  • 1. Data: 2019-12-01 18:54:06
    Temat: Kocioł na pellet
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Czy jest sens zalania instalacji CO (podlogowka plus kaloryf.) plynem np.
    glikolem lub innym?
    Ponadto chce nabyć (w przyszym tygodniu) kocioł Defro Sigma Ekopell - taki
    mi polecają -
    https://www.defro.pl/p,160,sigma-ekopell.html
    Czy jest to dobry kocioł?

    --
    Pozdr.
    T.

  • 2. Data: 2019-12-01 19:09:03
    Temat: Re: Kocioł na pellet
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 1 grudnia 2019 18:55:02 UTC+1 użytkownik Twardy napisał:
    > Czy jest sens zalania instalacji CO (podlogowka plus kaloryf.) plynem np.
    > glikolem lub innym?

    Koleżka dolewał jakieś coś do wody co niby ma ubijać bakterie
    i coś tam cudownego robić. Tanie nie było. U mnie jest sama woda. Działa ;P

    L.

  • 3. Data: 2019-12-01 19:51:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.12.2019 18:54, Twardy wrote:
    > Czy jest sens zalania instalacji CO (podlogowka plus kaloryf.) plynem
    > np. glikolem lub innym?

    1. Jak się rozszczelni wężownica w zbiorniku CWU, to glikol trafi do
    wody którą się myjesz (niektórzy też leją do czajnika ciepłej).

    2. Zmniejszysz sobie pojemność cieplną czynnika którym odbierasz ciepło
    od kotła.

    Z zalet, to jeżeli zamierzasz w tym budynku mieszkać jedynie okresowo i
    zostawiać wyłączoną instalację np. na miesiąc czy dłużej w zimie, to ma
    to sens.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2019-12-09 18:16:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > 1. Jak się rozszczelni wężownica w zbiorniku CWU, to glikol trafi do
    > wody którą się myjesz (niektórzy też leją do czajnika ciepłej).
    Ryzyko zatrucia niewielkie, bo przeważnie płyn jest barwiony, a i smak
    ma wyraźny, więc trudno nie zauważyć.

    > 2. Zmniejszysz sobie pojemność cieplną czynnika którym odbierasz ciepło
    > od kotła.
    Nieznacznie. Glikol ma c.wł. 2,3 a woda 4,2. mieszanina glikol z wodą
    1:1 bedzie miała 3,25 a więc o 25% mniejszą od czystej wody.

    > Z zalet, to jeżeli zamierzasz w tym budynku mieszkać jedynie okresowo i
    > zostawiać wyłączoną instalację np. na miesiąc czy dłużej w zimie, to ma
    > to sens.
    To może być zaleta, której się nigdy nie wykorzysta, ale czasem może być
    cenna. U mnie raz kocioł się wyłączył, jak byliśmy na nartach. Na
    szczęście nie było wtedy większych mrozów i skończyło się na tym, że
    prawie wszystkie kwiaty w domu padły, ale większych strat nie było.
    Jacek