  • 1. Data: 2018-02-12 19:41:04
    Temat: Kamera do inspekcji kanalizacji
    Od: mkonst <m...@w...pl>

    W sobotę zapchała się kanalizacja przed wejściem do szamba. Domowe
    metody zawiodły więc musiałem wezwać fachowca. Przyjechał z ,,elektryczną
    spiralą" i:
    a) mała głowica przeszła, kanalizacja udrożniona, na razie jest OK,
    b) duża głowica, która idzie pełnym przekrojem rury w pewnym momencie
    się zakleszczała i dalej ani rusz.
    Fachowiec twierdzi, że prawdopodobnie rura uległa zgnieceniu i trzeba
    będzie odkopać i wymienić ten odcinek. Żeby nie kopać w ciemno chciałbym
    najpierw wpuścić kamerę żeby zlokalizować miejsce uszkodzenia. Mam na
    zdjęciach zwymiarowane kolanka i trójniki po drodze więc mógłbym ustalić
    miejsce uszkodzenia co do centymetra.
    I tu pojawia się problem. Fachowiec chce za taką inspekcję 200 zł. Na
    portalu aukcyjnym oprócz profesjonalnych kamer po kilka i kilkanaście
    tysięcy są również takie około 100 zł (kamera USB z kablem 15 m i
    oświetleniem LED z regulacją jasności). Uszkodzenie jest około 13 m od
    dolnej ubikacji więc by taka długość wystarczyła.
    Czy ktoś z grupowiczów miał do czynienia z takimi tanimi kamerami? Warto
    sobie nimi zawracać głowę czy zdać się na fachowców z profesjonalnym
    sprzętem?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    marcin(kropka)konstanczak(malpa)wp(kropka)pl

  • 2. Data: 2018-02-12 19:56:00
    Temat: Re: Kamera do inspekcji kanalizacji
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin napisał:

> [...]
    > Czy ktoś z grupowiczów miał do czynienia z takimi tanimi kamerami? Warto
    > sobie nimi zawracać głowę czy zdać się na fachowców z profesjonalnym

    W takiej kamerze gówno widać.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2018-02-12 19:58:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 lutego 2018 19:41:09 UTC+1 użytkownik mkonst napisał:
> [...]
    > Czy ktoś z grupowiczów miał do czynienia z takimi tanimi kamerami? Warto
    > sobie nimi zawracać głowę czy zdać się na fachowców z profesjonalnym

    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.misc.b
    udowanie/endoskop$20z$20pod%C5%9Bwietleniem%7Csort:d
    ate/pl.misc.budowanie/3mKCHNIH2qU/yB_qKdeyCAAJ

  • 4. Data: 2018-02-12 20:11:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzeba bylo zmierzyc dlugosc walka duzej przepychachaczki. Wiedzial bys bez kamery.

  • 5. Data: 2018-02-12 20:28:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 19:56 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Uszkodzenie jest około 13 m od
    >
    > W takiej kamerze gówno widać.

    A jak nie ma gówna to spadek za duży :-)
    Na 13 metrach słabo widzę inspekcję kamerką za naście PLN. 200 zł może się
    okazać bdb tanio.
    Miałem kiedyś podobny przypadek - naprawiając przyłącze wody u sąsiada
    zepsuli moją rurę kanalizacyjną. Od studzienki do "zepsucia" miałem kilka
    metrów po prostej a i tak musiałem się sporo napocić aby taką kamerką z
    alle coś wywnioskować. Wejście do rury miałem na poziomie -2m. Samo to
    było dla mnie barierą, później było tylko gorzej. Jak się potem okazało
    ekipa "naprawcza" zasypywała wykop po naprawie czym popadło i spory kawał
    gliny "spłaszczył" moją rurę kanalizacyjna.
    Goście od wod-kan mają kamerki mobilne (na pojazdach gąsienicowych) -
    jeśli ten Twój fachowiec zajmuje się tym zawodowo - bierz w ciemno. Kupisz
    kamerkę, stracisz pół dnia i nie przeskoczysz pierwszego kolanka w
    odległości 6m od wejścia.

    TG

  • 6. Data: 2018-02-12 20:30:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 20:28 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > się okazać bdb tanio.

    Bardzo tanio miało być.

    TG

  • 7. Data: 2018-02-12 20:30:57
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > W takiej kamerze gówno widać.

    No właśnie ona w tym celu :)
    Wojtek

  • 8. Data: 2018-02-12 21:21:32
    Od: mkonst <m...@w...pl>

    > Trzeba bylo zmierzyc dlugosc walka duzej przepychachaczki. Wiedzial bys bez kamery.

    To wiem - 13 m
    Problem polega na tym, że mam obfotografowany i pomierzony tylko
    zewnętrzny odcinek kanalizacji więc muszę złapać odległość np.
    ostatniego trójnika (rura z kratek w garażu).

  • 9. Data: 2018-02-12 21:22:22
    Od: mkonst <m...@w...pl>

    > Kupisz kamerkę, stracisz pół dnia i nie przeskoczysz pierwszego kolanka
    > w odległości 6m od wejścia.

    Tego się właśnie obawiałem.

  • 10. Data: 2018-02-13 06:26:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 lutego 2018 19:41:09 UTC+1 użytkownik mkonst napisał:

    > Fachowiec twierdzi, że prawdopodobnie rura uległa zgnieceniu
    Wręcz nieprawdopodobne jeśli np ciężarówki tam nie jeżdżą

    > Uszkodzenie jest około 13 m od
    > dolnej ubikacji

    A co masz za problem żeby tam szpadlem machnąć?
    Przecież kanaliza raczej płytko jest.

    Ew zaproś faceta z wozem wuko- u nas to ok 100zl kosztuje.

    To wydajniejszy sprzęt jak elektryczne popierdułki