło belkowe.
    Za pomocą olbrzymiej siły, którą ma darmo od prądu zachodniego,
    zwłaszcza wobec wiatrów zachodnich, które tam trwają niemal stale,
    otrzymuje niezmierną masę popędu elektrycznego, z którego pomocą topi
    piasek nadmorski...

    -- To, oczywiście, jego sekret?

    -- Sekret. Z olbrzymiej masy płynnej wyciąga gotowe belki, tafle,
    kliny, zworniki, odlane, a raczej ulane według danego architektonicznego
    planu. Cały szklany parterowy dom, ze ścianami ściśle dopasowanymi
    z belek, które się składa na wieniec, a spaja w ciągu godziny, z podłogą,
    sufitem i dachem z tafel -- oddaje nabywcy gotowe. W domach tego typu,
    wiejskich, czyli, jak się dawniej mówiło, chłopskich, nie ma pieców.
    Gorąca woda w zimie idzie dokoła ścian, wewnątrz belek, obiegając każdy
    pokój. Pod sufitem pracują szklane wentylatory normujące pożądane ciepło
    i wprowadzające do wnętrza zawsze świeże powietrze.

    -- W lecie musi być w takim domeczku niczym w Baku na rynku podczas
    kanikuły.

    -- Mylisz się, niewierny! Tymi samymi wewnętrznymi rurami idzie w lecie
    woda zimna obiegająca każdy pokój. Woda ochładza ściany, wskutek czego
    jest w takim domku podczas największego upału jak w bakińskiej naszej
    piwnicy, tylko bez jej zgnilizny i odoru. Tąż wodą zmywa się stale
    szklane podłogi, ściany i sufity, szerząc chłód i czystość. Nawet nie
    wymaga ci to żadnej pracy specjalnej, gdyż rury odprowadzające zużytą
    wodę i wszelką nieczystość uchodzą do szklanych kloak, wkopanych opodal
    w ziemię.

    -- Jakieś gablotki, do licha, nie ludzkie mieszkania.

    -- Istne gablotki. Chłop polski, niezbyt, powiedzmy, przepadający za
    czystością, jak to jest wszędzie na wsi, przy pracy około krów, koni,
    kóz i owiec -- choćby nie chciał, musi sobie w izbie zaprowadzić,
    zapuścić -- uważasz -- czystość, żeby mu snadź w izbie szklanej nie
    było gorąco. Wciąż mu baba zmywa izbę, ściany, podłogę -- a wilgoci ani
    krzty, bo nie ma co gnić ani pleśnieć, ani śmierdzieć widzialnym czy
    niewidzialnym brudem, jako że naczynia wszystkie, sprzęty, graty, meble
    -- szklane.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2020-02-13 17:15:31
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2020 17:14:26 UTC-6 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > W razie czego mamy w odwodzie jeszcze rezonans magnetyczny
    > i scyntygrafię jodową.

    Ale tylko do rurek plastikowych. Marna alternatywa.

  • 16. Data: 2020-02-13 17:19:04
    Od: s...@g...com

    > W razie czego mamy w odwodzie jeszcze rezonans magnetyczny
    > i scyntygrafię jodową.

    https://www.youtube.com/watch?v=-JlUKtEr84s

    Nawet sie przeliczylem.
    Ale jak zwykle Jarek musial blysnac bezuzytecznym komentem.