  • 1. Data: 2022-05-12 12:27:44
    Temat: Kątownik ciesielski
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Uczę się właśnie obsługi kątownika ciesielskiego - o takiego:
    https://pl.milwaukeetool.eu/pl-pl/katownik-ciesielsk
    i/. Do czego służy
    bądź co oznacza ta przerywana linia, która biegnie od 70 stopni na
    przeciwprostokątnej do 88 mm na przyprostokątnej. Inne kątowniki też
    mają taką linię, chociaż zazwyczaj trochę inaczej umiejscowioną, np.
    https://allegro.pl/oferta/katownik-stolarski-ciesiel
    ski-15-cm-neo-11955704778.

    No i dlaczego to długie okienko przy przyprostokątnej w Milwaukee ma
    zygzakowate długie boki? Dodatkowo oznaczone jakimiś czterema
    ,,diamencikami".

  • 2. Data: 2022-05-12 13:34:48
    Temat: Re: Kątownik ciesielski
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W czwartek, 12.05.2022 o 12:27, JDX napisał:

> [...]
    >
    > No i dlaczego to długie okienko przy przyprostokątnej w Milwaukee ma
    > zygzakowate długie boki? Dodatkowo oznaczone jakimiś czterema

    Tutaj pan opowiada co można nawywijać z tą ekierką
    a oglądacze dopowiadają:
    https://www.youtube.com/watch?v=Y6jp5iSMLQU

    --
    Collie

  • 3. Data: 2022-05-12 13:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik JDX j...@o...pl ...

    > No i dlaczego to długie okienko przy przyprostokątnej w Milwaukee ma
    > zygzakowate długie boki? Dodatkowo oznaczone jakimiś czterema
    > „diamencikami”.

    zebys sobie mogł tam włozyc ołówek i przesuwajac kątownik, narysowac
    linie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka

  • 4. Data: 2022-05-12 14:08:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.05.2022 13:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik JDX j...@o...pl ...

    > zebys sobie mogł tam włozyc ołówek i przesuwajac kątownik, narysowac
    > linie.

    A, ok, taka blokada końcówki ołówka. A co oznaczają ,,diamenciki"?

  • 5. Data: 2022-05-12 14:28:14
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.05.2022 13:34, Collie wrote:
    [...]
    > Tutaj pan opowiada co można nawywijać z tą ekierką
    > a oglądacze dopowiadają:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Y6jp5iSMLQU

    Widziałem kilka innych filmików tego gościa, ale tego w sam raz nie. W
    każdym razie bardzo fajny filmik. Milwaukee mogłoby zapłacić gościowi
    parę złotych za możliwość wykorzystania tego filmiku na ich stronie, bo
    póki co to jest tam jedna wielka chujnia. Chociaż koleś też nie
    wiedział, do czego jest ta przerywana linia. :-D Dopiero w komentarzach
    ludzie napisali.

  • 6. Data: 2022-05-12 15:36:21
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 12.05.2022 o 12:27, JDX pisze:
> [...]
    >

    > No i dlaczego to długie okienko przy przyprostokątnej w Milwaukee ma
    > zygzakowate długie boki? Dodatkowo oznaczone jakimiś czterema

    Poszykaj na jutubie "rafter square" albo "speed square".
    Zerknij też na kanał gościa Essential Craftsman.

    Kamil