  • 1. Data: 2018-08-09 16:39:49
    Temat: Kiedy najlepiej podlewać trawę?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień, inni że o świcie,
    następni że późno wieczorem...
    Ktoś powie ze 2 słowa? ;)

    L.

  • 2. Data: 2018-08-09 16:50:58
    Temat: Re: Kiedy najlepiej podlewać trawę?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 16:39:50 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień, inni że o świcie,
    > następni że późno wieczorem...
    > Ktoś powie ze 2 słowa? ;)

    Podlewam czasami rano, czasami wieczorem, dzisiaj w południe podlewałem np
    Ostatnie dwa tygodnie wcale nie podlewałem
    Z moich obserwacji więc że pora bez znaczenia
    Generalnie wg mnie podlewanie ma sens tak do maja, połowy lipca
    W ubiegłych latach trawnika od sierpnia nie podlewałem i przeżył spokojnie
    Tyle tylko że ja mam super czarnoziem taki torf na którym wszystko samo rośnie
    Na piachach może być inaczej

  • 3. Data: 2018-08-09 18:56:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 09.08.2018 16:50, Kris pisze:

    > Generalnie wg mnie podlewanie ma sens tak do maja, połowy lipca

    Bzdury. Nie ma wody, nie ma życia. To jest oczywista oczywistość.
    Podlewać kiedy ranne wstają zorze. Lepiej lać rzadko, ale dużo,
    niż wręcz przeciwnie. Chodzi o rozbudowę systemu korzeniowego
    wgłąb.

  • 4. Data: 2018-08-09 19:53:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pyta:

    > Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień,
    > inni że o świcie, następni że późno wieczorem...
    > Ktoś powie ze 2 słowa? ;)

    W nocy.

    Jarek

    --
    Bo znać może panna owa
    Po angielsku cztery słowa,

  • 5. Data: 2018-08-09 20:05:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.08.2018 o 16:39, Lisciasty pisze:
    > Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień, inni że o świcie,
    > następni że późno wieczorem...
    > Ktoś powie ze 2 słowa? ;)
    Ja powiem.
    Z punktu widzenia ekonomiki podlewania należy podlewać wtedy, kiedy
    najmniej wody wyparuje, czyli wtedy, jak ziemia jest w miarę chłodna.
    Wynikałoby z tego, że nad ranem czyli wtedy, jak się najlepiej śpi.
    Legenda głosi, że nie wolno podlewać w upały w słońcu, bo się rośliny
    "zaparzą". Nigdy tego naocznie nie stwierdziłem. Być może tak się
    zdarza, jak strumień wody jest mizerny.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-08-09 22:31:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 18:56:32 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Bzdury. Nie ma wody, nie ma życia.

    A moje trawniki żyją niepodlewane od połowy lipca;)
    No ok dzisiaj podlałem bo auto myłem to wąż rozwinąłem więc przy okazji podlałem
    Ale z reguły od lipca nie podlewam
    Ale Liściasty chyba piach ma to i wody trochę więcej się zda jak na moim torfowisku

  • 7. Data: 2018-08-09 23:43:34
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 09.08.2018 22:31, Kris pisze:

    > A moje trawniki żyją niepodlewane od połowy lipca;)
    > No ok dzisiaj podlałem bo auto myłem to wąż rozwinąłem więc przy okazji podlałem
    > Ale z reguły od lipca nie podlewam

    Powiedz to chłopom polskim, może przestaną marudzić o suszy
    i domagać się podlewania. Od Bozi. A Bóg jakoś nierychliwy,
    choć prawy i sprawiedliwy.

    Pewnemu bacy sześć razy spaliła się bacówka. Pięć razy ją
    odbudowywał, ale za szóstym razem już się załamał. Stanął
    nad resztkami domu, podniósł głowę i woła do nieba:
    - Panie Boże! Za jakie grzechy?!
    Na to głos z nieba:
    - Oj nie za żadne grzechy, nie za grzechy. Tylko cosik ja
    cię chyba, Józek, nie lubię...

  • 8. Data: 2018-08-10 09:29:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 22:31:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ale z reguły od lipca nie podlewam
    > Ale Liściasty chyba piach ma to i wody trochę więcej się zda jak na moim
    > torfowisku

    U mnie bieda jak mówisz. Nawieźliśmy po budowie trochę badziewnej ziemi,
    a na końcu przy robieniu trawnika daliśmy z 5-7cm takiej już w miarę
    wyglądającej gleby i to ona teraz robi robotę. A że trawa miesiąc temu
    wysiana to póki co leję, nie wiem jak długo toto się ukorzenia na dobre.
    Tak czy siak będę musiał pilnować, chyba trzeba będzie doświadczalnie
    dojść jak długo i kiedy lać.

    L.

  • 9. Data: 2018-08-15 23:07:56
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień, inni że o świcie,
    > następni że późno wieczorem...

    Hejka. Prawidłowe podlewanie wcale nie jest takim prostym zagadnieniem.
    Pozdrawiam profesjonalnie Ja...cki

  • 10. Data: 2018-08-16 13:01:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 15 sierpnia 2018 23:07:56 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
    > Hejka. Prawidłowe podlewanie wcale nie jest takim prostym zagadnieniem.
    > Pozdrawiam profesjonalnie Ja...cki

    Na razie nie idzie źle, tylko w kilku miejscach trochę zżółkło
    bo wody za dużo było, teraz się już poprawia. Jest szansa że
    trawnik przetrwa i będzie jakoś rósł :P

    L.