  • 1. Data: 2014-09-10 08:21:32
    Temat: Kłopot z ubezpieczeniem - BRE ubezpieczenia
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Hello!

    Miałem małą katastrofę budowlaną w domu:
    http://storino.pl/p/YZt1k
    Zgłosiłem szkodę do ubezpieczyciela - BRE Ubezpieczenia (polisa
    wykupiona w mBanku). Wczoraj dostałem odpowiedź odmowną, bo wg nich
    zdarzenie nie wystąpiło z żadnego z wymienionych w OWU powodów (z
    różnych tam wymienionych występuje też zalanie).
    Problem jest taki, że rzeczywiście nie odnotowaliśmy w ostatnim czasie
    żadnego zalania, ale podejrzewam (być może niesłusznie), że zalanie
    dawno temu, nawet bardzo dawno temu mogło być tego przyczynną.

    Co o tym sądzicie? Mam szansę powalczyć z BRE w tym temacie, czy zrobić
    to na własny koszt i zapomnieć o ponownym ubezpieczaniu się w BRE?

    pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 2. Data: 2014-09-10 08:38:34
    Temat: Re: Kłopot z ubezpieczeniem - BRE ubezpieczenia
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 08:21:32 UTC+2 użytkownik Mirek Ptak napisał:
> [...]
    >
    > wykupiona w mBanku). Wczoraj dosta�em odpowied� odmown�, bo wg nich
    >
    > zdarzenie nie wyst�pi�o z �adnego z wymienionych w OWU powod�w (z
    >
    > r�nych tam wymienionych wyst�puje te� zalanie).
    >
    > Problem jest taki, �e rzeczywi�cie nie odnotowali�my w ostatnim czasie
    >
    > �adnego zalania, ale podejrzewam (by� mo�e nies�usznie), �e zalanie
    >
    > dawno temu, nawet bardzo dawno temu mog�o by� tego przyczynn�.
    >

    > Co o tym s�dzicie? Mam szans� powalczy� z BRE w tym temacie, czy zrobi�
    >
    > to na w�asny koszt i zapomnie� o ponownym ubezpieczaniu si� w BRE?

    Typowym działaniem wszystkich ubezpieczycieli jest odmowa wypłaty odszkodowania przy
    zgłoszeniu. Jeśli nie jest to jakaś oczywista-oczywistość (a i to nie zawsze) to
    odmawiają, jak klient się odezwie to dopiero czytają treść zgłoszenia (tylko trochę
    koloryzuję).
    Napisz odwołanie, podkreśl że przyczyną jest zalanie, a na BRE się nie obrażaj, każdy
    inny działa tak samo - ubezpieczenia to nie działalność charytatywna. Jedyne o co
    możesz zadbać to maksymalne rozszerzenie zakresu, ale obawiam się że takiego
    ubezpieczenia co pokrywa koszty remontu wynikającego z upływu czasu to nie ma.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2014-09-10 22:59:57
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-09-10 08:21, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > żadnego zalania, ale podejrzewam (być może niesłusznie), że zalanie
    > dawno temu, nawet bardzo dawno temu mogło być tego przyczynną.

    Skoro uważasz, że zalanie miało miejsce "bardzo dawno temu", to dlaczego
    chcesz, żeby Twój obecny ubezpieczyciel wziął na siebie obowiązek
    wypłaty odszkodowania?

    No chyba, że "bardzo dawno temu" również ubezpieczałeś się w tej samej
    firmie.

    Wyjaśnię na prostszym przykładzie. W zeszłym roku uderzyłem samochodem w
    latarnię. Do tej pory nie było widać skutków tej kolizji, ale dzisiaj
    okazało się na przeglądzie, że w jej wyniku mam zniekształconą ramę
    samochodu. W międzyczasie zmieniłem ubezpieczyciela z X na Y. Czy
    ubezpieczyciel Y powinien wziąć na siebie likwidację szkody?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2014-09-11 09:19:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-09-10 22:59, *wolim* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > samochodu. W międzyczasie zmieniłem ubezpieczyciela z X na Y. Czy
    > ubezpieczyciel Y powinien wziąć na siebie likwidację szkody?

    Zasadniczo masz sporo racji - problem jest taki, że nie wiadomo kiedy
    nastąpiło ewentualne zalanie. Wiadomo kiedy nastąpiła szkoda.
    Rozumiem, że ubezpieczyciel nie może ubezpieczyć od "wszystkiego", ale
    tu sytuacja (moim zdaniem) jest dosyć jasna.
    W mBanku ubezpieczam się od 2011

    Pozdrawiam - Mirek

  • 5. Data: 2014-09-11 10:07:32
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    >Co o tym sądzicie? Mam szansę powalczyć z BRE w tym temacie, czy zrobić
    >to na własny koszt i zapomnieć o ponownym ubezpieczaniu się w BRE?

    IMHO sytuacja jest na Twoja niekorzysc. Jesli im napiszesz, ze
    byc bylo zalanie ale nie wiesz kiedy to nici z ubepieczenia, bo to na Tobie bedzie
    ciazyc obowiazek wykazania, kiedy nastapila przyczyna szkody. A takiej informacji
    nie masz i raczej jej nie uzyskasz.

    Jak mialbym obstawiac nie otrzymasz od ubezpieczyciela ani grosza.

  • 6. Data: 2014-09-11 18:57:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-09-10 o 08:21, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    >
    > Co o tym sądzicie? Mam szansę powalczyć z BRE w tym temacie, czy zrobić
    > to na własny koszt i zapomnieć o ponownym ubezpieczaniu się w BRE?

    Ze zdjęcia to raczej wygląda na "zły tynk" być może przemarznięty, być
    może za dużo piachu w nim lub inna przyczyna. Wygląda, jakby był bardzo
    kruchy - jak piaskowiec, jak weźmiesz kawałek i skrobiesz ręką tą część,
    co trzymała to się kruszy? Jak tak, to nie jest to wina zalania, tylko
    "złego kleju".

  • 7. Data: 2014-09-12 23:08:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-09-11 18:57, *BQB* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    > kruchy - jak piaskowiec, jak weźmiesz kawałek i skrobiesz ręką tą część,
    > co trzymała to się kruszy? Jak tak, to nie jest to wina zalania, tylko

    Cóż, możliwe. Wytrzymał jednak ponad 30 lat...

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 8. Data: 2014-09-12 23:41:51
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-09-12 o 23:08, Mirek Ptak pisze:

    > Cóż, możliwe. Wytrzymał jednak ponad 30 lat...

    U mnie na ścianie też się trzymało, puki nie spadło, a to co spadło, to
    był niemal sam piasek, jak chwyciłem za krawędź tego co na ścianie, to
    samo się kruszyło - 30 lat temu robotnicy "oszczędzali" materiał dla siebie.