  • 1. Data: 2017-01-19 14:22:51
    Temat: Komin murowany będzie dobry?
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    Witam

    Mam jeden nieużywany kanał kominowy wymurowany z białej cegły.

    Czy mogę tam podłączyć piec na drewno?

    W kominie nie ma żadnej rury z kwasówki i niczego podobnego.

    Nie zniszczy się? Bo np. do gazu mam wstawioną rurę kwasową w innym kanale.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2017-01-20 19:23:31
    Temat: Re: Komin murowany będzie dobry?
    Od: _chab_ <w...@w...pl>

    30 lat tak mam i daje radę.

  • 3. Data: 2017-01-23 18:31:01
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Wstaw rure, bedziesz mógł ukradkiem palić smieci (opona, gumiak, ...).
    --
    A S

  • 4. Data: 2017-01-24 08:20:30
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Wstaw rure, bedziesz mógł ukradkiem palić smieci (opona, gumiak, ...).

    nie mam skąd brać, sąsiad palił oponami i co 2 tygodnie czyścił komin :-)

    Mam tylko drewno a i tak palę gazem.

    Bez rury zniszczy się komin?

  • 5. Data: 2017-01-24 09:49:40
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > komin?
    istnieje niezerowa mozliwosc.
    generalnie palenie drewnem wymaga konkretnego kotla pod to paliwo.
    oczywiscie wymagany jest bufor.
    pali sie na maxa, tzn na ostro, cieplo w bufor i potem czerpiesz z niego.
    w takim systemie komin przezyje.
    w innym bedzie sie zasyfiac i zalewac kondensatem. ale znowu - nie musi.
    to zalezy od wielu czynnikow. chocby od suchosci drewna i gatunku.
    sam wiesz co chcesz zrobic. opisz to na forach ogrzewniczych albo sam
    przemysl.
    oidp to kominki z wkladem podpina sie pod kominy z nierdzewka lub jakies
    systemowe pod to...

  • 6. Data: 2017-01-24 13:13:59
    Temat: Re: Komin murowany b?dzie dobry?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > oidp to kominki z wkladem podpina sie pod kominy z nierdzewka lub jakies
    > systemowe pod to...

    A wkład z rury ceramicznej z otuliną po zewnętrznej stronie rury
    wewnątrz komina systemowego, byłby ok?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2017-01-25 17:44:33
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał >>

    > A wkład z rury ceramicznej z otuliną po zewnętrznej stronie rury wewnątrz
    > komina systemowego, byłby ok?

    Na pewno byłby idealny ale wątkodawca ma już istniejący komin wymurowany z
    białej cegły
    wiec wstawienie rury ceramicznej w otulinie jest raczej niewykonalne.
    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2017-01-27 20:39:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Na pewno byłby idealny ale wątkodawca ma już istniejący komin wymurowany
    > z białej cegły
    > wiec wstawienie rury ceramicznej w otulinie jest raczej niewykonalne.

    U teściów kiedyś przy wymianie pokrycia dachu, wymienili i komin na
    nowy. Może wystarczy poczekać :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz