  • 1. Data: 2016-02-08 18:48:25
    Temat: Kosa spalinowa na 50 arów
    Od: JanuszWo <j...@t...pl>

    Takiego samego posta wysyłam na pl.rec.dom

    Proszę o radę w doborze kosy. Po przejściu sklepów i podaniu wielkości
    mojego pola (ponad 50 arów plus pobocze drogi do ogarnięcia) sprzedawcy
    podali typy w zbliżonej cenie:
    Maruyama BC3021H-RS
    http://www.maruyama.pl/oferta/3,kosy-spalinowe/5,bc3
    021h-rs

    HUSQVARNA 153R
    http://www.husqvarna.com/pl/products/153r/

    oraz Stiga SBC 645 KD
    https://www.stiga.pl/sklep/kosy_i_podcinarki/spalino
    we/kosa_spalinowa_sbc_645_kd.html

    Wszystkie kosztują ok 1800.

    Proszę o pomoc w wyborze spośród tych trzech. A może jakaś inna jest
    godna uwagi?
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 2. Data: 2016-02-08 19:12:40
    Temat: Re: Kosa spalinowa na 50 arów
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-08 o 18:48, JanuszWo pisze:
> [...]
    >
    > Proszę o radę w doborze kosy. Po przejściu sklepów i podaniu wielkości
    > mojego pola (ponad 50 arów plus pobocze drogi do ogarnięcia) sprzedawcy
    Pół hektara, to już jest co kosić.
    IMO kosa spalinowa na taki obszar będzie dawać taki efekt:
    http://tinyurl.com/hfqd9cp

    Ja jestem do kosy spalinowej nastawiony negatywnie. Mam kosę Makita ze
    średniej półki i używam tylko do wykaszania zakamarków, gdzie nie dojdę
    kosiarką. Do koszenia mam 17 arów, czyli 3 x mniej i jakbym miał to
    kosić kosą, to wybieram kosę klasyczną tzn. ręczną bez silnika.
    Szybciej, taniej i przede wszystkim po cichu. Za płotem mam ogród
    szkolny, który ma max 10 arów i dwóch facetów brzęczy kosami dwie pełne
    dniówki zanim to skończą. Można dostać pier***ca od hałasu. Pamiętam
    dawne czasy, jak ten sam ogród kosił starszy pan kosą ręczną i zabierał
    siano dla zwierząt. Zajmowało mu to dwa popołudnia (w pojedynkę). Teraz
    2 maszyny x 2 ludzi.
    Rozważ też taki zakup:
    http://allegro.pl/baras-traktorek-kosiarka-snapper-i
    5957648902.html
    1799 zł, używany.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-02-08 22:06:54
    Od: gizmacz <g...@g...pl>

    W dniu 08.02.2016 o 19:12, Jacek pisze:
    > Szybciej, taniej i przede wszystkim po cichu. Za płotem mam ogród
    > szkolny, który ma max 10 arów i dwóch facetów brzęczy kosami dwie pełne
    > dniówki zanim to skończą.

    10 arów dwóch ludzi przez dwa dni? Nie żartuj.
    A oni mają jakikolwiek interes w tym, żeby to szybciej zrobić. Czy płacą
    im od godziny brzęczenia?
    Rok czy dwa lata temu na wiosnę zapuściłem ogród tak, że nie mogłem
    kosiarką wjechać i wykoszenie 12 arów chińskim wynalazkiem za 500zł
    zajęło mi jakieś pojedyncze godziny bez żadnego pośpiechu.

    g.

  • 4. Data: 2016-02-08 23:04:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-08 o 22:06, gizmacz pisze:

    > 10 arów dwóch ludzi przez dwa dni? Nie żartuj.
    > A oni mają jakikolwiek interes w tym, żeby to szybciej zrobić. Czy płacą
    > im od godziny brzęczenia?
    Na pewno płacą im od godziny, bo szkoła miejska i zakład usług
    komunalnych też miejski. Jednak, gdyby kosili godzinę a dwie leżeli w
    cieniu, to bym ich rozumiał, a oni jadą prawie non-stop na pełnym gazie.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-02-08 23:35:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

> [...]
    > komunalnych też miejski. Jednak, gdyby kosili godzinę a dwie
    > leżeli w cieniu, to bym ich rozumiał, a oni jadą prawie non-stop

    Najgorzej, że jak człek z tej szkoły weźmie robotę do domu, to ma
    to samo -- https://youtu.be/KLJhQm_fMxs

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2016-02-09 11:47:10
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lutego 2016 19:12:41 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Rozważ też taki zakup:
    > http://allegro.pl/baras-traktorek-kosiarka-snapper-i
    5957648902.html
    > 1799 zł, używany.

    B. dobrz - też o tym myślałam. I poprawię propozycję, dodam od siebie:

    kup - jeśli już - to z koszem.

    Tym wynalazkiem bez kosza robisz fundujesz sobie grabienie, ileś tam godzin, i
    odciski.

    Majka

  • 7. Data: 2016-02-09 15:32:09
    Od: JanuszWo <j...@t...pl>

    Jacek wrote:

    > Rozważ też taki zakup:
    > http://allegro.pl/baras-traktorek-kosiarka-snapper-i
    5957648902.html
    > 1799 zł, używany.

    Taki zakup zrobię, jak na zboczu-stoku, który koszę porobię tarasy lub
    doprowadzę do odpowiedniego wyrównania ziemi. Teraz to jest nieużytek na
    który się skarżą sąsiedzi, że zasiewają się chwasty z mojego pola. Dojazd
    do działki to jest gminna droga gruntowa. Traktorek też się nie nadaje
    jeszcze. W przyszłości - może tak. Wchodzi w grę tylko kosa, a taką
    ręczną też rozważam, ale nie do całości. Te 50 arów to jest zaokrąglone w
    dół. Dalej proszę o opinie na temat sprzętu i w ogólności kos
    spalinowych. Na pl.rec.dom całkowita cisza...
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 8. Data: 2016-02-10 01:00:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JanuszWo" <j...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > dół. Dalej proszę o opinie na temat sprzętu i w ogólności kos
    > spalinowych. Na pl.rec.dom całkowita cisza...

    A czemu nie pójdziesz po najmniejszej linii oporu i nie kupisz
    dobrego, dwusuwowego Sthila o dużej pojemności skokowej?

  • 9. Data: 2016-02-10 12:06:03
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-02-08 o 19:12, Jacek pisze:

> [...]
    > dawne czasy, jak ten sam ogród kosił starszy pan kosą ręczną i zabierał
    > siano dla zwierząt. Zajmowało mu to dwa popołudnia (w pojedynkę). Teraz

    Masz złe doświadczenia. Pewnie koszą to konserwatorzy szkolni, albo
    konserwator i wuefista. Oni zawsze mają problemy, nic się nie da i do
    tego jeszcze kradną paliwo. 10 arów to godzina koszenia dla średnio
    wykwalifikowanego kosiarza. Bo kosić, jak i pić, trza umić.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2016-02-10 12:08:48
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > Najgorzej, że jak człek z tej szkoły weźmie robotę do domu, to ma
    > to samo -- https://youtu.be/KLJhQm_fMxs

    Otóż to! :)