  • 1. Data: 2019-11-23 20:56:37
    Temat: Komórka
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Wiem, że na grupie zdarzają się różne wątki n ie zawsze budowlane, a że tu mądrzy
    ludzie siedzą to poruszę temat.
    Chodzi o połączenia telefonów komórkowych. W Polsce wszystkie rozmowy przechodzą
    przez przekaźniki znajdujące się w Polsce ale jeśli wyjadę za granicę np. do Austrii
    i dzwonię do polaka który jest w np. w Chorwacji to przez jakie przekaźniki to
    przechodzi? Chyba nie polskie? Właśnie nie jestem pewien.
    Kadar

  • 2. Data: 2019-11-23 21:20:30
    Temat: Re: Komórka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-11-23 o 20:56, Kadar pisze:
    > mądrzy ludzie
    A na p.m.t.gsm nie ma mądrych?

    Robert

  • 3. Data: 2019-11-23 21:24:21
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > A na p.m.t.gsm nie ma mądrych?

    Co się czepiasz, przecież komórka to obiekt budowlany ;-)

    --
    Czarek

  • 4. Data: 2019-11-23 21:51:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to dla Ciebie roznica ze zamiast przez Kiernozie rozmowy będą szły przez bazę na
    Księżycu?

  • 5. Data: 2019-11-23 21:54:30
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.11.2019 o 20:56, Kadar pisze:

> [...]
    i dzwonię do polaka który jest w np. w Chorwacji to przez jakie przekaźniki to
    przechodzi? Chyba nie polskie? Właśnie nie jestem pewien.

    Stacja bazowa (przekaźnik) telefonii komórkowej ma zasięg kilkunastu
    kilometrów. Będąc za granicą łączysz się z miejscową stacją bazową
    sieci, która ma podpisaną umowę o roamingu z Twoją siecią krajową.
    Jeśli nie naruszasz zasad Polityki Uczciwego Korzystania z roamingu
    (FUP), to na terenie UE rozmawiasz jak w Polsce, bo praktycznie
    wszystkie sieci w Polsce mają roaming z wszystkimi sieciami w UE.
    Z krajami spoza UE jest różnie - w jednych jest tak samo jak w UE,
    w innych płacisz jak za zboże.

  • 6. Data: 2019-11-29 23:09:25
    Od: Kadar <o...@g...com>

    W dniu sobota, 23 listopada 2019 20:56:39 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    i dzwonię do polaka który jest w np. w Chorwacji to przez jakie przekaźniki to
    przechodzi? Chyba nie polskie? Właśnie nie jestem pewien.

    Dzieki.

  • 7. Data: 2019-11-30 18:31:29
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-11-29 o 23:09, Kadar pisze:
> [...]
    i dzwonię do polaka który jest w np. w Chorwacji to przez jakie przekaźniki to
    przechodzi? Chyba nie polskie? Właśnie nie jestem pewien.

    Sam sobie dziękujesz? ;)

    Jeśli chodzi o koszty to nie ma znaczenia, czy Twój odbiorca jest w
    Chorwacji, na Syberii, Alasce czy Księżycu. To nie Twoja sprawa. Płacisz
    wg taryfy swojego operatora, tak jak do Polski byś dzwonił.
    Jeśli chodzi o ciekawość, o też chętnie bym się dowiedział jak to idzie.
    Czy najkrótszą drogą, czy dookoła.

    Lata temu, nikomu nie śniło się o komórkach, będąc w Łomnicy
    Tatrzańskiej chciałem zadzwonić do Zakopanego. Raptem parędziesiąt km.
    telefonistka długo tłumaczyła ile to będzie kosztować, bo to przez Pragę
    i Warszawę będzie szło.

  • 8. Data: 2019-12-02 16:33:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-11-30 o 18:31, adam pisze:

> [...]
    > wg taryfy swojego operatora, tak jak do Polski byś dzwonił.
    > Jeśli chodzi o ciekawość, o też chętnie bym się dowiedział jak to idzie.

    Do nie lokalnego numeru leci dookoła.

    --
    Pete