  • 1. Data: 2020-11-25 20:12:54
    Temat: Kamera do monitoringu
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Niedawno pisałem o wideodomofonie i Koledzy mnie nakierowali, że lepsza
    będzie kamera IP. Mieliście rację. Kupiłem więc kamerkę i na razie
    wszystko ok, ale czasami nie mogę się połączyć. Mam aplikację Overmax
    Control.
    Doradźcie, jakąś aplikację na Androida i na PC, która będzie działać
    stabilnie, szybko i bez problemów. Z góry dzięki.
    Jacek

  • 2. Data: 2020-11-25 21:59:30
    Temat: Re: Kamera do monitoringu
    Od: - <s...@g...com>

    środa, 25 listopada 2020 o 13:12:59 UTC-6 Jacek napisał(a):
> [...]
    > Doradźcie, jakąś aplikację na Androida i na PC, która będzie działać
    > stabilnie, szybko i bez problemów. Z góry dzięki.

    Nie wiem co kupiles ale jesli wspiera onvif to wrzuc sobie te fraze w google play
    store i cos wybierz.

    Jak kamerke masz w domu i chcesz ogladac jej podglad z domu to tinycam starczy (moj
    ulubiony).
    Ale jak chcesz ogladac jej feed spoza domu to raczej to co dal ci producent nie moze
    byc zastapione w prosty sposob.

  • 3. Data: 2020-11-25 22:02:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.11.2020 o 20:12, Jacek pisze:
> [...]
    > Doradźcie, jakąś aplikację na Androida i na PC, która będzie działać
    > stabilnie, szybko i bez problemów. Z góry dzięki.

    sprawdź w menu kamery czy da sie odblokować onvif, albo rtsp, jeśli tak,
    zrób to. zainstaluj program
    https://play.google.com/store/apps/details?id=net.bi
    yee.onvifer&hl=pl&gl=US
    on najszybciej wyszukuje kamery. jak wyszuka, ladnie poda parametry,
    możesz je przepisać do innego bardzej lubianego programu, albo używać
    onvifera

    ToMasz

  • 4. Data: 2020-11-26 10:07:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.11.2020 o 22:02, ToMasz pisze:
> [...]
    > on najszybciej wyszukuje kamery. jak wyszuka, ladnie poda parametry,
    > możesz je przepisać do innego bardzej lubianego programu, albo używać
    Dzięki wielkie. A jakiś program na PC podpowiecie?
    Jacek

  • 5. Data: 2020-11-26 11:09:20
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 26 listopada 2020 o 10:07:45 UTC+1 Jacek napisał(a):
    > Dzięki wielkie. A jakiś program na PC podpowiecie?

    vlc może odbierać strumień wideo, kłopot czasem ze znalezieniem własciwego wyrażenia
    dla danej kamery
    rtsp://admin:hasło@adres_ip:port/live/main
    rtsp://admin:hasło@adres_ip:port/ch0_0.h264p
    ta końcówka po porcie bywa inna dla różnych kamer

    można to sobie skonfigurować poprzez OBS do transmisji online do youtuba :-)

    b.

  • 6. Data: 2020-11-26 18:47:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.11.2020 10:12, heby wrote:
    > PiVPN + troche wiedzy z zakresu sieci.

    Ale że to mu zapewni zewnętrzny adres IP czy dynamiczny DNS? Bo
    zabezpieczenie transmisji to sprawa wtóra. Najpierw trzeba wyjść z domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2020-11-26 19:22:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2020 18:47, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ale że to mu zapewni zewnętrzny adres IP czy dynamiczny DNS?

    Nie, ale sytuacji bez takowego wyjścia jest niewiele, w przypadku łącz
    stałych.

    > zabezpieczenie transmisji to sprawa wtóra

    Tu VPN nie służy do zabezpieczania transmisji, tylko zajmuje się
    routingiem pomiędzy siecią domową a na przykład telefonem w ręku,
    automatycznym zestawianiem połaczenia, dbaniem o detale itd itp. W
    efekcie możesz mieć w telefonie na stałe uruchomionego klienta i
    sztuczki jak to działa przestają Cie interesować. Zabezpieczenie tak,
    ale przede wszystkim wygoda używania gotowego rozwiązania bo i serwer
    jest gotowy i klienta można pobrać na telefon czy komputer.

    > Najpierw trzeba wyjść z domu.

    I dlatego trzeba troche się znać na sieciach. Ale nie jest to jakoś
    specjalnie trudne, przypadki gdzie się nie da są w mniejszosci.

