  • 11. Data: 2020-01-22 23:27:19
    Temat: Re: Kierunek i sposób montazu paneli
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2020-01-21 o 19:59, Budzik pisze:
    > Wyczytałem ze panele powinny być skierowane na południe i połozone pod
    > katem 30-40 stopni do poziomu.
    To jakaś bzdura. Na terenie mojej spółdzielni zbudowano z budżetu
    partycypacyjnego plac zabaw dla psów z latarnią zasilaną panelem
    słonecznym. Panel skierowany centralnie na północ, a latarnia świeci
    nawet teraz całą noc. Więc jak się chce, to się da taki panel zamontować
    nawet w tunelu :->

    Maciek

  • 12. Data: 2020-01-23 00:19:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.01.2020 o 23:27, Maciek pisze:

> [...]
    > partycypacyjnego plac zabaw dla psów z latarnią zasilaną panelem
    > słonecznym. Panel skierowany centralnie na północ, a latarnia świeci

    W Australii też tak kierują. Globalizm panelowy.

  • 13. Data: 2020-01-23 18:04:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 Jan 2020 12:12:18 -0800 (PST), Lisciasty

    > iś wybór, to zgodnie z tezą prof. Budynia
    > optymalny kąt nachylenia to 22 st. dla instalacji na połaci południowej.

    Ale że jak? To gorsze chłodzenie będzie mieć niż takie panele pod kątem 35.

    Ps. dojszedł mój email, bo mi wywaliło jakiś błąd 2x, za trzecim dopiero
    poszło. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2020-01-23 18:21:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 18:04:06 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale że jak? To gorsze chłodzenie będzie mieć niż takie panele pod kątem 35.

    A skąd taki dziwny wniosek? Zresztą ludzie kładą i 15 i 10 stopni
    na południe na dachu płaskim i jakoś działa, nie ma co desperować :>

    > Ps. dojszedł mój email, bo mi wywaliło jakiś błąd 2x, za trzecim dopiero
    > poszło. :P

    Dolazł. Ale to chyba nie wina u mnie bo spamy i inne tam dochodzą regularnie.

    L.

  • 15. Data: 2020-01-23 18:39:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 23 Jan 2020 09:21:41 -0800 (PST), Lisciasty

    > A skąd taki dziwny wniosek? Zresztą ludzie kładą i 15 i 10 stopni
    > na południe na dachu płaskim i jakoś działa, nie ma co desperować :>

    Wniosek stąd, że przepływ powietrza pod panelami położonymi pod kątem 35s
    będzie lepszy niż pod panelami 10-20s a więc sprawność będzie mniejsza na
    takiej płaskiej patelni południowej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2020-01-23 19:20:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 18:39:06 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > będzie lepszy niż pod panelami 10-20s a więc sprawność będzie mniejsza na

    masz dwa parametry w zalezności od pochylenia: ilość energii padającej na panel i
    wpływ temperatury na sprawnosc przetwarzania tej energii. Nie da sie tak z czapki
    powiedziec ze 22stopnie jest gorsze niż 35, musisz wykazac ze utrata sprawnosci
    przeważannad iloscią energii.
    Zasadniczo tobym chetnie poczytał jak sie do tego zabierzesz.

    b.