  • 11. Data: 2019-09-06 18:26:18
    Temat: Re: Kołkowanie baaaardzo grubego styropianu
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 września 2019 15:10:54 UTC-5 użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > Jak przykołkować bardzo grubą (powyżej 40 cm, maksymalnie do 70 cm)
    > warstwę styropianu? Są w ogóle do tego kołki dostępne w sprzedaży
    > (najdłuższe widziałem 45 cm), czy jakoś inaczej takie warstwy się montuje?

    Zacznijmy od tego ze nie ma co kolkowac jak robisz ponizej 2 pieter.

    Zakladam ze te grube styro to nie po to zeby bylo cieplo tylko zeby jakies fikusnosci
    geometrii przykryc.

    Jak sie obawiasz ze taka warstwa styro moze odpasc i nie kupisz tak dlugich kolkow to
    raczej musisz sobie jakies kotwy nagwintowac samodzielnie i z dostepnych kolkow cos
    zesztukowac.

    Prety plastikowe znajdziesz na allegro, ja bym to montowal w odwrotnej kolejnosci:
    Najpierw powiercic tak aby otwory byly szersze na dnie a wezsze przy wyjsciu.
    Dopasowac gwintowany kolek plastikowy, wkleic na zywice epoksydowa, nalozyc styro
    robiac w nim otwory przed nalozeniem, luzy zapianowac, nakrecic na kolek grzybek z
    zestawu dostepnego.

    Nic lepszego nie ustrugasz poza zrobieniem drewnianego stelarza i wypelnieniu go
    styro a potem pracowitym docinaniu, tynkowaniu itp...

    A w praktyce bym zasugerowal: Jak to nie takie krytyczne to nie rob az tak grubej
    izolacji. Pozytek z tego nikly, klopotu kupa.

  • 12. Data: 2019-09-06 18:29:21
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 września 2019 11:26:20 UTC-5 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > A w praktyce bym zasugerowal: Jak to nie takie krytyczne to nie rob az tak grubej
    izolacji. Pozytek z tego nikly, klopotu kupa.

    Po podumaniu jeszcze inna mozliwosc:
    Zakolkuj normalnymi kolkami ale wytnij odpowiednio duze otwory na grzybek. Otwor
    wypelnij walcami ze styro wycietymi na miare.

    W stosunku do tradycyjnej metody tylko musisz miec dlugie wiertlo, wycinarke rdzeni.

    Powodzenia!

  • 13. Data: 2019-09-07 02:25:35
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Jakub Rakus napisał:
> [...]
    > warstwę styropianu? Są w ogóle do tego kołki dostępne w sprzedaży
    > (najdłuższe widziałem 45 cm), czy jakoś inaczej takie warstwy się montuje?

    Już chyba przy grubości styropianu powyżej 20-30cm kołkowanie nie ma sensu
    ze względu na mostki cieplne spowodowane tymi kołkami, po prostu przez kołki
    ucieka więcej ciepła niż styropian go zatrzymuje, trzeba to sobie policzyć,
    wiec kołkowanie warstwy 40-70cm nie ma żadnego sensu, chyba że ten styropian
    nie spełnia funkcji izolacyjnej?

  • 14. Data: 2019-09-07 08:47:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 7.09.2019 o 02:25, SpiskowyMocny pisze:

    > Już chyba przy grubości styropianu powyżej 20-30cm kołkowanie nie ma sensu ze
    > względu na mostki cieplne spowodowane tymi kołkami, po prostu przez kołki ucieka
    > więcej ciepła niż styropian go zatrzymuje

    Zdania uczonych są podzielone, bo w opozycji do domorosłego uczonego,
    tako rzecze uczony z firmy od kołków PEG:

    "Kołki PEG pochodzą z Niemiec, wykonane są z zbrojonego włókna szklanego i
    charakteryzują się niezwykle wysoką wytrzymałością na siły wyrywające jak i
    ścinające. Ze względu na materiał z jakiego są wykonane posiadają niski stopień
    przewodności cieplnej, co sprawia, że nie powodują powstawania mostków cieplnych
    tak jak ma to miejsce w przypadku kołków z trzpieniem metalowym".

  • 15. Data: 2019-09-07 12:35:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.09.2019 08:47, collie wrote:
> [...]
    > niski stopień przewodności cieplnej, co sprawia, że nie powodują
    > powstawania mostków cieplnych tak jak ma to miejsce w przypadku kołków z

    A jakby tak użyć kołków styropianowych?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2019-09-07 13:37:16
    Od: collie <c...@v...pl>

    > A jakby tak użyć kołków styropianowych?

    Albo z pianki PUR?

  • 17. Data: 2019-09-07 16:28:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    A jak wyglądają kołki styropianowe? Albo pur? ;)

    b.

  • 18. Data: 2019-09-07 23:30:23
    Temat: Re: Kokowanie baaaardzo grubego styropianu
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 06.09.2019 o 08:07, abn140 pisze:
    > byla chyba technika taka kiedys, ksztaltki styropianowe, srodki zalewalo sie
    > betonem.
    > jest to jeszcze? umarlo?

    Jest, np. Izodom2000 produkowane w Zd. Woli

    --
    Czarek

  • 19. Data: 2019-09-08 08:00:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.09.2019 16:28, Budyń wrote:
    > A jak wyglądają kołki styropianowe? Albo pur?;)

    Bierzesz prostą rurkę 1/2", przeciskasz przez styropian, wyjmujesz i
    masz kołek. Smarujesz go pianką z pistoletu i wciskasz ponownie w to
    samo miejsce. Nie ma bata, musi trzymać! Nie mówią tego ludziom, żeby ci
    pieniądze wydawali!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2019-09-08 08:28:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 września 2019 08:00:54 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > masz kołek. Smarujesz go pianką z pistoletu i wciskasz ponownie w to
    > samo miejsce. Nie ma bata, musi trzymać! Nie mówią tego ludziom, żeby ci

    nie rozumiem, potrzeba nam kołka do mocowania styropianu do podłoża betonowego,
    drewnianego czy jakiegokolwiek innego. Ty proponujesz wykonanie otworu w styropianie
    i ponowne go zaślepienie bez żadnego nowego mocowania do ściany.

    chyba ze mówisz o czym innym np. o zaślepce kołka. Ale my o długich kolkach a nie
    zaślepkach.

    b.