  • 1. Data: 2018-01-12 17:35:32
    Temat: Kontener morski jako zaplecze budowy
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Przy budowie nowego domu chcę wykorzystać
    kontener morski 40'DV jako zaplecze budowy.
    Posadowienie na bloczkach betonowych czyli nie związane z podłożem.
    o wymiarach :
    Długość 12,03
    Szerokość 2,35
    Wysokość 2,39
    Czyli około 28 m2 powierzchni.

    Moje pytanie brzmi, czy mogę ten kontener, nie naruszając prawa,
    pozostawić na działce na stałe, po zakończeniu budowy?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-01-12 20:08:17
    Temat: Re: Kontener morski jako zaplecze budowy
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-12 o 17:35, Tomasz pisze:
> [...]

    > Moje pytanie brzmi, czy mogę ten kontener, nie naruszając prawa,
    > pozostawić na działce na stałe, po zakończeniu budowy?

    Nie wiem jak u Ciebie wygląda MPZP czy też WZ, ale na działce budowlanej
    możesz postawić budynek gospodarczy do 35m2 na zgłoszenie.

  • 3. Data: 2018-01-13 08:36:15
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Nie wiem jak u Ciebie wygląda MPZP czy też WZ, ale na działce budowlanej
    > możesz postawić budynek gospodarczy do 35m2 na zgłoszenie.

    Rozwiazanie faktycznie dobre ale za taki budynek gospodarczy, wolnostojący
    będę płacił
    podatek 10 razy wiekszy niż za powierzchnie domu (ok. 150 zl rocznie).
    Chodzi mi po głowie takie rozwiazanie aby dom od razu zaprojektować z tak
    zwanym garazem/wiatą
    dostawionym do ślepej ściany. Na razie go nie realizować, a jak już będą
    gotowe mury i ocieplenie
    dostawić ten kontener do sciany budynku i pokryc go jednospadowym dachem
    złaczonym z murem domu, tak jak w projekcie. Ponieważ kontener jest węższy
    od projektowanego garażu/wiaty to tą pozostała przestrzeń można by
    wykorzystać na skład drewna opałowego.
    Czy taki pomysł ma jakieś wady prawne?

    --
    Tomasz

  • 4. Data: 2018-01-13 08:42:36
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-13 o 08:36, Tomasz pisze:

> [...]
    > węższy od projektowanego garażu/wiaty to tą pozostała przestrzeń można
    > by wykorzystać na skład drewna opałowego.

    Tu już niech sie wypowie ktoś kto się na tym zna,
    ale wydaje mi się, że jak nie zrealizujesz budowy zgodnie z projektem to
    nie dostaniesz odbioru.
    Jeżeli chodzi o podatek to się upewnij. U mnie w gminie nie ma podatku
    od garaży wolnostojących i budynków gospodarczych do 35m2 o ile nie są
    wykorzystywane w prowadzeniu działalności gospodarczej (czy jakoś tak).

  • 5. Data: 2018-01-13 09:04:37
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

> [...]

    > od garaży wolnostojących i budynków gospodarczych do 35m2 o ile nie są
    > wykorzystywane w prowadzeniu działalności gospodarczej (czy jakoś tak).

    Dzięki za tą informację, dotychczas myślałem że każde pomieszczenie
    gospodarcze
    podlego opodatkowaniu. Dowiem sie oczywiście w Urzędzie.

    --
    Tomasz

  • 6. Data: 2018-01-13 09:27:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 08:43:01 UTC+1 użytkownik Baczek napisał:
    > U mnie w gminie nie ma podatku
    > od garaży wolnostojących i budynków gospodarczych do 35m2 o ile nie są
    > wykorzystywane w prowadzeniu działalności gospodarczej (czy jakoś tak).

    moze i nie ma - ale maja prawo nałozyć. A budynki nie będące mieszkalnymi są mocno
    opodatkowane

    b.

  • 7. Data: 2018-01-13 09:28:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 12 stycznia 2018 17:35:34 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    >
    > Moje pytanie brzmi, czy mogę ten kontener, nie naruszając prawa,
    > pozostawić na działce na stałe, po zakończeniu budowy?

    jesli go ujmiesz w projekcie budynku to czemu nie

    b.

  • 8. Data: 2018-01-13 11:22:18
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Moje pytanie brzmi, czy mogę ten kontener, nie naruszając prawa,
    > pozostawić na działce na stałe, po zakończeniu budowy?
    Zastanów się czy taki kontener w ogóle się do czegoś przyda
    Na etapie budowy zbyteczny moim zdaniem a na etapie mieszkania po co taki klamot ma
    pod domem stać
    Zbyteczny na etapie budowy napisałem bo fundamenty, mury itp w miesiąc Tobie zrobia
    Więc "zaplecze" niepotrzebne a i z drugiej strony "zaplecze" to problem wykonawcy.
    A jak już masz mury o klamoty typu szpadel i pół betoniarki trzymal bedziesz właśnie
    w tych "murach"
    Taki kontener to wywalone w błoto 5 albo więcej tysi które się przydadzą jak będziesz
    kafelki czy inne bidety kupował na zlecenie żony

  • 9. Data: 2018-01-13 11:25:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 stycznia 2018 08:36:25 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:

> [...]
    > dostawić ten kontener do sciany budynku i pokryc go jednospadowym dachem
    > złaczonym z murem domu, tak jak w projekcie.

    I wyjdzie Tobie drożej i będzie gorzej niż byś normalnie tam przybudówkę z poroszaju
    czy innego suporeksu zrobił.

  • 10. Data: 2018-01-13 11:27:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Tu już niech sie wypowie ktoś kto się na tym zna,
    > ale wydaje mi się, że jak nie zrealizujesz budowy zgodnie z projektem to
    > nie dostaniesz odbioru.

    Na odbiór nikt nie przyłazi
    Papiery zanosisz i za jakiś czas odbierasz kwit że możes w chałupie mieszkać