  • 21. Data: 2019-09-08 09:54:08
    Temat: Re: Kołkowanie baaaardzo grubego styropianu
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Bierzesz prostą rurkę 1/2", przeciskasz przez styropian, wyjmujesz i masz kołek.
    > Smarujesz go pianką z pistoletu i wciskasz ponownie w to samo miejsce. Nie ma
    > bata, musi trzymać! Nie mówią tego ludziom, żeby ci pieniądze wydawali!

    I tym druciarskim sposobem masz połączone jak się patrzy dwie płyty
    styropianowe, miast po prostu posmarować je pianką i skleić ze sobą.

    A do ściany? A do ściany rozwijamy więcej drutu:

  • 22. Data: 2019-09-08 11:06:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    Że głupiejemy jako społeczeństwo to już jakiś czas temu zauważyłem. Emotikona nie ma
    i na poważnie coniektorzy wzięli tekst o kółkach sturopianowych. Kwestia czasu jak
    US dyrektywę wprowadzi że obowiązkowe będzie oznaczanie żartobliwych wypowiedzi

  • 23. Data: 2019-09-08 11:07:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    ja
    Że głupiejemy jako społeczeństwo to już jakiś czas temu zauważyłem. Emotikona nie ma
    i na poważnie coniektorzy wzięli tekst o kółkach styropianowych. Kwestia czasu jak
    UE dyrektywę wprowadzi że obowiązkowe będzie oznaczanie żartobliwych wypowiedzi

  • 24. Data: 2019-09-15 21:18:31
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.09.2019 o 18:26, s...@g...com pisze:

    > Zacznijmy od tego ze nie ma co kolkowac jak robisz ponizej 2 pieter.

    Parter + piętro + poddasze, piętro i poddasze są już "w trójkącie"
    wyznaczonym przez dach. Od gruntu do szczytu dachu w szczycie jest
    prawie 9 metrów.

    > Zakladam ze te grube styro to nie po to zeby bylo cieplo tylko zeby jakies
    fikusnosci geometrii przykryc.

    Stary krzywy dom, w rzucie z góry obrys ścian jest rombem. Dach
    dwuspadowy jest nowy, ułożony tak, że krawędzie boczne są równoległe do
    ścian bocznych domu, przez co w szczytach jest tak że z jednej strony
    dach wystaje 30cm, z drugiej prawie 90cm. Więc jest pomysł, który
    niekoniecznie mi się podoba, żeby zamaskować tą krzywiznę dokładając
    styropianu.

    Jakub Rakus

  • 25. Data: 2019-09-16 16:53:50
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 września 2019 14:18:33 UTC-5 użytkownik Jakub Rakus napisał:

    > Parter + piętro + poddasze, piętro i poddasze są już "w trójkącie"
    > wyznaczonym przez dach. Od gruntu do szczytu dachu w szczycie jest
    > prawie 9 metrów.

    Jest na styk. Moze warto zakolkowac jak duzo roboty z tym nie bedzie...
    Ale jak ci sie nie uda to szanse ze cos odpadnie beda niewielkie.

    Tu sobie zobacz co mialem na mysli piszac o rdzeniach:
    https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/w-jakic
    h-przypadkach-konieczne-jest-kolkowanie-styropianu-k
    iedy-wystarczy-klej-aa-Nqc7-pe7w-WLnH.html

> [...]
    > dach wystaje 30cm, z drugiej prawie 90cm. Więc jest pomysł, który
    > niekoniecznie mi się podoba, żeby zamaskować tą krzywiznę dokładając

    To troche komplikuje temat.
    Z jednej strony lepiej okapow nie miec za duzych z drugiej lepiej nie klasc az tyle
    styro.

    Rozwiazaniem dodatkowym jest szkielet drewniany pod styro. Ale to podrozy calosc.

    Na moje to chyba lepiej przykleic na klej, klej kupic dobry i kasy na niego nie
    zalowac.
    I zakolkowac najdluzszymi kolkami jakie znajdziesz. Brakujaca dlugosc wyciac
    otwornica. Wyciety rdzen wkleic na piance.

    Alternatywnie uzyc metalowych kotw, przewodzeniem ciepla bym sie nie martwil. Dasz
    jedna na pol m2 wiec straty beda nieduze.

  • 26. Data: 2019-09-16 17:32:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-15 o 21:18, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > dach wystaje 30cm, z drugiej prawie 90cm. Więc jest pomysł, który
    > niekoniecznie mi się podoba, żeby zamaskować tą krzywiznę dokładając
    Ja bym kleił warstwy po 10cm na kleju piaankowym bo mocniejszy, warstwy
    przesuwał wzg siebie tak aby
    uzyskać lepsze krycie i wytrzymałość i żadaną grubość.

    --
    Janusz