  • 1. Data: 2020-07-06 22:29:02
    Temat: Kompostownik murowany
    Od: m...@g...com

    Witam,
    mam do zagospodarowania róg działki na kompostownik. Czy mogę go zbudować z pustaka,
    tzn 3 ścianki a tylko od przódu deski poziome z odstępami? czy zrobić odstępy w
    pustakach na wentylację? czy koniecznie musi być drewniany? i czy może mieć takie
    rozmiary, bo w sklepach są bardziej na wysokość a mi potrzeba bardziej w poziomie:
    szerokość i wysokość na około 1m a długość od czoła z 2 metry.

  • 2. Data: 2020-07-07 09:53:26
    Temat: Re: Kompostownik murowany
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06.07.2020 o 22:29, m...@g...com pisze:
> [...]
    poziomie:
    > szerokość i wysokość na około 1m a długość od czoła z 2 metry.

    Wentylacja z każdej strony. I żeby spód nie był wybetonowany, jak to
    niektórzy robią.

    Krycha.

  • 3. Data: 2020-07-07 17:55:01
    Od: m...@g...com

    Ok. Dzieki jedyne wlasnie to wiem tyle ze ma byc na ziemi.

  • 4. Data: 2020-07-07 22:53:47
    Od: m...@g...com

    Jeszcze się zastanawiam czy nie zrobić drewnianego. Czy drewno mogę zabezpieczyć
    jakąś bejcą/drewnochronem ?
    Ewentualnie jakie odstępy miedzy deskami i czy trzeba zrobić klape do przykrycia

  • 5. Data: 2020-07-07 23:36:16
    Od: XL <i...@g...pl>

    Krycha <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Wentylacja z każdej strony. I żeby spód nie był wybetonowany, jak to
    > niektórzy robią.

    Mam wybetonowany i sobie chwalę. To, co dobre, nie wsiąka w podłoże. Tylko
    trzeba terminowo przekładać.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 6. Data: 2020-07-07 23:46:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 7.07.2020 o 23:36, XL pisze:

    > Mam wybetonowany i sobie chwalę.

    Kto głupiemu zabroni? Sobie chwalić. Tylko dżdżownice
    i inne tałatajstwo ze Śródziemia sobie chwali jakby mniej.

  • 7. Data: 2020-07-08 01:22:04
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > Kto głupiemu zabroni? Sobie chwalić. Tylko dżdżownice
    > i inne tałatajstwo ze Śródziemia sobie chwali jakby mniej.

    Nie widzę, aby narzekały. Jest ich pełno. Mają hektar tylko dla siebie. Nie
    żałuję im.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 8. Data: 2020-07-08 08:22:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 8.07.2020 o 1:22, XL pisze:

    > Nie widzę, aby narzekały. Jest ich pełno. Mają hektar tylko dla siebie. Nie
    > żałuję im.

    To nie to samo. W kompostowniku zawsze smaczniej. Dla dżdżownic.
    Zwłaszcza amerykańskich. Podobnie jak z cudzymi żonami. Każda
    żona o tym wie. Zwłaszcza gdy ma męża.

  • 9. Data: 2020-07-08 09:03:07
    Od: XL <i...@g...pl>

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > To nie to samo. W kompostowniku zawsze smaczniej. Dla dżdżownic.

    Sorry, wystarczająco pracuję dla dobra dżdżownic, nie mam wyrzutów
    sumienia.

    > Zwłaszcza amerykańskich. Podobnie jak z cudzymi żonami. Każda
    > żona o tym wie. Zwłaszcza gdy ma męża.

    Mój siedzi we własnym kompostowniku i nie odwiedza cudzych. Jeśli o to
    chodzi, bo nie wiem, czy.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 10. Data: 2020-07-08 21:42:10
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 07.07.2020 o 22:53, m...@g...com pisze:
    > Jeszcze się zastanawiam czy nie zrobić drewnianego. Czy drewno mogę zabezpieczyć
    jakąś bejcą/drewnochronem ?
    > Ewentualnie jakie odstępy miedzy deskami i czy trzeba zrobić klape do przykrycia

    Trochę przykładów.
    Np.
    https://muratordom.pl/galeria/kompostownik/gg-aUnq-k
    pxV-VkPc/gp-nfr1-ohvb-aWpK
    może to:
    https://www.obi.pl/porady/ogrod-i-wypoczynek/rosliny
    -ogrodowe/podstawy-ogrodnictwa/zakladanie-kompostown
    ika-w-5-krokach/
    https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/kompo
    stownik-w-ogrodzie-jak-zrobic-aa-YtKr-XbYu-7W17.html

    Krycha.