  • 8. Data: 2020-11-27 00:24:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.11.2020 o 19:22, heby pisze:

> [...]
    >
    > I dlatego trzeba troche się znać na sieciach. Ale nie jest to jakoś
    > specjalnie trudne, przypadki gdzie się nie da są w mniejszosci.

    cytuję całość, bo nie wiem o czym piszecie. z życia wygląda to tak:
    MAsz kamerę, masz do niej soft. pewne dane lecą przez serwer w chinach,
    ale nie obraz jak to się niektórym wydaje. nic w sieci domowej nie
    trzeba ustawiać.
    ta sama kamera, moze nie musi, "dawać" onfiv, rtsp, na 554 34567, 5050,
    8899. jak masz stałe ip, przeforwardujesz te porty na zewnątrz, to
    "dobijesz" się każdym programem (z zewnątrz) typu oniver, tinycam itp.
    Bez chińskego serwera, ale problem w tym, ze najczęściej bez hasła.
    Teraz prośba. jeśli masz proste tanie rozwiązanie, jak wystawić kamery
    na "zewnątrz" (sieci domowej) ale jakoś je zabezpieczyć - pisz szczegóły
    proszę. ja jak muszę, to kamerom nie daję wyjścia na zewnątrz, ale łącze
    je w rejestratorze który jest w miarę bezpieczny; rejestrator ma wyjście
    na zewnątrz. nie drogie - proste.
    ToMasz

  • 9. Data: 2020-11-27 08:00:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2020 00:24, ToMasz wrote:
    > cytuję całość, bo nie wiem o czym piszecie. z życia wygląda to tak:
    > MAsz kamerę, masz do niej soft. pewne dane lecą przez serwer w chinach,

    No więc, jesli masz swoje sztuczki, to nie. Jedną z tych sztuczek jest
    VPN+klient ONViF (jesli chcesz mieć kamerę dostepną poza domem) inną
    jest tylko klient ONVIF (jesli interesuje Cie dostęp tylko w domu).

    > jak masz stałe ip, przeforwardujesz te porty na zewnątrz,

    To *BARDZO* zły pomysł w przypadku kamer bezpośrednio.

    Po pierwsze dlatego, że działa dla 1 kamery.
    Po drugie, bo kamera nic nie wie o przekierowaniach i detekcja
    automatyczna nie działa.
    Po trzecie, kamery mają bugi. Czasami graniczące z absurdem. Mogą być/są
    wektorem ataku na sieć. Nie wolno tak żałosnych kamer przekierowywać
    wprost w internet [1]. Ba, nawet posiadanie ich w sieci lokalnej to
    poważny problem bezpieczeństwa.

    > Teraz prośba. jeśli masz proste tanie rozwiązanie, jak wystawić kamery
    > na "zewnątrz" (sieci domowej) ale jakoś je zabezpieczyć - pisz szczegóły
    > proszę.

    PiVNP. Kupujesz Raspberry pi w wersji Zero. Dodajesz kartę SD 2GB.
    Instalujesz na niej PiVPN. Odpalasz, konfiguracja robi się "sama",
    podajesz tylko hasło do wifi. Po zakończeniu należy dodać ręcznie
    klienta (przygotować zestaw certyfikatów, kluczy itd). Można też dostęp
    usuwać w przypadku kradzieży urządzenia bez naruszania dostępu innych.

    Efektem czego, po konfiguracji i dodaniu klienta i przekierowaniu
    *tylko* portu VPN na routerze, dostajesz dostęp do całej wewnątrznej
    sieci z dowolnego urządzenia. Dla Androida jest do teg stosowana
    aplikacja OpenVPN.

    Proces stawiania PiVPN wymaga troche ogarniania linuxa, trzeba
    konfiguracje pobrac z Pi na komputer loklany/telefon. Ale ma zaletę: nie
    spieprzysz kryptografii. Co częste w ręcznych konfiguracjach VPN.

    > je w rejestratorze który jest w miarę bezpieczny; rejestrator ma wyjście
    > na zewnątrz. nie drogie - proste.

    Ale to wymaga "rejestratora". Przykładowo u mnie rejestracja odbywa się
    na ZoneMinderze, ale nawet on nie jest wystawiony na zewnątrz. Na
    zewnątrz widzę HomeAssistanta z masą innych dupereli, monitoring to
    tylko dodatek.

    Istotne w VPN jest to że *zawsze* przekierowany jest tylko jeden port
    VPN. Bez względu na rodzaj softu pracującego w sieci, mam do niego
    pełny, zaufany dostep tak, jak gdybym był w tej samej sieci, w domu.

    [1] https://www.youtube.com/watch?v=LaI0xjeefpg

  • 10. Data: 2020-11-27 08:01:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/11/2020 10:07, Jacek wrote: