  • 1. Data: 2017-10-02 23:24:27
    Temat: Kontenet morski
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Znalazłem ogłoszenia gdzie sprzedają kontenery morskie 12m w cenie 4,5-5 tyś
    zł, nie wiem ile transport wynosi.
    Kusi mnie zeby coś takeigo kupić i zrobić sobie garaż, pomieszczenie
    gospodarcze, czy nawet mieszkanie a co:)
    Zastanawia mnie tylko sprawa zgłoszeń i pozwoleń, czy na taki kontener muszę
    mieć zgłoszenie, pozwolenie, czy co tam jeszcze? Bo urzędasy tylko kombinują
    zeby za wszystko doić kase.

  • 2. Data: 2017-10-02 23:32:29
    Temat: Re: Kontenet morski
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bob Budowniczy pisze:

    > Znalazłem ogłoszenia gdzie sprzedają kontenery morskie 12m w cenie
    > 4,5-5 tyś zł, nie wiem ile transport wynosi.

    Też nie wiem, ale najtaniej wyjdzie transport morski.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Micha%C5%82_Drzyma%C5%
    82a

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-10-03 10:30:25
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > Też nie wiem, ale najtaniej wyjdzie transport morski.

    To nie jest budynek ani budowla i nie jest to mała architektura więc
    możesz go sobie postawić na swoim gruncie bez pozwoleń, nie obejmuje go
    prawo budowlane.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Micha%C5%82_Drzyma%C5%
    82a

    Drzymała miał wóz nie kontener. To jednak mała różnica.

  • 4. Data: 2017-10-03 10:55:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Oct 2017 10:30:25 +0200, k...@w...pl napisał(a):

    > To nie jest budynek ani budowla i nie jest to mała architektura więc
    > możesz go sobie postawić na swoim gruncie bez pozwoleń, nie obejmuje go
    > prawo budowlane.

    Wymaga tylko zgłoszenia do lokalnych władz i możesz postawić ale na
    okres co najwyżej 1 roku. Potem musisz go przestawić (zmienić
    lokalizację) i zgłosić ponownie. Nie wiem czy przesunięcie o metr będzie
    uznane za zmianę lokalizacji. Wiele IMO zależy od układów w gminie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2017-10-03 11:01:23
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 października 2017 23:23:26 UTC+2 użytkownik Bob Budowniczy
    napisał:
> [...]
    > mieć zgłoszenie, pozwolenie, czy co tam jeszcze? Bo urzędasy tylko kombinują

    Chyba bym wolał zamiast tego zwykly garaż blaszany.
    Nie wiesz w jakim stanie te kontenery.
    Nie wiesz jak mocno sól morska je tyrała latami.
    Mają znormalizowane wymiary, Raczej długaśne, niezbyt ustawne.
    Moge sie założyc że jak nie pojedziesz sobie wybrac i załadowac jednego, to ci
    załaduja pierwszy z brzegu. Nazwijmy to niezbyt optymalny wybór jak na cos co ma ci
    słuzyc lata.

    A poza tym nie widze wad. Jak postawisz to nikt sie czepiać nie bedzie.

  • 6. Data: 2017-10-03 12:32:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Oct 2017 10:55:22 +0200, Jacek Maciejewski

> [...]
    > lokalizację) i zgłosić ponownie. Nie wiem czy przesunięcie o metr będzie
    > uznane za zmianę lokalizacji. Wiele IMO zależy od układów w gminie :)

    Takie zgłoszenie można uzyskać nawet na 10 lat. Wiem o tyle, bo szwagier
    takie pozwolenie dostał na dom letniskowy 100m2, bez fundamentów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-10-03 20:07:45
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-03 o 12:32, Myjk pisze:
    > Tue, 3 Oct 2017 10:55:22 +0200, Jacek Maciejewski

    > Takie zgłoszenie można uzyskać nawet na 10 lat. Wiem o tyle, bo szwagier
    > takie pozwolenie dostał na dom letniskowy 100m2, bez fundamentów.

    Na domek letniskowy (budynek rekreacji indywidualnej) do 35m2 na działce
    budowlanej zgłasza się budowę i nie dostaje żadnego terminu ważności.
    Można wystąpić o zaświadczenie o braku sprzeciwu i taki kwit kosztuje 17zł.
    Budynek tymczasowy może po zgłoszeniu stać w jednym miejscu max 180dni
    Samo zgłoszenie nic nie kosztuje.

  • 8. Data: 2017-10-03 20:28:33
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Baczek wrote:

> [...]
    > kwit kosztuje 17zł. Budynek tymczasowy może po zgłoszeniu stać w
    > jednym miejscu max 180dni Samo zgłoszenie nic nie kosztuje.

    Od stycznia br. nie potrzeba dokonywac zgloszenia.
    Mozesz wybudowac nie wiecej jak 2 szt na pow. 500m2

    Pozdr.
    Pepe

  • 9. Data: 2017-10-03 20:36:34
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > słuzyc lata.
    > A poza tym nie widze wad. Jak postawisz to nikt sie czepiać nie bedzie.

    Te kontenery używane są solidniejsze i w lepszym stanie niż te nasze garaże
    blaszaki a cena jest porównywalna.
    Kupił bym takie trzy, dwa ustawił obok siebie rozsunięte na 2m a na górę
    postawił trzeci i uzyskał bym dodatkową zadaszoną przestrzeń między nimi:)
    W jednym zrobił bym garaż, w drugim pomieszczenie gospodarcze a w trzecim
    górnym mieszkanie, mające dodatkową dwa tarasy a i trzeci taras na samej
    górze też by się przydał, w sumie niezły pałacyk dla biedoty za 20tyś zł:) A
    kto mi zabroni mieszkać w kontenerze?

  • 10. Data: 2017-10-03 21:24:46
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-03 o 20:28, Twardy pisze:

    > Od stycznia br. nie potrzeba dokonywac zgloszenia.
    > Mozesz wybudowac nie wiecej jak 2 szt na pow. 500m2

    Właśnie czytam, że nadal trzeba zgłaszać zarówno budynki tymczasowe jak
    i gospodarcze i rekreacji indywidualnej.
    (art. 30 pkt 1 ppkt 1 prawa budowlanego)