  • 1. Data: 2017-04-25 08:20:44
    Temat: Kosiarka, a może by tak elektryczną?
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Witam,

    zawsze miałem do czynienia z kosiarkami spalinowymi. Mam ~800m? do
    koszenia. Czy powinienem interesować się kosiarkami elektrycznymi?

    Nie mam doświadczenia w kosiarkach elektrycznych. Trochę ten przewód,
    boli, ale:
    - cichsza
    - lżejsza
    - tańsza
    - nie wymaga paliwa ;-), nie trzeba jeździć po 5l na CPN.

    A... nie widzę nic w opisach, żeby kosiarki elektryczne były z napędem.
    --
    GreDi

  • 2. Data: 2017-04-25 08:28:23
    Temat: Re: Kosiarka, a może by tak elektryczną?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 08:20:45 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

> [...]
    > koszenia. Czy powinienem interesować się kosiarkami elektrycznymi?
    >
    > Nie mam doświadczenia w kosiarkach elektrycznych. Trochę ten przewód,

    To szukałbym może czegoś akumulatorowego?
    Choć jak patrzę, to np. Stiga za ~1900 akumulatorowa przeznaczona do
    ok 500m2, Bosch do 600m2. Trochę mało, chyba, że możesz kosić na raty;)

    Elektrycznej bym nie wziął - za dużo zabawy z kablem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-04-25 09:27:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 08:20:45 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:
    > zawsze miałem do czynienia z kosiarkami spalinowymi. Mam ~800m? do
    > koszenia. Czy powinienem interesować się kosiarkami elektrycznymi?

    Za młodu opędzałem rodzinny trawnik (niecałe 12 arów) elektrykiem,
    dało się bez problemu a wtedy elektryki były takie se.
    Jak wypracujesz sobie metodę układania przewodu to nie przeszkadza.
    Spalinówki wkurwiają mnie smrodem i hałasem i teraz też planuję
    kupić elektryka jak już dorobię się trawnika, ale kompletnie nie wiem
    co teraz jest dostępne na rynku.

    L.

  • 4. Data: 2017-04-25 09:32:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 25.04.2017 08:20, GreDi wrote:
> [...]
    > - nie wymaga paliwa ;-), nie trzeba jeździć po 5l na CPN.
    >
    > A... nie widzę nic w opisach, żeby kosiarki elektryczne były z napędem.

    Ja zajechałem 2 elektryki na 400m2 i odkąd mam spalinówkę to wiem jedno
    - nigdy więcej elektryków.
    Za słabe były, za wąskie, za mały kosz itp
    Chyba, że jakaś mocna i droga typu:
    http://electromag.pl/pl/p/MAKITA-ELM4613-Kosiarka-el
    ektryczna-z-napedem/388?gclid=CjwKEAjw5_vHBRCBtt2Nqq
    CDjiESJABD5rCJ2s1BEK_GbZkAX-5s40dl9YPil5xtMAwumP8As9
    r8YxoCSHvw_wcB

    Ale to już zbliża się do ceny spalinowej hondy easy, którą obecnie użytkuję:
    https://klimasklep.pl/kosiarka-spalinowa-bez-napedu-
    honda-hrg-466-c3-pde-p-4982.html?gclid=CjwKEAjw5_vHB
    RCBtt2NqqCDjiESJABD5rCJypl81cov9t42Sk70q3z4PJL5LIdJC
    kYPkJxKLKMMWhoC8BDw_wcB#dane

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2017-04-25 09:55:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-04-25 o 09:27, Lisciasty pisze:

    > Za młodu opędzałem rodzinny trawnik (niecałe 12 arów) elektrykiem,
    > dało się bez problemu a wtedy elektryki były takie se.
    > Jak wypracujesz sobie metodę układania przewodu to nie przeszkadza.

    Nie trzeba sposobu. Wystarczy kosić stopniowo oddalając się od gniazdka.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-04-26 13:36:18
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 09:32:42 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Ja zajechałem 2 elektryki na 400m2 i odkąd mam spalinówkę to wiem jedno
    > - nigdy więcej elektryków.
    > Za słabe były, za wąskie, za mały kosz itp

    Jak za słabe i za wąskie, to może powinny być autonomiczne? Taka trawnikowa roomba :)
    To niech se kosi na okrągło.

  • 7. Data: 2017-04-26 17:33:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 25 Apr 2017 09:32:40 +0200, quent napisał(a):

    > Ale to już zbliża się do ceny spalinowej hondy easy, którą obecnie użytkuję:

    Jak dla mnie między prawie 1900 a 1200 jest jeszcze spora różnica.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2017-04-26 21:07:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 17:33:43 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Jak dla mnie między prawie 1900 a 1200 jest jeszcze spora różnica.
    Się czepiasz
    Raptem 50% droższa;)

  • 9. Data: 2017-04-27 00:51:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzisiaj zauwazylem ze zaczynam widziec w ciemnosci. Na razie slabo, same kontury.

  • 10. Data: 2017-04-27 08:33:36
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 09:55:17 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Nie trzeba sposobu. Wystarczy kosić stopniowo oddalając się od gniazdka.

    Skoro większość ludzi ma problem z opanowaniem takiego kładzenia butelek przy kasie,
    aby się nie turlały po całej taśmie, to tym bardziej nie można od nich wymagać, aby
    kosząc potrafili jednocześnie przewidzieć różne skutki pchania i ciągnięcia kabla.