  • 1. Data: 2017-06-22 13:15:24
    Temat: Komin
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tak sobie oglądam pobieżnie Łukasza Budowlańca z Domza150tysiecy jak
    pracuje i dochodzę do wniosku, że kominy to jednak zło. Jest to kosztowne i
    pracochłonne jeszcze bardziej niż się to mnie wcześniej wydawało. Tym samym
    utwierdzam się w przekonaniu, że zupełne pozbycie się ich w nowym domu to
    był bardzo dobry krok.

    Swoją drogą zadałem na YT pytanie, dlaczego do niecałych 100m2 parterowego
    domu robi dwa kominy, zamiast WM (gdy u mnie z robocizną z reku dla domu
    220m2 ma się zamknąć w 16 tys. zł BRUTTO), i do tego jeszcze kotłownię
    prawie 8m2 z kominem spalinowym gdy można taki domek spokojnie grzać prądem
    (względnie PC PW), jakoś odpowiedź pominął. :P

    Znaczy ja rozumiem że inwestor swoje decyduje -- ale rzeczony Budowlaniec
    Łukasz sprzedaje projekt tego domu i mógłby jednak zacząć ludzi wyprowadzać
    z syfu spalinowego. A tak, jest jak jest. 2017 rok, a tu kasa władowana w
    kotłownię z miejscem na piec (zamiast pralni, przy takim metrażu każdy metr
    na wagę złota) i kominy spalinowe jak w średniowieczu z gównianą WG. :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2017-06-22 13:25:50
    Temat: Re: Komin
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 13:15:26 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > na wagę złota) i kominy spalinowe jak w średniowieczu z gównianą WG. :/

    a ile taki komin kosztuje?

  • 3. Data: 2017-06-22 13:28:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Jun 2017 04:25:50 -0700 (PDT), Bolko

    > a ile taki komin kosztuje?

    Fhuj pracy przede wszsytkim. ;) On tam stawiał systemowe z pustaków
    keramzytowych (chyba) dwudrożne z wkładem ceramicznym...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2017-06-22 14:40:58
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Myjk
    za kilkanascie lat jak sie elektryki wepna w siec a 'rzund' dostajac w
    doope - doyebie akcyze na prad - znaczy - jak na paliwa bo costam juz jest
    chyba - to firma stawiajaca kominy w gotowych bezkominowcach bedzie robic
    kokosy.
    imo

  • 5. Data: 2017-06-22 15:05:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-22 o 13:28, Myjk pisze:
    > Thu, 22 Jun 2017 04:25:50 -0700 (PDT), Bolko

    > Fhuj pracy przede wszsytkim. ;) On tam stawiał systemowe z pustaków
    > keramzytowych (chyba) dwudrożne z wkładem ceramicznym...

    Przecież to tak samo szybko się kładzie jak bloczki z suporeksu, więc
    przy czym jest te fhuj pracy?

  • 6. Data: 2017-06-22 17:59:48
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 13:28:14 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > Fhuj pracy przede wszsytkim. ;) On tam stawiał systemowe z pustaków
    > keramzytowych (chyba) dwudrożne z wkładem ceramicznym...

    wychowałem się w domu który przeżył
    II RP
    Okupacje
    PRL
    III RP
    Smoleńsk
    IVRP

    Jak przychodzi zima to rano jest 10 stopni w zimie bo takie sa szpary.
    A fundament to kamienie posklejane gliną.
    A jakoś to jeszcze się trzyma.

    A ty władowałeś w fundamenty B20 dzieki czemu przeżyje chałupa 100 lat.
    I wiesz co będzie za 100 lat

  • 7. Data: 2017-06-22 18:11:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Jun 2017 15:05:37 +0200, nadir

    > Przecież to tak samo szybko się kładzie jak bloczki z suporeksu, więc
    > przy czym jest te fhuj pracy?

