  • 1. Data: 2018-04-10 09:53:36
    Temat: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Kuba <a...@g...com>

    Jaki mam zamontować kocioł do domu jednorodzinnego przy gazie z butli?
    Musze mieć sterowanie przez internet.
    Ma grzać kaloryfery, wody użytkowa nie jest potrzebna.
    Dom o powierzchni 140 m2 , nieocieplony ale nie jest zle.

    Co możecie polecić bo ja sie gubie?

  • 2. Data: 2018-04-10 10:34:02
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 09:53, Kuba pisze:
> [...]
    > Ma grzać kaloryfery, wody użytkowa nie jest potrzebna.
    > Dom o powierzchni 140 m2 , nieocieplony ale nie jest zle.

    Montaż kotła to nie tania inwestycja. Trzeba myśleć docelowo.

    Przypuszczam, że obecnie dom stoi pusty i chcesz go zabezpieczyć przed
    zamarznięciem?

    Kocioł 1-funkcyjny (1f) grzeje CO (grzejniki), ale może także i grzać
    CWU (ciepłą wodę użytkową), ale tylko i wyłącznie w zasobniku CWU
    (bojlerze).

    Kocioł 2-funkcyjny (2f) to kocioł, który grzeje CO oraz CWU przepływowo.

    Zaletą kotłów 1f jest to, że chwilowo można pobrać większą ilość ciepłej
    wody, ale jej ilość jest ograniczona wielkością zasobnika CWU. Po
    wykorzystaniu całej zgromadzonej ilości trzeba poczekać na podgrzanie
    się kolejnej porcji wody. Ponadto przy kotle 1f z zasobnikiem CWU można
    zrobić cyrkulację ciepłej wody, dzięki czemu nie trzeba będzie czekać na
    ciepłą wodę po dokręceniu kranu. Cyrkulację taką robi się wtedy, kiedy
    odległości ujęć wody są odległe od kotła. Komfort w tym przypadku jest
    kosztem większych strat ciepła w okresie poza sezonem grzewczym.

    Zaletą kotłów 2f jest z kolei to, że masz nieograniczoną ilość ciepłej
    wody, ale kosztem ograniczonego przepływu, czyli mniejszej wydajności.
    Nie da się zrobić cyrkulacji CWU w tym przypadku, chyba, że kupisz
    kocioł 2f z wbudowanym, niewielkim zasobnikiem CWU.

    Czyli do wyboru masz 4 opcje:

    1. Kocioł 1f + zasobnik CWU

    2. Kocioł 2f bez zasobnika CWU

    3. Kocioł 2f z wbudowanym niewielkim zasobnikiem CWU.

    4. Kotły uniwersalne, które mogą pracować jako 1f i jako 2f - opcje 1 i 2

    Na cenę kotłów raczej nie patrz, bo ceny kotłów 1 , 2 i 4 są
    porównywalne. Nierzadko kotły 2f bywały tańsze od kotłów 1f, ale
    zazwyczaj są droższe o kilka stów kotły 2f

    Kotły z opcji 3 są już znacznie droższe.

    Prawie wszystkie kotły mogą mieć sterowanie poprzez internet czy
    telefon, bo to jest kwestia dokupienia odpowiedniego sterownika.

    Niestety nic nie napisałeś jaka jest w domu instalacja, czy było
    wcześniej jakieś ogrzewanie i ciepła woda? Czy dom będzie użytkowany?
    Jakie parametry chcesz regulować zdalnie?

    Od tego zależy jaki kocioł wybrać.

  • 3. Data: 2018-04-10 11:02:51
    Od: Kuba <a...@g...com>

    W domu jest instalacja CO, kaloryfery na starych, grubych, stalowych rurach.
    Do tego jest kopciuch i opalałem drewnem.
    Rezerwowo jest piec elektryczny CO 27kWh ale nim nie da sie utrzymac temperatury w
    domu. Tzn, technicznie sie da , bez problemu ale finansowo nie za bardzo. Do tego są
    awarie prądu i wtedy jest dupa zbita - wiec to rozwiązanie jest takie sobie.
    Ponieważ się starzeje to nie mam ochoty nosić drewna ani worów z pelletem jakości
    takiej sobie.
    Tak wiec pomysłem jest gaz i całkowita likwidacja kopciucha.

  • 4. Data: 2018-04-10 11:23:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pellet tankuja tak jak sie tankuje plynny gaz albo olej opalowy, waz jest tylko
    grubszy. Teraz jak dobrze kupisz pellet to kilowatogodzina wyjdzie nie wiecej niz 15
    groszy. Uwazam ze pellet bedzie tanial.

