  • 1. Data: 2014-11-25 18:21:51
    Temat: Kominek i podczerwień
    Od: Frez <f...@g...com>

    Mam taki dylemat:
    Kominek (raczej mały) w pokoju ok 20mkw.Po rozpaleniu w niewielkiej
    odległości od szyby ok. 2-3m trudno jest przebywać z powodu bezpośrednio
    emitowanego ciepła.
    Kiedyś w hucie zauważyłem chłopaków przy piecach w stosownych
    kapeluszach z, uwaga, woalkami z siatki miedzianej. Wytłumaczyli,że
    skutecznie odprowadza ciepło i pyski im się nie palą. Pomyślałem o czymś
    podobnym- "parawan "do kominków otwartych, który służy do zabezpieczania
    pokoju przed ew. odpryskami
    Stąd pytanie, czy takie coś o oczkach np.4-5mm potrafi zaekranować
    człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito
    o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę samemu?
    Ktoś testował podobne rozwiązania?

  • 2. Data: 2014-11-25 18:40:45
    Temat: Re: Kominek i podczerwień
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 18:21:52 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
> [...]
    > człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito
    > o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę samemu?

    Spytaj chłopaków w hucie.

  • 3. Data: 2014-11-25 19:40:56
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-11-25 18:40, k...@g...com pisze:

    > Spytaj chłopaków w hucie.
    Nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem,że wytłumaczyli.

  • 4. Data: 2014-11-25 20:01:59
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

> [...]
    > człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito
    > o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę samemu?

    Jak masz smykałkę to zrób, a jak nie to kup gotowy:
    https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka
    Pomysł i ile wiem ma już kilka wieków.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2014-11-25 20:15:48
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 19:40:57 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

    > Nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem,że wytłumaczyli.

    To w czym masz problem? Potrzebujesz potwierdzenie od osób które nigdy z czymś takim
    do czynienia nie miały? Kominek z 10kW i 20 metrów kwadratowych. Za dużo watów na
    metr kwadratowy i dlatego tak się dzieje. Z dawnych czasów został mi piec na drewno.
    Nazywa się Nordica. Sama nazwa sugeruje ze to wyrób dobrej jakości. Stoi w pokoju o
    pow 37m2. Ma 7KW mocy. Jak bym w nim napalił na cały gwizdek przy -20 na zewnątrz to
    by mi oczy wyschły jak bym był po przeciwnej stronie pokoju. Naucz się spalać trzy
    brykiety w 10 godzin a problem sam zniknie.

  • 6. Data: 2014-11-25 20:47:33
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-11-25 20:01, ZbyszekZ pisze:
    > Jak masz smykałkę to zrób, a jak nie to kup gotowy:
    > https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka
    > Pomysł i ile wiem ma już kilka wieków.
    Tak jest. Ale nie chodzi mi o zabezpieczenie przed iskrami czy żeby
    dzieciak czy pies nie dotknął gorącej szyby.
    Bo nie mam kominka otwartego.W parametrach zwykle piszą o czymś takim.
    Ja chciałbym złapać bezpośrednie promieniowanie na siatkę i ona niech to
    wtórnie rozproszy.Dlatego IMO miedz/mosiądz, ale co do wielkości oczek
    to niestety nie wiem...

  • 7. Data: 2014-11-25 21:14:55
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 20:47:35 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
> [...]
    > Ja chciałbym złapać bezpośrednie promieniowanie na siatkę i ona niech to
    > wtórnie rozproszy.Dlatego IMO miedz/mosiądz, ale co do wielkości oczek

    Siatka ani żadna inna przesłona nie pochłonie ciepła tak żeby go mniej się zrobiło.
    Dasz coś błyszczącego to odbije na ściany albo meble i może się pożar zrobić. Dasz z
    czegoś ciemnego to zaabsorbuje i się rozgrzeje. Za moment będziesz pytał o przesłonę
    do zasłaniania przesłony. Jak pokój 20m2 to 4x5m Żar wali na 2-3 metry. Po co Ci
    pokój z kominkiem jak tylko w jednym rogu można w nim przebywać? Jedyne rozwiązanie
    to mniej palić. Pies i dziecko do gorącego raczej nie dojdą bo w przeciwieństwie do
    wielu dorosłych mają trochę rozumu.

  • 8. Data: 2014-11-26 09:02:17
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-11-25 20:01, ZbyszekZ pisze:

    > https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka

    Tak pierwszy lepszy za 60 zł nada się.
    Podczas "imprez rodzinnych" taki właśnie ustawiam przed i nie ma problemu.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-11-26 19:02:46
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-11-26 09:02, krak pisze:

    > Tak pierwszy lepszy za 60 zł nada się.
    > Podczas "imprez rodzinnych" taki właśnie ustawiam przed i nie ma problemu.
    > Pozdrawiam

    Dzięki. Pierwsza konstruktywna odpowiedź.

  • 10. Data: 2014-11-26 20:17:28
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 26 listopada 2014 19:02:47 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

    > Dzięki. Pierwsza konstruktywna odpowiedź.

    Na 120% jesteś Rosjaninem. Rosjanin zadając pytanie zna odpowiedź. I każda inna
    wzbudza w nim podejrzenie że ktoś chce go oszukać. Rozwiązaniem nie jest metalowy
    parawan tylko takie palenie żeby mniej ciepła było emitowane przez szybę.