    Głównie z przygotowaniem wyczystki i obróbką dachową. Sam komin, wygóglałem
    to co wspomniany budowlaniec montował, Schiedel jednowyciągowy z wentylacją
    6m. 3400 brutto, ale dali przecenę na 2900. Razy dwa mamy 6000 plus
    robocizna, czyli pewnie z 8k trzeba zapłacić. Za tyle piniędzy to już
    spokojnie WM się zrobi z jakimś małym rekuperatorem. Ale jak w konto komina
    spalinowego policzyć też kotownie pod przyszłe spalinowe źródło ciepła, to
    już całość wypada bardzo słabo. Wiec nadal nie rozumiem czemu ludzie się
    pchają w kominy i kotły spalinowe...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2017-06-22 19:25:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-22 o 18:11, Myjk pisze:

    > Głównie z przygotowaniem wyczystki i obróbką dachową. Sam komin, wygóglałem
    > to co wspomniany budowlaniec montował, Schiedel jednowyciągowy z wentylacją
    > 6m. 3400 brutto, ale dali przecenę na 2900.

    Tu masz cenę komina 6m

    http://www.kominy.pl/system-kominowy-ceramiczny-jawa
    r-uniwersal-plus-o-200mm-z-wentylacja-rura-izostatyc
    zna.html?gclid=CLeKwOL60dQCFQuMGQodXUoBYg

    > Razy dwa mamy 6000

    A po co dwa kominy?

    > plus robocizna, czyli pewnie z 8k trzeba zapłacić.

    Wcale nie trzeba.

    > Za tyle piniędzy to już spokojnie WM się zrobi z jakimś małym rekuperatorem.

    Jak się porównuje systemy kominowe z górnej półki z rekuperatorem i
    przewodami wentylacyjnymi z najniższej, to tak. Wszystko można tak
    udowodnić.

  • 9. Data: 2017-06-22 20:24:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Jun 2017 19:25:33 +0200, nadir

    > Tu masz cenę komina 6m
    > http://www.kominy.pl/system-kominowy-ceramiczny-jawa
    r-uniwersal-plus-o-200mm-z-wentylacja-rura-izostatyc
    zna.html?gclid=CLeKwOL60dQCFQuMGQodXUoBYg

    To nie jest komin jakiego używał wspomnainy budowlaniec. Niemniej jednak
    powyższy 6m kosztuje 1800-1900 (zależnie od trójnika) brutto (po rabacie),
    x2 jak we wspomnianym domu i wychodzi 3600 plus robocizna. Za betonową
    płytę kominową każą sobie dopłacić kolejną stówkę. Ale pewnie nie
    potrzebna. :P No i w obydwu przypadkach nie policzyłem obróki komina nad
    połacią, tj. obłożenia klinkierem czy inną strutkurą.

    > A po co dwa kominy?

    No przecież od początku twierdzę, że są zbyteczne. :P Drugi pewnie do
    kominka czy innej kozy w razie jakby prądu zabrakło i piec na paliwo stałe
    w kotłowni przestał działać. :P

    > Wcale nie trzeba.

    Tyle zapłacono w omawianym przykładzie.

    > Jak się porównuje systemy kominowe z górnej półki z rekuperatorem i
    > przewodami wentylacyjnymi z najniższej, to tak. Wszystko można tak
    > udowodnić.

    Nie są z najniższej -- pisałem o przewodach flex, antybakteryjnych, komplet
    materiałów ze skrzynkami rozprężnymi do domu 100m2 to około 2 tys. zł, plus
    reku za 3-4k plus robocizna 2. Jakbym miał przetstawić najtańszy zestaw, to
    reku można mieć za połowę ww. ceny, a całość można zmontować samemu i
    zrobić to za połowę ceny. Zresztą do tego piłem u Łukasza, który zachęca do
    samorobienia i mógły pokazać jak położyć WM. Wg mnie to znacznie łatwiejsze
    i szybsze niż stawianie komina.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-06-23 09:41:20

    > kominem spalinowym gdy można taki domek spokojnie grzać prądem
    > (względnie PC PW), jakoś odpowiedź pominął. :P

    Po pierwsze spaliny powstają w elektrowni (większość w Polsce na węgiel)
    Prąd jest cholernie drogi jako paliwo do grzania.
    Jeżeli już to pompa ciepła ale nie prąd.