  • 1. Data: 2015-05-27 06:55:38
    Temat: Kilka gniazd sieciowych na jednej skrętce
    Od: KS <b...@b...pl>

    Witam,

    Chcę podłączyć 2 może 3 gniazdka sieciowe RJ45 na jednym kablu około 25
    m długości.
    Gniazdka nigdy by nie były używane jednocześnie.
    Czy są gniazda do takiego podłączenia?
    Czy nie ma problemów z transmisją przy takim rozwiązaniu?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2015-05-27 07:54:23
    Temat: Re: Kilka gniazd sieciowych na jednej skrętce
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 06:55, KS pisze:
> [...]
    > Gniazdka nigdy by nie były używane jednocześnie.
    > Czy są gniazda do takiego podłączenia?
    > Czy nie ma problemów z transmisją przy takim rozwiązaniu?

    Metody takie kiedyś stosowało się na blokach, aby nie ciągnąc dodatkowo
    kabla od klienta do szafy krosowniczej. Jak to mówią działać będzie ale
    tylko na 2 gniazda i dodatkowo z prędkością 100 Mbit/s. Tylko trzeba
    pamiętać aby rozszycie po obu stronach było jednakowe. Pozdrawiam

  • 3. Data: 2015-05-27 09:20:13
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 27 maja 2015 06:55:42 UTC+2 użytkownik KS napisał:
> [...]
    > Gniazdka nigdy by nie były używane jednocześnie.
    > Czy są gniazda do takiego podłączenia?
    > Czy nie ma problemów z transmisją przy takim rozwiązaniu?

    Gniazda kup takie gdzie masz takie złącze LSA jak na filmie:
    www.youtube.com/watch?v=sHy8mtW9eak
    i wciśnij kabel ale go nie odcinaj.
    Od biedy jak nie rozpleciesz kabla za dużo to nawet i trzy gniazdka ci zadziałają.

    Takie złącza są w większości puszek natynkowych i podtynkowych. W castoramie takie
    możan czasem znaleźć choć lepiej poszukać na allegro - jest sporo taniej choć z
    przesyłką dla 3 sztuk może być niewielka różnica w stosunku do sklepu fizycznego.

    Ale bezpieczniej jest zrobić ciutke inaczej:
    W skrętce masz 4 pary.
    Do działania na 100Mbit wystarczą tylko dwie.
    Więc na 2 parach podepnij naj dalsze gniazdko, na pozostałych 2 parach podepnij
    równolegle dwa bliższe gniazdka.

    W switchu potrzebować będziesz dwu portów.
    Oczywiście po stronie switcha musisz sobie dwie wtyczki na kablu zacisnąć.

    Skonsultuj się z internetem jak powinny być podpiete pary w ethernetowych gniazdkach
    i wtyczkach.
    ważne abyś sie nie sugerował konkretnymi kolorami tylko ich układem w parach.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2015-05-27 09:43:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    A nie prościej dać podwójne gniazdka (A, B, C) i połączyć:
    - switch <-> A1,
    - A2 <-> B1
    - B2 <-> C1

    Dodatkowo wpinamy łączniki (10cm kabla z dwoma wtyczkami) pomiędzy A1 i A2
    oraz B1 i B2?

    Aby skorzystać z gniazda wystarczy najpierw odpiąć ten krótki łącznik
    (odpinając przy tym dalsze gniazda - ale wątkotwórca pisał że jednocześnie
    potrzebuje tylko jednego) .

    IMO takie rozwiązanie da najlepsza jakość sygnału. No i zachowa 1Gbit

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-05-27 09:48:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-27 06:55, KS wrote:
    > Chcę podłączyć 2 może 3 gniazdka sieciowe RJ45 na jednym kablu około 25
    > m długości.
    > Gniazdka nigdy by nie były używane jednocześnie.

    Jeśli 3 to podłacza je równolegle. Przy czym istnieje duża szansa że nie
    zadziała na 1GBit, natomiast jesli odległości faktycznie nie są ogromne
    - może zadziała na 100MBit. Podobnie prędkośc może spaść z powodu odbić.

    Jeśli dwa gniazdai tylko 100MBit to poszukaj pod "rodzielacz sieciowy"
    na allegro. Wymaga dalej dwóch dziurek w switchu.

    > Czy są gniazda do takiego podłączenia?

    Każde się nada. Zamiast wciskać w szczelinę jeden drut, wciśniesz dwa.

    > Czy nie ma problemów z transmisją przy takim rozwiązaniu?

    Są. Oczywiscie dalej mówimy o sytuacji gdy tylko jedno jest uzywane
    jednocześnie. To druciarstwo i zawsze może sie nie udać. Twoje ryzyko.
    Nie polecam. Druty są tanie.

    Natomiast polecam wifi ...

  • 6. Data: 2015-05-27 17:12:00
    Od: marrgol <m...@g...com>

    On 2015-05-27 06:55, KS wrote:
> [...]
    > Gniazdka nigdy by nie były używane jednocześnie.
    > Czy są gniazda do takiego podłączenia?
    > Czy nie ma problemów z transmisją przy takim rozwiązaniu?

    Zamiast gniazdek podłącz jakiś mały hub albo switch - będziesz
    mógł używać czterech-pięciu urządzeń jednocześnie i bez problemów.

    --
    mrg

  • 7. Data: 2015-05-27 19:36:27
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Na samochodowej grupie też o to zapytasz?
    bo na elektronice już z tym byłeś i dostałeś
    konkretne odpowiedzi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2015-05-28 14:41:56
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Są. Oczywiscie dalej mówimy o sytuacji gdy tylko jedno jest uzywane
    > jednocześnie. To druciarstwo i zawsze może sie nie udać. Twoje ryzyko.
    > Nie polecam. Druty są tanie.

    Popieram. Takie rozwiązania powinny być stosowane tylko awaryjnie i w
    ostatecznej ostateczności.

    > Natomiast polecam wifi ...

    Ja akurat niekoniecznie. Zależy oczywiście od zastosowań, ale do
    czegokolwiek potrzebującego wyższego transferu WiFi sprawdza się
    średnio. A jeżeli jest to jeszcze blok czy okolica, gdzie tych sieci
    jest dużo, to już w ogóle słabo.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2015-05-28 14:47:12
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > Gniazdka nigdy by nie były używane jednocześnie.
    > Czy są gniazda do takiego podłączenia?
    > Czy nie ma problemów z transmisją przy takim rozwiązaniu?

    Jeżeli w ogóle to maks. 2. Więcej to już jest w ogóle jakaś druciarska
    rzeźba.
    Można wykorzystać 2 nieużywane przy 100 Mbit pary do podłączenia
    drugiego gniazda. Ale zdecydowanie rozwiązanie niezalecane i mogą
    wystąpić problemy z pełną prędkością i transmisją ogólnie.
    Acz zazwyczaj jakoś tam działa.

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 10. Data: 2015-05-28 14:53:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    wy madrale z internera moze takie bedziecie wiedziec - potrzebuje przedluzacz do USB
    zrobic tak z 15m, zadnych aktywnych cudów nie chcę.
    Jak do tego wykorzystac skrętkę? Które pary wykorzystac do czego?

    b.