  • 1. Data: 2020-06-29 23:21:06
    Temat: Kolejność warstw - dach
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    Hey!
    Będę zrywał papę z dachu altanki, bo część deskowania jest przegnita i trzeba
    wymienić. Dach wygląda tak, że są krokwie - deskowanie i papa.
    Zrobić tak samo ? na deskowanie od razu lepikiem(na zimno i papa), czy jakieś folie
    lub inne rzeczy.
    (LAIK)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-06-29 23:39:44
    Temat: Re: Kolejność warstw - dach
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 23:21, Mirosław R. pisze:
> [...]
    > Zrobić tak samo ? na deskowanie od razu lepikiem(na zimno i papa), czy jakieś folie

    Tak samo, pod pape nie daje się foli.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-06-29 23:46:22
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    Ok. A od dolu? Bo będę przykrecal do krokwi plyty karton gips. Może cos ocieple i
    miedzy krokwie cos wlozyc. To później jakas folia i plyta czy od razu plyta nawet
    jakbym nic nie wciskal miedzy krokwie?

  • 4. Data: 2020-06-30 00:08:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 23:46, Mirosław R. pisze:
    > Ok. A od dolu? Bo będę przykrecal do krokwi plyty karton gips. Może cos ocieple i
    miedzy krokwie cos wlozyc. To później jakas folia i plyta czy od razu plyta nawet
    jakbym nic nie wciskal miedzy krokwie?

    Jeśli dajesz ocieplenie to sytuacja się komplikuje. Papa uniemożliwia
    odparowanie wilgoci spomiędzy krokwi. Trzeba robić dodatkową przestrzeń
    wentylacyjną pod deskowaniem. Od wnętrza płyta gk oraz paroizolacja.

    --
    MN

  • 5. Data: 2020-06-30 11:54:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-29 o 23:46, Mirosław R. pisze:
    > Ok. A od dolu? Bo będę przykrecal do krokwi plyty karton gips. Może cos ocieple i
    miedzy krokwie cos wlozyc.
    Jak wełnę to tak jak Ci Marcin napisał, musi być od strony poddasza
    paroizolacja a od góry czyli od papy szczelina wentylacyjna.
    Możesz też dać piankę natryskowo i wtedy szczeliny nie trzeba,
    paroizolacji także, tylko na piankę dociętą do krokwi kręcisz płyty.

    > To później jakas folia i plyta czy od razu plyta nawet jakbym nic nie wciskal
    miedzy krokwie?

    Jak bez izolacji to nic nie musisz dawać, może być płyta od razu tyle że
    w naszym klimacie to bez sensu.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-06-30 11:58:21
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 11:54:21 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > paroizolacji także, tylko na piankę dociętą do krokwi kręcisz płyty.

    > Jak bez izolacji to nic nie musisz dawać, może być płyta od razu tyle że

    altany (z zasady niecałoroczna) nie można rozpatrywać jak budynku ogrzewanego,
    rozkłady temperatur i wilgotności są inne.
    W altanie pianę natryskowo? No, powiem że mocne :-)

    b.

  • 7. Data: 2020-06-30 12:11:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.06.2020 o 23:21, Mirosław R. pisze:

> [...]
    > Zrobić tak samo ? na deskowanie od razu lepikiem(na zimno i papa), czy jakieś folie

    Żadne lepiki i tekturowa papa. Przyklej na gorąco
    do desek papę termozgrzewalną i o dachu zapomnij.

  • 8. Data: 2020-06-30 14:02:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-30 o 11:58, budynPL pisze:

    > altany (z zasady niecałoroczna) nie można rozpatrywać jak budynku ogrzewanego,
    rozkłady temperatur i wilgotności są inne.
    Tego nie wiemy, może być przecież całoroczna.

    > W altanie pianę natryskowo? No, powiem że mocne :-)
    Ale na tak małej powierzchni dachu może być bardziej opłacalne niż
    wełna, z którą jest więcej problemów do rozwiązania.
    Poza tym może użyć styropianu i wkleić go na piance między krokwie,
    piana była tylko ogólnym hasłem dla ocieplenia nieprzemakalnego.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-06-30 15:16:39
    Temat: Re: Kolejnosc warstw - dach
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > piana
    a tak btw wogole pod daszek altanki to ktokolwiek z piana podjedzie?
    bo to bardzo malo. Oplaca sie odpalac te maszyne?
    pianowal ktos tak maly obszar?
    bo chodzi mi po glowie zeby w przyszlosci opianowac bufor...
    ale jesli mam placic tyle co za caly dach to wiadomo..
    a takie pianowanie altany byc moze takie glupie by nie bylo.
    w upale pomoze zachowac nizsza temperature pod takim dachem?

  • 10. Data: 2020-06-30 19:46:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-30 o 15:16, abn140 pisze:
    > a tak btw wogole pod daszek altanki to ktokolwiek z piana podjedzie?
    > bo to bardzo malo. Oplaca sie odpalac te maszyne?
    > pianowal ktos tak maly obszar?
    Nie wiem ale chyba można sie załąpać jak gdzieś po sąsiedzku będą robić.
    Dlatego dodałem wersje oszczędną czyli styropian + pianoklej + piana z
    puszki na uzupełnienie.

> [...]
    > a takie pianowanie altany byc moze takie glupie by nie bylo.
    > w upale pomoze zachowac nizsza temperature pod takim dachem?
    Zawsze to izolacja, na upał trochę pomoże ale i tak kluczowe są okna.

    --
    Janusz