  • 1. Data: 2019-09-05 22:10:52
    Temat: Kołkowanie baaaardzo grubego styropianu
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Jak przykołkować bardzo grubą (powyżej 40 cm, maksymalnie do 70 cm)
    warstwę styropianu? Są w ogóle do tego kołki dostępne w sprzedaży
    (najdłuższe widziałem 45 cm), czy jakoś inaczej takie warstwy się montuje?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2019-09-05 22:49:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Na nietypowe problemy są nietypowe (i drogie zwykle) rozwiązania. Niech projektant
    który to wymyślił wykombinuje i mocowanie.
    Dawaj szczegóły :)

    b.

  • 3. Data: 2019-09-06 00:04:08
    Temat: Re: Kołkowanie baaaardzo grubego styropianu
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.09.2019 o 22:10, Jakub Rakus pisze:

    > Jak przykołkować bardzo grubą (powyżej 40 cm, maksymalnie do 70 cm) warstwę
    > styropianu? Są w ogóle do tego kołki dostępne w sprzedaży (najdłuższe widziałem 45
    > cm), czy jakoś inaczej takie warstwy się montuje?

    W grę wchodzi chyba tylko druciarstwo i wymyślenie sposobu sztywnego
    łączenia dwóch kołków PEG 30 cm i 40 cm - np. kawałkiem dopasowanej
    rurki - by stworzyć jeden kołek PEG 70 cm.

  • 4. Data: 2019-09-06 06:12:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 września 2019 22:10:54 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > Jak przykołkować bardzo grubą (powyżej 40 cm, maksymalnie do 70 cm)
    > warstwę styropianu? Są w ogóle do tego kołki dostępne w sprzedaży
    > (najdłuższe widziałem 45 cm), czy jakoś inaczej takie warstwy się montuje?

    Pręty gwintowane

  • 5. Data: 2019-09-06 06:26:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2019 06:12:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Pręty gwintowane

    Albo najdłuższe dostępne w sprzedaży kołki do styropianu tylko że je głębiej osadź w
    styropianie

  • 6. Data: 2019-09-06 08:07:25
    Temat: Re: Kokowanie baaaardzo grubego styropianu
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > --
    > Pozdrawiam
    > Jakub Rakus
    z ciekawosci co to za ustrojstwo?
    jak ocieplenie, to nie lepiej od razu ze styropianu budowac?
    byla chyba technika taka kiedys, ksztaltki styropianowe, srodki zalewalo sie
    betonem.
    jest to jeszcze? umarlo?

  • 7. Data: 2019-09-06 09:07:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 6 Sep 2019 08:07:25 +0200, abn140

    > jest to jeszcze? umarlo?

    Jest, ale nie ze styropianem 40-70cm.
    Już 30cm to nieco absurdalna wartość.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-09-06 09:32:12
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.09.2019 o 08:07, abn140 pisze:

    > jest to jeszcze?

    Jest - Eskimosi nadal tak budują. Z miejscowego styropianu:
    eskimoskie ekologiczne domy pasywne. Bez kołkowania.

  • 9. Data: 2019-09-06 12:15:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-05 o 22:10, Jakub Rakus pisze:
    > Jak przykołkować bardzo grubą (powyżej 40 cm, maksymalnie do 70 cm)
    > warstwę styropianu? Są w ogóle do tego kołki dostępne w sprzedaży
    > (najdłuższe widziałem 45 cm), czy jakoś inaczej takie warstwy się montuje?

    A zdradzisz nam co to za projekt, że aż 40-70cm styropianu dajesz?
    Bo nawet jak znajdziesz kołki do styro 70cm, to jak wyobrażasz sobie
    zakotwienie tego w murze, standardowa grubość ściany pod styro to 24cm,
    nie wiem czy w tych 24 centymetrach utrzyma siebie i styropian kołek o
    długości 94cm? Musiałby też być odpowiednio grubszy.

  • 10. Data: 2019-09-06 13:32:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-05 o 22:10, Jakub Rakus pisze:
    > Jak przykołkować bardzo grubą (powyżej 40 cm, maksymalnie do 70 cm)
    > warstwę styropianu? Są w ogóle do tego kołki dostępne w sprzedaży
    Ale dla domu jednorodzinnego nie musisz kołkować.

    > (najdłuższe widziałem 45 cm), czy jakoś inaczej takie warstwy się montuje?

    Tak, inaczej, wystarczy przykleić na pianie do styropianu, gwarantuję Ci
    że rozerwiesz
    styropian a nie puści Ci klej, kołki są zbędne, sam mam tak zrobione
    a mieszkam w bardzo wietrznej okolicy i nic sie nie dzieje.

    --
    Janusz