  • 5. Data: 2018-04-10 12:17:59
    Temat: Re: Kocio kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Tak wiec gaz

    jak juz nizej ktos pisze pelet mozna zatankowac. ile tam masz miejsca?
    estetyka jest wazna? bo jesli nie i jest miejsce to mozesz postawic silos,
    auto wdmuchnie pelet do niego i temat zamkniety do kolejnej zimy.
    silosy po rolnikach od 3 k, jakos tak jak kiedys sprawdzalem.
    zaleta pelletowca jest taka ze od biedy mozna - pewnie nei do wszystkich -
    zasypac zbozem. to limituje koszty do ceny tegoz zboza jakiejs marnej
    jakosci..., czy tam owsa innego.
    co do gazu to kto to wie co moze byc z cenami?
    ekogroszek jak sie cala pl przestawi na niego - ceny moga zwariowac.
    sam mam taki problem i nie wiem jak to rozegrac. u mnie sprawa prosta - gazu
    nie mam. watpie by kiedys byl...

  • 6. Data: 2018-04-10 12:27:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Apr 2018 02:23:13 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

    > Pellet tankuja tak jak sie tankuje plynny gaz albo
    > olej opalowy, waz jest tylko grubszy.

    Oczywiście, i potem do podajnika też przyjeżdżają wrzucić rurą. Do tego
    przyjemnie jest sobie kominem na głowę posyfić z 10x więcej niż gazem.

    > Teraz jak dobrze kupisz pellet to kilowatogodzina wyjdzie
    > nie wiecej niz 15 groszy.

    Zbilansowana kWh tyle wyjdzie tylko w pisanych przez ciebie bajkach i
    sprawnościach >95% wyliczanych na podstawie ilości popiołu w popielniku.

    > Uwazam ze pellet bedzie tanial.

    Uważałeś też, trzy lata temu, że putin lada moment kurek zakręci.
    I gucio z tych twoich nawiedzonych przepowiedni wyszło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-04-10 12:57:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 11:02, Kuba pisze:

> [...]
    awarie prądu i wtedy jest dupa zbita - wiec to rozwiązanie jest takie sobie.

    Jeżeli byś korzystał z prądu dwutaryfowego i grzał w II taryfie to
    cenowo ogrzewanie prądem jest niewiele droższe od ogrzewania gazem z
    butli. Przy czym aby przejść na gaz z butli musiał byś obecnie
    zainwestować ok. 15-17 tys. zł. jeżeli chcesz dobry kocioł. Przy
    najtańszym, byle jakim kotle gazowym zaoszczędzisz może 1,5-2 tys. zł.
    Może lepiej jest przejść na prąd 2-taryfowy, a za pieniądze, które
    miałbyś wydać na ogrzewanie gazowe, docieplić dom. To Ci przyniesie
    większe oszczędności niż przejście na ogrzewanie gazowe z butli przy
    obecnym stanie domu. Jeszcze większe oszczędności osiągniesz jak
    zamontujesz klimatyzatory. Obecnie produkowane klimatyzatory mają
    funkcję chłodzenia latem i ogrzewania zimą. Z każdej 1kWh energii
    elektrycznej potrafią zrobić średnio ok. 2-3kWh energii cieplnej.
    Co ciekawsze niektóre klimatyzatory mają możliwość sterowania poprzez
    internet.

    Jeżeli chcesz mieć maksimum oszczędności przy prądzie II taryfowym to
    czasami nie daj się namówić na zmianę starej, porządnej instalacji CO na
    nowoczesną z cienkimi rurkami. Dobrze jest też pomyśleć do dołożeniu do
    tej instalacji dużego bufora ciepła (zbiornika wody) 1000-2000 litrów.
    Wtedy zbiornik ten będziesz mógł nagrzewać w nocy i w ciągu 2 godzin w
    dzień, kiedy obowiązuje II taryfa, a oddawać to ciepło, kiedy obowiązuje
    I taryfa.

    Osobiście radziłbym zainwestować w klimatyzatory, załatwić prąd II
    taryfowy i docieplić dom, a śmieciucha zostawić w razie awarii prądu.
    Chyba, że chcesz załatwić dotacje to wtedy śmieciuch będzie musiał być
    odłączony.

    > Ponieważ się starzeje to nie mam ochoty nosić drewna ani worów z pelletem jakości
    takiej sobie.

