  • 1. Data: 2016-10-17 07:59:05
    Temat: Klamka okna aluminiowego
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Potrzebuje zdjąć klamkę okienną ze stolarki alumiowej (drzwi balkonowe). Sposób znany
    z drzwi (okien) drewnianych lub plastikowych nie działa - "obudowa" spod klamki nie
    daje się odciągnąć od ramiaka, żeby ewentualnie obrócic o 90° i odkręcić śruby. Jaki
    jest prawidłowy sposób? Wiem, że są różne systemy stolarki alu, ale może jakaś
    podpowiedź?

  • 2. Data: 2016-10-17 10:33:20
    Temat: Re: Klamka okna aluminiowego
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
> [...]
    > obrócic o 90° i odkręcić śruby. Jaki jest prawidłowy sposób? Wiem, że są
    > różne systemy stolarki alu, ale może jakaś podpowiedź?

    W drzwiach aluminiowych spotkałem się jak na razie z dwoma sposobami:
    - klamka jest przykręcona małym imbusikiem. Szukasz imbusa w klamce,
    wykręcasz go i wszystko ładnie odchodzi.
    - obudowa jest założona na wcisk na podstawkę. Trzeba podważać obudowę z
    każdej strony kawałkiem plastiku (żeby nie porysować ramy) aż odskoczy od
    swojej podstawki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2016-10-17 15:57:49
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żadnego imbusika w klamce i podważanie obudowy - też aluminiowej - nic nie daje, ani
    drgnie, tak jakby od wewnątrz była przykręcona. Od strony przylgi widać jakieś śruby
    i blaszki, ale dostęp jest marny, rozkręcić to jeszcze można spróbować, ale później
    złożyc i skręcić...

    -----