  • 1. Data: 2018-11-04 11:02:19
    Temat: Klimatyzacja "centralna" z wykorzystaniem instalacji rozprowadzania powietrza z kominka
    Od: Pawel B <p...@p...onet.pl>

    Tak sobie wymyśliłem... chcę zrobić klimę z salonie domku jednorodzinnego, w któym
    przy okazji jest kominek z DGP i pomyslałem, czy nie można by dmuchawy od kominka
    wykorzystać do rozprowadzenia chłodnego powietrza z salonu na cały dom? oczywiście,
    ze nie liczę na jakieś szalone efekty klimatyzacji całego domu, ale jakby ze 2-3
    stopnie w pozostałych pomieszczeniach obniżyło to będzie nieźle. Myślę, ze biorąc pod
    uwagę takie rozwiązanie, trzeba dać wieksza moc do salonu.... Drobny minus
    rozwiązania jest taki, ze w dwóch pokojach na górze kratki "kominkowe" mam przy
    podłodze.
    Mam też w tym domku wentylację mechaniczna z rekuperacją, ale tego bym raczej do
    klimy nie mieszał - jedynie trzeba będzie wentylację wyłączać na czas działania
    klimy, żeby świeżo schłodzonego powietrza nie wyrzucać na zewnątrz...
    Opinie? ma to szanse działać? Mozę ktoś to juz przećwiczył
    PB