    Pellet jest pewną alternatywą, ale przejście na pellet wiąże się z
    inwestycją porównywalną do inwestycji w ogrzewanie gazowe.
    Gdybyś miał gaz z sieci lub możliwość podłączenia się do sieci to nawet
    nie byłoby nad czym się zastanawiać, bo koszty ogrzewania gazem z sieci
    są podobne do ogrzewania pelletem, a w niektórych przypadkach może być
    nawet tańsze.

    Jeżeli jednak chcesz kocioł gazowy to polecam kotły
    https://www.acv.com/pl/customer/product/08658801-346
    2/kompakt-hre-eco-18-24#tabspace=unit&tabid=introduc
    tion
    Kotły te jako jedyne na rynku mogą bezpośrednio współpracować ze starymi
    instalacjami w układzie otwartym oraz węglowymi kotłami.
    Co prawda jest to wersja 2-funkcyjna, ale kocioł ten jest uniwersalny i
    może pracować zarówno jako kocioł 1-funkcyjny grzejący tylko CO, kocioł
    1-funkcyjny grzejący CO oraz zasobnik CWU, 2-funkcyjny grzejący CO oraz
    ciepłą wodę użytkową przepływowo. Są tak proste w budowie, że nie ma się
    co tam popsuć i są naprawdę bardzo trwałe.
    Z tego co widzę jesteś z Rudy Śląskiej lub okolic?
    Tutaj masz najbliższych serwisantów/instalatorów
    https://www.acv.com/pl/customer/distributors?search=
    Ruda+Śląska
    Jeżeli wybierzesz kocioł ACV to czasami nie kupuj go przez internet, bo
    z tymi kotłami jest tak, że serwis musi zapewnić ten, kto montuje.
    Zazwyczaj te kupowane przez internet mają później problem z serwisem, a
    wydasz takie same pieniądze jak u lokalnego instalatora, albo nawet
    nieco drożej.
    Nie są to kotły najtańsze, ale są naprawdę dobre i warte swoich pieniędzy.
    Oczywiście możesz kupić kocioł tańszy, innej firmy, ale będzie się to
    wiązało z przeróbką istniejącej instalacji na układ zamknięty, a dla
    niektórych kotłów będziesz musiał jeszcze dodać wymiennik płytowy i
    wydasz takie same pieniądze. W przypadku kotłów ACV wpinasz w
    najprostszy sposób w istniejącą instalację, bez przeróbek.

  • 8. Data: 2018-04-10 13:53:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 12:57:50 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > ciepłą wodę użytkową przepływowo. Są tak proste w budowie, że nie ma się
    > co tam popsuć i są naprawdę bardzo trwałe.

    Nie ma mniejszych jak 18kW?
    Liczyłem z grubsza(http://cieplowlasciwie.pl/start) swój dom i wg tej strony wychodzi
    że optymalnym byłby kocioł gazowy >14kW

  • 9. Data: 2018-04-10 14:19:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-10 o 13:53, Kris pisze:

> [...]
    > Liczyłem z grubsza(http://cieplowlasciwie.pl/start) swój dom i wg tej strony
    wychodzi że optymalnym byłby kocioł gazowy >14kW

    Nie ma mniejszych, a z resztą po co? Najmniejsze produkuje firma Bosch
    (Junkers) o mocy 14kW. Ale to jest moc maksymalna. Ważne od jakiej mocy
    zaczyna się modulacja. Im mniej tym lepiej. Ale i tak jakiego kotła by
    się nie wzięło pod uwagę to trudno jest znaleźć kotły kocioł o modulacji
    poniżej 3kW. Wtedy właśnie przydaje się stara instalacja o dużym zładzie
    (czyli ilości wody) lub dodatkowy bufor, aby ograniczyć częstotliwość
    załączeń i wyłączeń kotła.

    Ponadto kotły ACV i tak mają fabrycznie programowo ograniczoną moc do
    70%. Aby grzał większą mocą trzeba zmienić ustawienia mocy w trybie
    serwisowym.

  • 10. Data: 2018-04-10 15:40:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 14:19:34 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Ponadto kotły ACV i tak mają fabrycznie programowo ograniczoną moc do
    > 70%. Aby grzał większą mocą trzeba zmienić ustawienia mocy w trybie
    > serwisowym.

    Mają aluminiowe wymienniki- czy to nie aby na minus w stosunku do kotłów z
    wymiennikami ze stali nierdzewnej?