  • 1. Data: 2017-11-18 09:09:37
    Temat: Kłopot - śmierdzi w łazience z rury odpływowej - uszkodzenie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam kłopot.

    Nowy dom szkieletowy. W łazience śmierdzi wyziewami kanalizacyjnymi.
    Zlokalizowałem, że zapach wydobywa się z szafki pod zlewem.
    Wyeliminowałem nieszczelność kolanka. Pozostał jeden podejrzany: rura
    odpływowa w samej ścianie. Wygląda na to, że jakimś cudem się rozszczelniła.

    Co mogę zrobić, żeby nie rozbierać ściany?

    Czy mogę jakoś wsunąć jakąś kamerkę w tą rurę (po wymontowaniu kolanka)?
    Poradźcie coś.

    Póki co - zakleiłem taśmą klejącą wszystkie przepusty w tej ścianie
    (czyli również te od rurek z wodą). Pomogło wyraźnie. Jednak po drugiej
    strony tej ściany mam skrzynkę elektryczną, z której też śmierdzi i tu
    już tak łatwo tego nie uszczelnię.

    --
    MN

  • 2. Data: 2017-11-18 09:53:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/18/2017 9:09 AM, Marcin N wrote:
    > Czy mogę jakoś wsunąć jakąś kamerkę w tą rurę (po wymontowaniu kolanka)?

    Kamera typu "prawie endoskop" to koszt 40 paru zł na allegro. Kup,
    przyda się w innch okolicznościach.

    Ale ... rura jest prawdopodobnie oblepiona i szczeliny widać nie będzie.

    Raczej jakiś sprawny hydraulik nie wsunął jej do końca w kielich po
    drugiej stronie. Żeby tak sobie bez powodu sama rozszczelniła to wąpię.

    U mnie rozkuwałem już 2 miejsca "od nowości" z powodu fuszeski
    hudraulika i 3 z powodu fuszerki elektryka. Taki koszt mieszkania w domu :D

  • 3. Data: 2017-11-18 10:30:34
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Czy mogę jakoś wsunąć jakąś kamerkę w tą rurę (po wymontowaniu kolanka)?
    > Poradźcie coś.
    Dowolna kamera usb która fizycznie zmieści Ci się do rury. OLX, allegro,
    lokalny komis/lombard. są na portalach aukcyjnych kamery wielkości
    papierosa. taka się zmieści na 100%. tylko pamietaj ze ona ma
    rozdzielczość..... bardzo marną. bardzo. jakieś kształty zauważysz, jak
    wiesz czego szukać, to sie domyślisz. ale rozpoznać coś obcego - niema
    szans.

    Inny pomysł. spróbuj wygenerować dym. odparowywać gliceryne, użyć świecy
    dymnej DIY... może zobaczysz skąd sie wydobywa