  • 1. Data: 2016-02-08 18:47:20
    Temat: Kosa spalinowa na 50 arów
    Od: JanuszWo <j...@t...pl>

    Takiego samego posta wysyłam na pl.rec.ogrody

    Proszę o radę w doborze kosy. Po przejściu sklepów i podaniu wielkości
    mojego pola (ponad 50 arów plus pobocze drogi do ogarnięcia) sprzedawcy
    podali typy w zbliżonej cenie:
    Maruyama BC3021H-RS
    http://www.maruyama.pl/oferta/3,kosy-spalinowe/5,bc3
    021h-rs

    HUSQVARNA 153R
    http://www.husqvarna.com/pl/products/153r/

    oraz Stiga SBC 645 KD
    https://www.stiga.pl/sklep/kosy_i_podcinarki/spalino
    we/kosa_spalinowa_sbc_645_kd.html

    Wszystkie kosztują ok 1800.

    Proszę o pomoc w wyborze spośród tych trzech. A może jakaś inna jest
    godna uwagi?
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 2. Data: 2016-02-09 17:37:41
    Temat: Re: Kosa spalinowa na 50 arów
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-08 o 18:47, JanuszWo pisze:
> [...]
    >
    > Proszę o radę w doborze kosy. Po przejściu sklepów i podaniu wielkości
    > mojego pola (ponad 50 arów plus pobocze drogi do ogarnięcia) sprzedawcy

    Naprawdę sprzedawcy polecają na taką powierzchnię podkaszarki?
    Ma to jakieś uzasadnienie ekonomiczne (poza zarobkiem sprzedawcy)?

  • 3. Data: 2016-02-09 21:08:03
    Od: JanuszWo <j...@t...pl>

    cef wrote:

    > Naprawdę sprzedawcy polecają na taką powierzchnię podkaszarki?
    > Ma to jakieś uzasadnienie ekonomiczne (poza zarobkiem sprzedawcy)?

    Dla mnie ma. Ponad 50 arów ziemi na stoku/zboczu. Nierówno. Stromo (na 50
    metrach wzrost wysokości o ponad 10 metrów). Traktorek musiałby być w
    wersji terenowej. Do tego pobocze gminnej drogi gruntowej i sąsiedzi już
    sugerują delikatnie, że "coś z tym trzeba zrobić". I nie szukam
    "podkaszarki" ale kosy. Kosy spalinowej. Prawdziwą (ręczną) nie umiem.
    Zwłaszcza drzewek i łopianów. Kocham tę ciszę wokół, ale chyba będę
    musiał ją zakłócić 3-4 razy w roku. A żeby to było szybko i sprawnie
    trzeba sprzętu, a nie zabawki. Tak teraz myślę. Skoryguj mnie, jeśli się
    mylę.
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 4. Data: 2016-02-10 11:53:53
    Od: wolim <n...@p...tu>

    To trochę z mojego ogródka, więc Ci podpowiem.

    Kosimy rocznie grube kilometry dróg gminnych i chłopaki sobie chwalą
    husqvarnę. O niczym innym nie chcą nawet rozmawiać. U nas taka kosa
    wytrzymuje sezon, góra dwa. Ale u Ciebie, przy koszeniu 4 razy do roku,
    będziesz ją musiał synowi w spadku zapisać. Jak będziesz dbał.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2016-02-10 13:56:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wolim" <n...@p...tu> wrote in message
> [...]
    > wytrzymuje sezon, góra dwa. Ale u Ciebie, przy koszeniu 4 razy do roku,
    > będziesz ją musiał synowi w spadku zapisać. Jak będziesz dbał.

    A co się z nią dzieje po sezonie?

  • 6. Data: 2016-02-10 23:12:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-09 o 21:08, JanuszWo pisze:

    > A żeby to było szybko i sprawnie
    > trzeba sprzętu, a nie zabawki. Tak teraz myślę. Skoryguj mnie, jeśli się
    > mylę.

    Uważam, że taka podkaszarka czy też kosa nie jest sprzętem
    do wydajnego koszenia. To jest do "fasonowania" - przycięcia
    w narożniku, przy drzewie, przy krawęzniku, miejscowej krzywiźnie itp.
    Chyba, że cały Twój teren składa się takich wyjątków.

  • 7. Data: 2016-02-12 09:08:57
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2016-02-10 o 11:53, wolim pisze:

> [...]
    > wytrzymuje sezon, góra dwa. Ale u Ciebie, przy koszeniu 4 razy do roku,
    > będziesz ją musiał synowi w spadku zapisać. Jak będziesz dbał.

    To ja ze swojego.
    W miejscu, gdzie pracuję jest sporo zieleni, średnio zadbanej, ale w
    trawie nie ma kamieni, śmieci i chaszczy. Jest tego jakieś 50 - 70 arów.
    Koszą Stihlem od ładnych paru lat (na pewno dłużej niż 7) i mają jeden i
    ten sam egzemplarz nie wymieniany cały czas. Wiem tylko, ze czasem idzie
    do serwisu.

  • 8. Data: 2016-02-13 02:09:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-02-10 o 13:56, Pszemol pisze:
    > "wolim" <n...@p...tu> wrote in message
    >
    > A co się z nią dzieje po sezonie?

    W zależności w jakim jest stanie - albo na części zamienne do
    pracujących kos, albo złom.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2016-02-27 23:05:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wolim" <n...@p...tu> wrote in message

    > W zależności w jakim jest stanie - albo na części zamienne do pracujących
    > kos, albo złom.

    Pytałem bardziej o to co się jej psuje - traci kompresję czy cos się zaciera
    czy cóś?